Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Isabelle_H schreef:Wie o wie heeft er ervaring mee?![]()
Wat zijn de voordelen? Conditie monitoren, kijken wat je paard moeite mee heeft en of de training zwaar genoeg is, of hij snel genoeg hersteld.
Wat zijn de nadelen? Je moet eerst een goede nulmeting hebben en je wel verdiepen in hoe je ermee moet trainen.
Welke merk/type heb je? Polar
en waarom heb je voor deze gekozen? De goedkoopste goede variant omdat ik het maar een paar keer per jaar wil gebruiken om te monitoren. Polar heeft wel.de beste meters.
heb je nog aanvullingen/bandjes ed moeten bijkopen? Ik heb alleen met horloge, ik hoef voor wat ik ermee doe niets anders erbij.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, kunnen jullie nu gerichter trainen?
Ik weet precies wat de normaalwaarden van mijn paard waardoor ik nu heel gericht kan kijken of hij verbeterd. Blijft zn hartslag nu lager in bepaalde oefening dan twee maanden geleden? Komt zn hartslag wel hoog genoeg om hem een trainingsprikkel te geven?
was er een bepaalde oorzaak waardoor je voor een hartslagmeter hebt gekozen? Interessant en altijd bezig om mezelf en mijn paard te verbeteren en optimaal te kunnen trainen.
Denk je dat je een "lichte" blessure eerder opmerkt door de hartslagmeter?
Ja zeker, als je opstapt en zijn hartslag is gelijk overal al hoger in de normaalwaarden weet je dat er iets aan de hand is. Spannende situatie in de omgeving? Spierpijn? Blessure? Ziekte?
. Ik heb er ook een 2e hands horloge bij nu, die nog niet echt getest.