Omdat ik over twee weken voor 3 maanden naar Denemarken vertrek om voornamelijk paard te rijden dacht ik even langs de Divoza te gaan voor een paar rijbroeken, een extra paar laarzen en het liefst nog een extra winterjas.
Ik ben naar huis gegaan met slechts een paar handschoenen
Ik ben 1.90 lang, lengtemaat 38 en kon altijd al slecht broeken vinden. Nu was dat vroegah geen probleem, ik had gewoon rijbroeken die tot vlak onder de knie kwamen, sokken erover en dat was prima.
Nu zijn echter tegenwoordig de rijbroeken anders, minder stretch, en ben ik ook ietsje minder bonestaak en nu vinden rijbroeken het ineens niet meer leuk als je een knie probeert te stoppen waar een scheenbeen hoort te zitten.
Gevolg: korte broek die voortdurend omlaag zakt en pijnlijk trekt in de knieholtes. En praat me niet over lederen zitvlakken.
En geloof me: Ik heb het geprobeerd, maar ik blijf geen 150,-/200,- betalen voor broeken die me pijn doen.
Overigens heb ik een slank postuur, meestal maat 38 jeans.
Ik heb 2 goddelijke broeken gehad van het merk Pro Rider maar die blijken niet meer te bestaan.
Heb nu, na 25 broeken passen, een broek laten bestellen (was er niet in mijn maat/kleur) om volgende week op te halen maar eigenlijk zat die ook niet 100% perfect...
Uiteindelijk de zoektocht maar opgegeven, een stel prachtige thermolaarzen aangepast waarvan de kuit een stuk lager bleek te zitten dan die van mij, waardoor de rits (eenmaal dicht) in mijn kuit prikte.
Ik ben er van ellende maar mee gestopt
Heeft er iemand tips voor lange, of hele fijne stretch rijbroeken? Fijne spijkerbroeken (bijv. westernsegment) zijn trouwens ook welkom!
Bedankt voor het meedenken
dat waren de enige broeken die een beetje normaal zaten...