Samshield Shadowmatt cap groot hoofd ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WonderBron

Samshield Shadowmatt cap groot hoofd ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 23:25

De laatste tijd stoor ik me aan een loslatende binnenvoering van mijn goedkope (40 euro) beginnerscap. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe cap, die van hogere kwaliteit is en die langer mee gaat dan deze cap. Mijn huidige cap heeft het iets meer dan een half jaar uitgehouden, waarbij gezegd moet zijn dat ik een beginnende recreatieve ruiter ben; ik heb minstens twee uur per week privéles en mits de tijd het toestaat soms vier uur per week.

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe cap viel mijn oog op een Samshield cap, en welteverstaan een Samshield Shadowmatt. (Ter verduidelijking, ik zoek naar een gedistingeerde, onopvallende maar wel kwalitatieve cap). Mijn hoofd is best groot (zeker in ruitertermen, de meeste spullen (en derhalve ook maten) zijn gebaseerd op damespostuur). Ik heb een "cap-maat" van ongeveer 61. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met grote maten in Samshield caps? Zijn ze dan nog steeds zo licht als dat iedereen beweert? Of zitten Samshield caps net níet fijn als je een groot hoofd hebt?

En nog een vraag, die een meer subjectieve aard kent: is het "moreel" acceptabel dat ik als beginnende (doch zeer enthousiaste) recreatieve ruiter een Samshield aanschaf?

Ik ben van plan er binnenkort een te gaan passen in een ruitersportzaak die Samshield verkoopt.

Alvast dank voor het meelezen en meedenken. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:59

Natuurlijk moet je dat gewoon lekker doen! Ik vind het juist erg verstandig om een kwalitatief goede cap te kopen. Of je nou 1x per week of 4x per dag rijdt, als je er af stuitert wil je toch goede bescherming?

Ik heb zelf ook Samshield en geen kleine capmaat.
Ze zitten heerlijk en ik wil nooit meer anders!

WonderBron

Re: Samshield Shadowmatt cap groot hoofd ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:22

Dankje voor het antwoord! Ik ben naar een gerenommeerde ruitersportzaak geweest om te passen, waarna ik tot de conclusie kwam dat een KEP Italia veel beter op mijn hoofd zit! Uiteindelijk is het dus een "standaard" KEP Italia geworden, een Cromo Textile. Ik heb me laten informeren dat deze cap ongeveer dezelfde kwaliteit biedt als een Samshield cap.