Epplejeck verandert prijzen bij kortingsactie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Epplejeck verandert prijzen bij kortingsactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 15:40

Hallo!

De titel beschrijft mijn issue al een beetje. Ik had vorige maand een onwijs leuk wedstrijdjasje op het oog: de Anky Deluxe voor €189.95. Aardig aan de prijs, maar gewoon precies wat ik zocht. Alle redenen om er dus voor te sparen (en te werken met kerst!).

Wil ik vanochtend dat jasje bestellen, ik denk mooi meegenomen dat er 25% af gaat, kost hij ineens €229.95! Heb er een appje over gestuurd, maar nog geen antwoord. -O- De concurrentie biedt het jasje wel nog steeds rond de vorige prijs aan.

Herkennen jullie dit ook, en weet iemand misschien wat mijn rechten in deze situatie zijn?

Afwezig

Re: Epplejeck verandert prijzen bij kortingsactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:43

Dat Epplejeck dit deed, wist ik niet. Agradi doet dit wel, weet ik..

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:46

Tja, verbaast me niks. Bij EJ heb je iedere week 25% korting.

Als ik jou was even wachten tot korting bij Divoza en dan daar bestellen. Is boven de €100 dus gratis verzending ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:51

nontie schreef:

Als ik jou was even wachten tot korting bij Divoza en dan daar bestellen. Is boven de €100 dus gratis verzending ;)

Bij Divoza kost ie €199.95 :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:53

Annekeee schreef:
nontie schreef:

Bij Divoza kost ie €199.95 :=

Scheelt toch nog 20 met EJ ;)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:55

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:59

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:08

Misschien afwachten tot divoza korting heeft? Divoza heeft ook regelmatig 25% korting en ik denk dat er met oud en nieuw nog wel een zit aan te komen. Dan scheelt het ook weer wat!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:09

Ik shop voornamelijk bij EJ en gebruik de korting acties dan ook regelmatig, weet wanneer ze ongeveer zijn en wacht dan bij aanschaf, alleen nog nooit tegen gekomen dat de prijs omhoog is gegaan voordat de actie is.

Wel is de actie niet te gebruiken bij bepaalde merken.

Bij tentenkamp heb ik helemaal gescoord daar wacht ik alweer met smart op voor 2017

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:15

Was mij ook opgevallen, een hoofdstel was online ineens duurder. Net zoveel dat je, met korting, nog net goedkoper uit bent dan elders...

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 16:32

Maik79 schreef:
Was mij ook opgevallen, een hoofdstel was online ineens duurder. Net zoveel dat je, met korting, nog net goedkoper uit bent dan elders...

Dat is nu ook het geval!

Ik heb een berichtje terug: de inkoopprijzen zijn gestegen en de prijzen van andere aanbieders zullen daarom ook stijgen. Ik vind het maar een vaag verhaal.. Het siert de Epplejeck in ieder geval niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:39

Epplejeck is sowieso een poedersuiker winkel :') Ik snap niet dat mensen er graag komen want het assortiment bestaat veelal uit troep en het personeel weet niks.

Ik bestel er online (want in de winkel hebben ze het sowieso al niet) alleen soms wat met 25% korting, maar de laatste keren kon ik het inderdaad beter of net zo goed ergens anders halen voor de volle mep dus dan doe ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:46

Eerder gingen we vaak naar Epplejeck i.p.v Divoza omdat dat vaak flink scheelde qua prijzen.
Maar ik merk steeds meer dat Divoza in bepaalde dingen goedkoper wordt dan EJ.
Zoals het hoofdstel BR Kingston, bij Divoza 119.95.
Bij EJ 162,95 nu, eerder 159,95.

:x :x

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:50

Ik wacht bij EJ altijd op korting, maar heb nog nooit meegemaakt dat de prijzen omhoog gingen. Terwijl ook echt wel dure producten heb gekocht (bijv. Scheermachine). Denk dat het toch echt toeval is eigenlijk ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:59

Ik shop met regelmaat bij EJ, maar nog nooit mee gemaakt dat ze de prijs verhoogden ism kortingsacties :-)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:08

belachelijk he? ik heb het nu ook al 2 keer gehad met een duurdere deken..

Winkelmedewerkerd doen alsof hun neus bloed zelfs als ik dan een deken vind die nog niet omgestickerd is, nee dat was oude collectie. Ja, ja volgens mij heeft amigo seizoens kleuren maar goed..

Zo zie je maar weer dat je altijd moet opletten..

Vind overigens ook heel storend dat ze andere zaakjes oprichten en me daar dan automatisch ook mail van gaan sturen. 3 x afgemeld voor de nieuwsbrief maar blijvennvol houden..

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:15

Goh zelf nog niet mee gemaakt, maar wat een oplichterij!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:27

Als je een specifiek item wilt kopen, dan loont het inderdaad om een tijdje de prijzen te volgen online bij de bekende leveranciers.

Dat EJ schuift met prijzen tijdens hun 25% acties, verbaast me niets. Vind het wel passen bij het imago van die keten. Ik heb het schuiven nog niet zelf geconstateerd, maar ze waren anno 2016 voor mijn aankopen nooit de voordeligste. Dat was meestal Agradi en soms Divoza bij hun 25% acties. Ik heb eigenlijk best wel veel gekocht dit jaar :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:31

Dat is wel balen. Je kan natuurlijk ook weer gewoon even afwachten of andere webshop bekijken. Als ik echt iets specifieks wil dan hou ik het ook goed in de gaten. Absurd hoe groot de prijsverschillen soms zijn. Het loont om geduld te hebben en vooral veel rond te kijken zeker bij duurdere artikelen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:36

ual_95 schreef:
Maik79 schreef:

Dat is nu ook het geval!

Ik heb een berichtje terug: de inkoopprijzen zijn gestegen en de prijzen van andere aanbieders zullen daarom ook stijgen. Ik vind het maar een vaag verhaal.. Het siert de Epplejeck in ieder geval niet.

Was mij een tijdje terug ook opgevallen maar toen was er geen 25%. Ik wilde ook heel graag dat jasje en kijk dan af en toe op de site en toen was hij, ondanks dat er gaan kortingsactie was, toch al duurder geworden, dus wellicht is het "gewoon" de normale prijsverhoging waar ze het over hebben en niet voor de actie. Het is bij mij nog nooit voorgekomen dat het duurder was tijdens de 25% actie dan normaal.
Ik heb nu trouwens een anders jasje gekocht bij de EJ van Horka: http://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/wedst ... orId=10041

Vond ik een stuk beter qua prijs/kwaliteit en staat ook super mooi.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:32

Ik bestel en kom regelmatig in de Epplejeck en het is mij nog nooit opgevallen dat ze de prijzen veranderen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:39

Helaas gebeuren dit soort zaken niet alleen bij paardenwinkels, maar ook in heel, heel veel andere winkels. Al zo vaak gezien dat er ineens een 'van/voor' sticker opgeplakt zat waar de oude prijs de zogenaamde aanbieding was en een veel hogere, daarvoor niet van toepassing zijnde prijs stond. Volgende keer een foto van het prijskaartje maken, als je het niet direct koopt! ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:48

Dat Ej dit deed wist ik niet, maar verbaasd mij ook niet. Die nieuwe keten van ze vind ik inderdaad ook vervelend, ik heb mij er nooit voor aangemeld (voor de nieuwsbrief daarvan) en afmelden lukt ook niet.

Isabelle_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:01

Bij Divoza nu nog steeds 199,99 met gratis kledinghoes en 25% korting en vanaf 100,- gratis verzending. Oftewel voor € 150,- inclusief kledinghoes thuis bezorgt. (korting ivm nieuwjaar, maar weet niet hoe lang deze actie duurt)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:04

Oplichterij is het niet, dan hanteren ze in één keer de adviesprijs. Zijn heel veel zaken die dit doen, let maar eens op, bvb mediamarkt ook wel eens op dit soort zaken betrapt.