Slijtage op leren laarzen en hoe het beste verzorgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos2002

Slijtage op leren laarzen en hoe het beste verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 13:47

Hallo, ik heb hele fijne leren laarzen van Steeds die heel lekker zitten, maar ik heb nu een tijdje een soort slijtage bij de binnenkant van mijn kuiten. Wat kan ik hieraan doen en hoe kan ik mijn laatze het beste verzorgen? Ik gebruikte eerst altijd schoenpoets maar ik kwam er net achter dat dat je laatzen blijkbaar uitdroogt.
Groetjes Roos

Chevaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:37

Roos2002 schreef:
Hallo, ik heb hele fijne leren laarzen van Steeds die heel lekker zitten, maar ik heb nu een tijdje een soort slijtage bij de binnenkant van mijn kuiten. Wat kan ik hieraan doen en hoe kan ik mijn laatze het beste verzorgen? Ik gebruikte eerst altijd schoenpoets maar ik kwam er net achter dat dat je laatzen blijkbaar uitdroogt.
Groetjes Roos

Hoi!
De beste manier als je je laarzen goed verzorgd en stevig wilt houden is om ze eenmaal per week in te vetten (als ze heel vies zijn dan altijd na gebruik de modder eraf halen met een vochtig doekje). Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je gebruik maakt van je laarzen, als dat af en toe is kun je ze het beste na gebruik onderhouden
Ik gebruik zelf altijd;
stübben Glyzerin - Lederseife

Laurievc

Re: Slijtage op leren laarzen en hoe het beste verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:39

Binnenkant van je laarzen kan je niet voorkomen, is van de wrijving dat ze stuk gaan.

Ik gebruik ook lederzeep en dan een crème :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:27

Roos2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:40

Heel erg bedankt allemaal. Ik zal eens wat uit proberen