Ranch in Mexico - werken op een ranch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KoekieKoekie

Ranch in Mexico - werken op een ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 05:44

Hi lieve allemaal!! *\o/* *\o/*

ik ben nog niet zo bekend met Bokt maar ik ben een beetje ten einde raad..

Ik wil HEEL graag op een ranch werken. Ik heb in een aantal andere topics al Canada USA en Frankrijk voorbij zien komen.
Nu heb ik het in mijn hoofdgehaald om naar Mexico te gaan. Heeft iemand van jullie toevallig een contact met een ranch? Of een goede tip? Of goede ervaring? Iemand die ik kan benaderen?

Ik heb heel leuk contact gehad met de rancho Las Cascadas maar ze laten opeens niks meer horen :n

Het is een waanzinnige macho cultuur hier dus lastig me tussen de cowboys te vechten. Ik heb veel ervaring ook in het begeleiden van buitenritten in Nederland. Ik ben veel verschillende paarden gewend. Heb springpaarden gereden maar ook manege paarden, hele jonge paarden zowel engels als western. Beetje van alle markten thuis. Daar maak ik me dus geen zorgen over. Maar nu in contact komen met een ranch! 8)7

Ik heb niet veel eisen, het liefst wel zo veel mogelijk rijden (Dat begrijpen jullie natuurlijk) Ik heb contact gehad met een ranch alleen dan zou ik alleen de kamers van de gasten schoonmaken en verder niet betrokken zijn bij de stallen of de paarden.. tsja dat dus liever niet.
Maar van uitmesten en het verzorgen van de dieren ( koeien honden varkens of wat dan ook ben ik natuurlijk niet vies :)

Ik ben op dit moment in Mexico stad en in het wilde weg mailtjes aan het sturen dus een contact of een tip is HEEL erg welkom :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB

xx

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:16

Het is vrij lastig werk te vinden hier in die sector. Het is een armoedig bestaan voor die mensen en je kunt er wel wat vinden misschien als je vrijwilligerswerk wil doen. Betaald zal niet snel gaan. Tevens zit je met vergunningen en verzekering, wat aardig voor ze in de kosten kan lopen.
Spreek je spaans?

KoekieKoekie

Re: Ranch in Mexico - werken op een ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 04:02

Hi Babeth,
Ik spreek een beetje Spaans mijn vriend is Mexicaan. Nee gaat me meer om de ervaring dan om het geld!
Woon je in Mexico?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 05:30

Ik woon inderdaad in Mexico. Momenteel in Cancun

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 06:13

Kijk eens op workaway.info, helpx.net. wwoofers of groomandyard.com
Misschien vind je daar nog wat tussen ;) ik raad helpx het meeste aan. Al weet ik niet hoeveel er is in Mexico, maar in Canada is die het beste voor ranches!

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:09

Miss ook gewoon stallen googlen die buitenritten begeleiden voor toeristen en daar een berichtje naar sturen? Verder zou ik idd ook naar sites als workaway, helpx.net enzovoort kijken. Op workaway staan volgens mij best veel dingen in Mexico, maar dat zijn ook heel veel ander soort baantjes zoals werk in hostels enzo.

Zag wel een aantal dingen van stallen in Ecuador en Argentinië die mensen zochten dus miss is dat een optie? Die stonden ook op workaway

KoekieKoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 23:43

Hi meiden!

Dank voor alle goede tips! ik heb inmiddels iets gevonden.
Ik heb drie maanden op een cattle ranch gewerkt en zo nu en dan kwamen er toeristen vooral amerikaans. Samen met een cowboy was mijn functie als wrangler om de groepen te begeleiden op trail rides. Was hele bijzondere ervaring!

Als iemand van jullie toevallig geintereseerd is
hier heb ik gewerkt
http://www.tierrachamahuaecoadventures.com/home.html

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 03:15

Wat gaaf zeg! Heb je betaald gewerkt of vrijwilligerswerk?

KoekieKoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 15:30

De gasten gaven veel fooi (is anders in de Amerikaanse cultuur dan bij ons denk ik) en dat mocht ik altijd houden. Was inpriciepe vrijwilligers werk maar uiteindelijk rond de 100 dollar per week verdient :)