entingen voor wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Brit

entingen voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:17

Hoi bokkers!

de entingen van mijn paard zijn ondertussen chaos. Ik probeer de situatie uit te leggen:
in 2014 is haar enting verlopen en in 2015 heb ik haar dus 2 x laten enten. Netjes binnen 92 dagen, tegen influenza. Enige probleem, de aantekening zit op de verkeerde pagina. Deze hebben ze gezet op "andere dan influenza entingen".
Ok, beetje onhandig, maar wellicht kan ik met een verklaring van de dierenarts alsnog aantonen dat ze goed geënt is. Helaas is de enting van 2016 (overigens netjes op de juiste pagina) na een jaar en 3 dagen gezet.
Op zich allemaal geen drama, maar ik heb me kunnen selecteren voor de regiokampioenschappen en je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat ze de enting controleren :Y)

Moet ik mijn paard nu dus nogmaals laten enten? Als ik het nu doe, ben ik op tijd voor de regio en binnen de 92 dagen na de enting van 2016. Hoe streng zijn ze op die 3 dagen?

Laurievc

Re: entingen voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:19

Even bellen naar je DA en de situatie daar uitleggen :) Bij mij ook ooit voorgevallen dat de datum etc verkeerd was gezet, is allemaal netjes opgelost en paard is gewoon door internationale keuring geraakt toen. :) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:24

Merel_Brit schreef:
Moet ik mijn paard nu dus nogmaals laten enten? Als ik het nu doe, ben ik op tijd voor de regio en binnen de 92 dagen na de enting van 2016. Hoe streng zijn ze op die 3 dagen?

Ik zou de basisenting opnieuw doen, dus 2x binnen 92 dagen, helemaal als dat nog kan met vorige enting dan ben je met nu 1X enten eraf.
3 dagen te laat is te laat, zou het risico niet lopen.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:30

Laurievc schreef:
Even bellen naar je DA en de situatie daar uitleggen :) Bij mij ook ooit voorgevallen dat de datum etc verkeerd was gezet, is allemaal netjes opgelost en paard is gewoon door internationale keuring geraakt toen. :) Succes!

Ik ben al bij de dierenarts langs geweest, maar ze wilden niet zomaar iets veranderen. Vooral omdat ze ook echt 3 dagen te laat geënt is, en ze dan frauduleus bezig zouden zijn. Wat ik overigens ook niet zo zie zitten, dalijk maken ze daar weer een probleem van.

haike schreef:
Ik zou de basisenting opnieuw doen, dus 2x binnen 92 dagen, helemaal als dat nog kan met vorige enting dan ben je met nu 1X enten eraf.
3 dagen te laat is te laat, zou het risico niet lopen.

Ik hoor inderdaad dat ze van 1 dag te laat al een probleem maken. Bij mij is in de 6 jaar dat ik wedstrijden rij nog nooit een paspoort gecontroleerd, vandaar mijn vraag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:31

3 dagen te laat is te laat.
Als je nu nog binnen de 92 dagen zit, snel opnieuw laten enten en op laten schrijven op het juiste blad. En dan eind dit jaar of begin volgend jaar wel weer op absoluut 1 jaar na je laatste enting enten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:46

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:51

Let ook op dat je 7 dagen voor je eerstvolgende wedstrijd ent!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 19:49

Ik ben dan inderdaad nog binnen 7 dagen voor mijn volgende wedstrijd.
Ik werd door iemand op stal gewezen op de wijziging per 1 juli 2016 van artikel 47 in het algemene wedstrijdregelement. Er staat nog steeds dat de enting ieder jaar moet gebeuren, maar ik lees in lid 6 dat bij te laat enten, de enting iig binnen 14 maanden gedaan moet zijn. Hoef ik dan dus niet te enten, omdat ik na 1 jaar, maar binnen 14 maanden heb geënt?

https://www.knhs.nl/media/10008/algemee ... i-2016.pdf

het gaat dus om artikel 47, met name lid 3, en lid 6

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:04

Bij langer dan 14 mnd mag je niet starten en wordt je gediskwalificeerd.
Indien verder in orde maar laatste enting korter dan 14 maanden geleden dan krijg je administratieve maatregel en moet je zorgen dat het voor de eerst volgende wedstrijd alsnog in orde is.

Als je nu dus nog de tijd hebt om het in orde te maken dan zou ik dat maar doen. Stel dat je na de regio door mag kom je daarna anders weer in de problemen als de kampioenschappen binnen 28 dagen na regio vallen.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:09

Je hebt gelijk. Plus, dat ik na de regio niet meer binnen de 92 dagen val en ik haar dan dus nog eens 2x zal moeten enten. Al die chemische zooi kan nooit goed zijn. Ik laat haar dus gewoon enten, dan ben ik mooi op tijd en is de kans op problemen niet aanwezig.
Bedankt!