Help slimfit kinderrijbroek met open gevouwen achternaad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Help slimfit kinderrijbroek met open gevouwen achternaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 15:25

Mijn dochter van 9 is 140 lang en weegt 27 kg.
Ze heeft een erg tenger postuur.

Ze heeft 2 rijbroeken
- QHP junior 128
- Mondoni Hearts 128

De QHP zat en zit bij de bovenbenen prima, maar hij wordt te kort, de kniestukken zitten bijna boven de knie :(

De Mondoni zit nog goed, maar zit in de taille erg strak

Dus we zijn opzoek naar een nieuwe passende rijbroek, dus ik dacht een maatje groter een 134, maar dat wordt lastig want bijna alle rijbroeken gaan gelijk naar 140, qua lengte niet zo'n probleem maar ze slobberen aan alle kanten om de bovenbenen en zakken haar van de kont af.

Nu zag ik dat Red Horse een hele leuke slim fit rijbroek heeft, maar die heeft een dubbel gestikte naad achter en met een broek met een dubbel gestikte naad rijdt ze haar bilnaad open :(

Mijn vraag wie heeft er ervaring met hetzelfde probleem en kan mij adviseren?

Prijskaartje voor een broek tot ongeveer 50 euro.

xSannee

Re: Help slimfit kinderrijbroek met open gevouwen achternaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:30

Toen ik die leeftijd had was ik ook ontzettend smal. Het enige wat dan hielp was passen, passen en passen...
Eindeloos winkels af om de juiste broeken te vinden en dan die merken te onthouden...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:34

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:45

Ik ben zelf ook zo gebouwd en ik heb de slimfit rijbroeken van HH. Zitten heerlijk, zijn heel elastisch en sluiten daardoor mooi aan. Zijn overigens ook niet zo snel stuk. Ik rijd rond de 5 keer per week en heb deze broeken al 2 jaar. Ik zal vanavond even kijken hoe ze precies heten.
Edit: Ik weet niet of ze een opengevouwen achternaad hebben, zal ook daarvoor vanavond even kijken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:18

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:34

Ik heb deze. Hij is wel al lekker vies :P Er staat niet echt iets van een modelnaam ofzo in. Ik weet alleen niet of dit een opengevouwen achternaad is.
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:45

Broek van Ruitergilde? Vallen heel smal maar zijn wel lang. En geen rare naden.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:23

Ik vind hkm kinderrijbroeken ook smal vallen. Hier ook een dun lang grietje. Ik heb 2 rijbroeken uit de Little Sister collectie en die vallen perfect.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:50

Mijn dochter van dezelfde leeftijd en vrijwel dezelfde lengte en hetzelfde gewicht(en dus hetzelfde probleem) past prima in de (basic) rijbroeken van de Decathlon. Het is inderdaad vrij dramatisch om een passende rijbroek te vinden, ik heb er laatst ook nog een bij Epplejeck gevonden, een spijkerrijbroek van EJ zelf. Ze groeit vrij hard de laatste tijd en doet niet zo lang met een rijbroek, ik wil er dan ook geen fortuin aan uitgeven.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 13:45

Iedereen alvast heel veel dank voor de adviezen, ik lees in een paar reacties dat niet iedereen precies weet wat ik bedoel met dubbel genaaid en open gevouwen, daarom onderstaand 2 foto's zodat je het verschil kunt zien.

Dit is een dubbel genaaide naad, deze zit meestal ook aan de zijkanten van de benen, maar soms ook is de achternaad zo genaaid en blijkbaar is het dan te dik en schuurt het in de bilnaad van mijn dochter.

Afbeelding

Dit is de naad die ik zoek in een broek, open gevouwen en dus mooi vlak.

Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:58

Zelfde die ze heeft maatje groter? Mijn dochter moet ook alles passen want erg lastig. Ze heeft nu qhp flowerpower. Erg mooi broekje

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:06

De spijkerrijbroek van de EJ die mijn dochter heeft, heeft de onderste, dus opengevouwen.
Die van de Decathlon zijn dubbel genaaid, maar wel met zacht materiaal en er zit niet zo'n "flapje" aan, maar helemaal aan de broek vastgenaaid, dat schuurt ook minder.
Passen lijkt me sowieso een must. Wat bij de een prima zit, zit vreselijk bij een ander.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:15

Is het een mogelijkheid om die broek zelf te maken en of aan te passen of een handige oma of zo?

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:22

Ik zou ook bij de decathlon kijken, die vallen redelijk smal. Ook QHP vind ik vrij smal maar die heb je al. Mondoni heb je ook maar die vind ik weer vrij groot..
Succes +:)+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:41

Een wielrenbroekje eronder aantrekken (zonder spons)?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 23:22

Heb bij de Welkoop een Elt rijbroek gekocht, donkerblauw met roze stiksels en wat gekleurde versierselen en op het achterwerk/heup een éénhoorn.
roek met nepleren zit.
Maat 140, om de benen en in de lengte zit hij perfect, in de taille was hij te ruim, maar dat heb ik opgelost door aan de achterkant de tailleband links en rechts dubbel in te nemen, mocht ze breder worden dan kan ik er zo 1 of allebei loshalen.
Broek koste 45 euro.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:24

Ik heb voor mn dochter rijbroeken van harry's horse die hebben extra smalle broeken. Zitten echt heel mooi bij haar.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:45

Mijn dochter van 10 heeft hetzelfde probleem. Nu heb ik laatst voor haar een witte rijbroek van de Decatlon gehaald, 1 van de goedkoopste want zo vaak rijd ze geen wedstrijdjes, en die zat haar als gegoten. Misschien kan je er wat mee. Succes iig.