Ik zit met een klein probleempje en weet eigenlijk niet als deze al dan niet kan opgelost geraken...
Ik zit met enkele vragen i.v.m. de cyclus jonge dressuurpaarden (4 jarigen):
- welke stamboeken zijn aangesloten bij het WBFSH?
- Is er een stamboek waar je je nu nog (3jarig paard wordt dit jaar 4), kan in inschrijven?
Mijn probleem zit hem zo:
In februari vorig jaar heb ik een paardje gekocht, een fjord, daar ik eigenlijk niet meer mag paardrijden door een ernstige armbreuk. Ik was toen dus enkel op zoek naar een 'rustig' paardje waar ik nog van kon genieten...
Nu blijkt hij het echt super goed te doen en kreeg ik al van verschillende mensen die er naar mijn mening veel verstand van hebben de opmerking dat ik er dressuurmatig echt mee verder moet.
Maar dan stoot ik op het probleem dat mijn fjord "geen echte fjord" is, hij is niet ingeschreven bij het fjordenstamboek, afstemming is dus onbekend.
Om mee te mogen rijden bij de dressuurproeven voor de jonge dressuurpaarden (in België) moet je paard dus ingeschreven zijn in een stamboek (wat dus niet het geval is bij mij) die vervolgens ook aangesloten is bij het WBFSH...
Weten jullie toevallig als je een paard (of pony in dit geval want hij is kleiner dan 1.48m), nog kan inschrijven?
Ik wil er echt veel voor doen, maar heb eerlijk gezegd de moed al wat opgegeven dat dit nog mogelijk is met mijn jonkie.
Groetjes!!!
Maar blijkt dat ik het dus best opgeef