Trailer: hoe gat tussen bovenkant klep en dak verkleinen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Trailer: hoe gat tussen bovenkant klep en dak verkleinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:58

Ik heb een trailer uit 1977, dus dit jaar 40 jaar oud. Lekker vintage, met houten schrootjes. Ik ben hem nog aan het opknappen, maar rij er wel mee (is veilig). Ponylief blijkt liever zonder tussenschot te reizen, dus die heb ik er nu uit gehaald. Ze kan zich echter omdraaien in de trailer en omdat de achterklep vrij kort is, is het gat tussen de klep en het dak best groot. En de klep dus vrij laag. Ik kan echt wakker liggen van het idee dat ze zich onderweg lostrekt, omdraait en over de klep probeert te springen. Dat ik seinende mensen achter me heb en pony met haar voorbenen naar ze zwaait, zeg maar. :=

Dat wil ik dus voorkomen, maar hoe? Het zeil dat de trailer afsluit is geen oprolzeiltje, maar een afneembare. Die kan er onderweg natuurlijk op, maar dat maakt de trailer heel donker. Liever koop/regel/maak ik iets dat licht doorlaat. Ideeën zijn erg welkom! De trailer is 150cm breed (binnenmaat), hoe groot de afstand tussen de klep en het dak is moet ik nog meten.

Ter illustratie nog wat plaatjes. Pony is 1.39m.

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Re: Trailer: hoe gat tussen bovenkant klep en dak verkleinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:00

Een soort van veulenrek op maat laten maken die je ophoog kan klappen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:02

Volgens mij noemen ze het een veulenrek? Een rek wat aan je achterklep zit die je omhoog doet zodat het gat dicht is.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 21:03

Ooh dat ik daar niet aan heb gedacht! Dat is wel een goed idee! Andere suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:10

V,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 21-08-23 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:50

Indd veulenrek.

Maar als je creatief bent misschien zelt wat maken. Iets van een hooinet bevestigrn aan de punten waar het zijltje anders zit? Of zelf iets bouwen met touw

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:01

Ik heb een zeiltje die alleen vliegenwerend is.. dus zat licht en lucht doorlatend

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:20

Misschien kan je een transparant of licht- en lucht doorlatend zeiltje laten maken bij een zeilmaker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:32

Als je toch aan het opknappen bent en het is echt een 'grote beurt' met nieuwe wanden en bodem (wat bij een trailer van 40 jaar misschien wel weer een keer nodig is?), zou ik zeggen: maak een langere klep. Is je opstap ook minder steil en ben je in één keer met alles klaar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:22

Op termijn moet de klep wel worden vervangen, maar dat heeft nog geen haast. Langer maken is dan wel een idee, inderdaad.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:31

je kan ook een hekje aan de klep maken die naar beneden en naar boven kan, de klep kan dan gewoon open. bij ons komen regelmatig mensen die dat bij ons laten doen