Waar moet ik op letten/regels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophieVajori

Waar moet ik op letten/regels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:26

Hey

Ik zou graag ooit eens met mijn pony op wedstrijd willen. Maar ik heb niet echt een idee hoe het allemaal te werk gaat. Wat zijn de regels? Wat moet je vooraf regelen? Hoe weet je welk proefje je moet gaan rijden? Wat mag wel of niet? Dit soort dingen zou ik graag willen weten. Ik start dan denk ik in de BB?

Groetjes
Sophie & Vajori /3

EllyC

Re: Waar moet ik op letten/regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:30

SophieVajori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:36

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:42

SophieVajori schreef:
EllyC schreef:

Ik bedoel het meer uitgebreid

De reglementen zijn behoorlijk uitgebreid. :+

Probeer eens met een kennis mee op wedstrijd te gaan als groot, dan zie je hoe het gaat van dichtbij.
Ik neem aan dat je les krijgt, ook aan je instructeur kan je vragen hierover stellen. ;)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:44

SophieVajori schreef:
Hey

Ik zou graag ooit eens met mijn pony op wedstrijd willen. Maar ik heb niet echt een idee hoe het allemaal te werk gaat. Wat zijn de regels? Wat moet je vooraf regelen? Hoe weet je welk proefje je moet gaan rijden? Wat mag wel of niet? Dit soort dingen zou ik graag willen weten. Ik start dan denk ik in de BB?

Groetjes
Sophie & Vajori /3

Leuke dat je wedstrijden wilt gaan rijden!.

Alles kan je vinden op de knhs site.
De regels ga ik niet verder op in dat zijn er teveel.

Maar wat je vooraf moet regelen :
Voor BB dressuur moet je lid zijn van knhs en voor de B en hoger moet je een startkaart hebben en lid van een vereniging zijn. Verder moet je je inschrijven via mijn knhs of startlijsten.nl.

Welke proef je moet gaan rijden ligt aan de maand. Alleen voor de BB zijn er maar 2 dus dat verandert niet.

Wat wel of niet mag kun je beter zelf zoeken in het reglement dat is ook teveel om zo te typen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:07

SophieVajori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 00:15

Nog een vraag:
Als er staat op linkerhand wat bedoelen ze dan? Is links dan aan de binnen of buitenkant?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:18

Op je linkerhand rijden is linksom, dus je linkerhand zit aan de binnenkant van de bak.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:40

Als je BB gaat rijden ben je geen startpas nodig, maar je moet wel lid zijn van de KNHS. Het schema voor welke proeven je in de maand moet rijden kun je vinden in je proevenboekje.

De reglementen staan op de site van de KNHS. Het is slim om die even kort te bekijken voor je eerste wedstrijd. Hier staat informatie in over wat wel en niet is toegestaan op wedstrijden. Voor het inrijden is het ook handig dat je de rijbaanregels een beetje weet.

Het is verstandig om één of meerdere keren mee te gaan met iemand anders op wedstrijd, zodat je kunt zien hoe het allemaal gaat.

En als laatste, als je zelf op wedstrijd gaat is het belangrijk dat je er op tijd bent en dat je je goed hebt voorbereid! Dat scheelt heel veel. :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:25

Zorg dat je ook van tevoren met je instructeur de proef geoefend hebt. Hij/zij kan dan zeggen wanneer je klaar bent om op wedstrijd te gaan. Je krijgt dan ook geen misverstanden oer bijvoorbeeld linkerhand of rechterhand. ;)
Je hoeft natuurlijk niet foutloos te rijden maar de basis moet er wel goed in zitten anders is het niet fijn rijden.