Ervaring dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shunasammy

Ervaring dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 20:50

Heyy,
Ik ben op zoek naar een regendeken en heb er nu 2 op het oog. Een van het merk BR en een van het merk profi-rider. Met BR heb ik alleen nog maar positieve ervaringen gehad. Het merk profi-rider ken ik niet. Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de dekens van profi-rider.
Ben benieuwd!

Azmay

Re: Ervaring dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:52

Ik heb een deken van profi rider gehad, paard kon er niet mee aan de grond en hij sneed in de schoft. Nu is het er wel een die smal is met een flinke hals.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:55

Mmm, ik was evenmin tevreden van mijn Profi rider. Deken was snel stuk, pasvorm slecht. Over BR ben ik dan weer wel tevreden.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:21

Bedankt voor het delen, denk dat ik wel weet welke het gaat worden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:31

shunasammy schreef:

Wat is de bouw van je paard ongeveer?
Ik weet dat bij mijn paard de Nika en Rambo dekens normaal goed liggen en de Bucas belabberd maar ken ook paarden waarbij het andersom is.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:31

Ik heb nu 2 dekens van Profi rider. Een regendeken en een 200g deken met halve hals. Beide zijn goed waterdicht. Qua pasvorm zijn ze ook goed, alleen diegene met de halve hals durft wel eens schuiven. Maar geen schuurplekken op schouder of schoft :)

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:35

Mijn ongevoerde profi-rider was al snel doorgelekt. De gevoerde (300gr) is beter maar idd snijdt wat in de schoft en schuurde haar schouders kaal (op een grote ijslander met smalle schouders maar wat zware hals). Regende ook heel erg in bij de schouders. D'r EJ zit beter. :)

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:38

Azmay schreef:
shunasammy schreef:

Wat is de bouw van je paard ongeveer?
Ik weet dat bij mijn paard de Nika en Rambo dekens normaal goed liggen en de Bucas belabberd maar ken ook paarden waarbij het andersom is.

Hij is een kruising tussen een fries en een kwpn. Maar zijn bouw lijkt meer op dat van een kwpn dan van een fries.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:39

Ik heb een fleecegevoerde regendeken van Profi-Rider. Fijne deken, en ook een goede pasvorm! Schuurt bij mijn paard niet en schuift ook niet. Regende soms wel iets in bij schouder, maar nooit heeel ver. Altijd maar een klein stukje.
Maar ben verder tevreden! Ook heeft mijn paard hem nog niet kapot gekregen, terwijl mn vliegendekens, zweetdekens en staldekens worden gesloopt waar ik bij sta :')

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:44

RobinSputnik schreef:
Mijn ongevoerde profi-rider was al snel doorgelekt. De gevoerde (300gr) is beter maar idd snijdt wat in de schoft en schuurde haar schouders kaal (op een grote ijslander met smalle schouders maar wat zware hals). Regende ook heel erg in bij de schouders. D'r EJ zit beter. :)

O dat is echt balen! Het deken dat ik op het oog heb is niet gevoerd.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:45

xPearl schreef:
Ik heb een fleecegevoerde regendeken van Profi-Rider. Fijne deken, en ook een goede pasvorm! Schuurt bij mijn paard niet en schuift ook niet. Regende soms wel iets in bij schouder, maar nooit heeel ver. Altijd maar een klein stukje.
Maar ben verder tevreden! Ook heeft mijn paard hem nog niet kapot gekregen, terwijl mn vliegendekens, zweetdekens en staldekens worden gesloopt waar ik bij sta :')

Hahahaha, dat ze niet gauw kapot gaan is zeker positief.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:48

shunasammy schreef:
xPearl schreef:

Hahahaha, dat ze niet gauw kapot gaan is zeker positief.

Ik stond mijn paard zn knotten er uit te halen en meneer hapt zo een gat in zn baseline zweetdeken. Ook zn pagonydeken ging zo.
Maar die regendeken blijft heel :')

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:54

xPearl schreef:

Hahahaha, dat ze niet gauw kapot gaan is zeker positief.[/quote]

Ik stond mijn paard zn knotten er uit te halen en meneer hapt zo een gat in zn baseline zweetdeken. Ook zn pagonydeken ging zo.
Maar die regendeken blijft heel :')[/quote]

Hahaha dat ie dat echt heeft gedaan, ik dacht dat je het figuurlijk bedoelde. Heb je dat deken nog kunnen maken of was het gat te groot?
Dat jouw deken stevig is, is zeker een pluspunt want ik vind het wel belangrijk dat dekens stevig zijn en niet al kapot gaan na een paar keer dragen.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:55

xPearl schreef:

Haha lucky you :') Bij mij was binnen no time een van die kruissingels half afgescheurd :+ Mijn paard is niet eens een sloper hahaha. Mss pech gehad ofzo.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:02

Hahaha, nupp. Hij heeft dinsdag echt een gat in zn baseline gekregen :'). Gelukkig was t niet een heel groot gat, haha.

Of ik heb inderdaad geluk gehad Robin! Maar met deze deken ben ik tevreden haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:44

Omdat deze vraag over dekens gaat verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.