Hulp nodig van wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Hulp nodig van wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:04

Dag allemaal, ik weet niet zo goed of het hier goed staat maar zo niet, dan hoor ik het graag. Voor een opleiding die ik volg heb ik de uitdaging gekregen om in januari zoveel mogelijk waardevolle youtube-filmpjes te maken. Ik help paarden- en hondensporters om mentaal sterker te worden waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen, betere resultaten behalen en vaak ook meer plezier ervaren. Ik kan zelf wel bedenken waar die filmpjes over moeten gaan, maar het is pas echt waardevol als het aansluit bij de paarden- en hondensporter. Dus als jullie het waardevol vinden. Daarom mijn vraag aan jullie: waar lopen jullie tegenaan op wedstrijd, tijdens een examen of in je training? Welke vragen hebben jullie als het gaat om mindset en mentale weerbaarheid in de paardensport? Waar zouden jullie meer over willen weten? Het mag heel breed zijn. Ik maak een filmpje n.a.v. de vraag (de aanvrager blijft anoniem) en deel het antwoord natuurlijk met je. Ik hoor graag van jullie want hoe meer vragen, des te meer waarde kan ik bieden. Bedankt alvast! En als het verkeerd staat: sorry :o

https://www.youtube.com/watch?v=PLIrSaOYK9U

Laurievc

Re: Hulp nodig van wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:08

Waar ik afgelopen zomer tegenaanliep met mijn merrie: op training en paddock ging alles top. Maar vanaf in de wedstrijdring was het vertrouwen van mijn paard weg en liep het mis.

Samen weer alles vanaf nul opgebouwd en nu begint het gelukkig weer te lukken. Ik denk dat zulke dingen (zowel bij ruiter als paard) een veel voorkomend probleem zijn!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 13:59

Dank je wel! Daar kan ik wel wat mee :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:04

Waar ik zelf tegen aan loop os als ik alleen train ze goed loopt. Maar zodra er iemand bij rijd of kijkt vast het helemaal mis. Ligt niet aan het paard maar aan mij.
Heb dan de hele tijd het gevoel dat ik moet presteren en zelf iets mis doe waardoor ze niet meer loopt als daarvoor.
Hier loop ik dus ook op wedstrijden tegen aan

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:02

Ashleytjuhh schreef:
Waar ik zelf tegen aan loop os als ik alleen train ze goed loopt. Maar zodra er iemand bij rijd of kijkt vast het helemaal mis. Ligt niet aan het paard maar aan mij.
Heb dan de hele tijd het gevoel dat ik moet presteren en zelf iets mis doe waardoor ze niet meer loopt als daarvoor.

Ik heb het zelfde, als iemand kijkt ga ik anders rijden.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:44

Waar ik tegen aan liep was de spanning. Spanning van mij, van mijn paard & van de andere ruiters. Thuis loopt ze de sterren van de hemel, maar op wedstrijd uitte ze haar spanning door zichzelf van binnen af te sluiten en sloom lopen en niet nagefelijk zijn

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:57

Inrijden gaat bij mij altijd heerlijk. Maar dan.
Als ik de ring in kom raak ik in de stress. Nu moet het gebeuren. De jury kijkt, en vaak ook wel een hoop bekenden. Ik wil dan zo graag laten zien dat ik het echt wel kan.
Vaak is er bij je paard ook een beetje spanning, vanwege de vreemde omgeving.

Ik span mijn lijf, paard spant z'n lijf, en ik wil al niet eens meer beginnen aan de proef. :o Het is dan al zo gespannen dat de proef gewoon verschrikkelijk slecht gaat.

Ik start nu gewoon nooit meer.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:03

Ik kan ook niet zo goed tegen kijkende mensen. Ben altijd bang dat ik niet goed ben voor mijn paard en ga daardoor heel afwachtend rijden. Paard maakt daar misbruik van en ik durf hem dan niet aan te pakken, te bang dat men mij te streng vind.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:45

Idd hier ook last van zenuwen als mensen kijken, dat voeld mijn paard en daardoor rijden we anders in de ring dan thuis.
Paard heeft daarbij ook last van bakkabouters op vreemd terrein

roosenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:44

Het behouden van focus in de proef. focussen op het paard en de oefeningen, voelen wat er gebeurd i.p.v. afgeleid te zijn. (door bijv. mensen aan de kant)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 01:10

Ihashe schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ik heb het zelfde, als iemand kijkt ga ik anders rijden.

Daar heb ik meerdere vragen over gehad :D Misschien kunnen jullie iets met het antwoord?

https://www.youtube.com/watch?v=ySC8X_OCyE4

Excuse voor mijn stem, ik ben echt heel verkouden }:0 Let vooral op de inhoud haha

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 01:11

Dank jullie wel voor jullie inbreng :) Zodra ik antwoorden gefilmd heb deel ik ze met jullie!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 01:13

Gypsy schreef:
Inrijden gaat bij mij altijd heerlijk. Maar dan.
Als ik de ring in kom raak ik in de stress. Nu moet het gebeuren. De jury kijkt, en vaak ook wel een hoop bekenden. Ik wil dan zo graag laten zien dat ik het echt wel kan.
Vaak is er bij je paard ook een beetje spanning, vanwege de vreemde omgeving.

Ik span mijn lijf, paard spant z'n lijf, en ik wil al niet eens meer beginnen aan de proef. :o Het is dan al zo gespannen dat de proef gewoon verschrikkelijk slecht gaat.

Ik start nu gewoon nooit meer.

Wat jammer Gypsy, want daar zijn echt manieren om hiermee te leren omgaan! En geloof me, ik kan het weten want als iemand weet hoe het is om faalangst te kennen ben ik het! Ik kan je probleem natuurlijk niet oplossen met 1 filmpje, maar ga toch mijn best doen om een aantal tips te geven. Ik kom er op terug!