Ik weet niet zeker onder welk topic dit geplaatst moet worden dus zet ik deze maar hier.
Ik zal vast en zeker niet de enigste zijn maar wel een van de weinigen. Ik ben een transgender jongen in de paardenwereld. Ik ben nog niet uit naar iedereen, zelfs niet naar mijn familie.
Maar goed. Nu wordt ik al vaak aangezien als jongen tot mensen mijn stem horen. Ik ben van plan over een jaar aan de testosterone te gaan en dan verandert alles(dus ook je stem) zal mijn verzorg pony daar nu moeite mee hebben om te wennen aan de "nieuwe" stem?
Nu even een compleet niet-gerelateerde vraag: mijn rijlaarzen zijn nat van binnen (god mag weten hoe) heeft iemand een stiekeme tip om ze weer droog te krijgen?
Kranten in de laarzen doen. Denk niet dat je pony er problemen van ondervind als je stem anders word. Eerlijk gezegd ken ik geen transgenders. Maar vind het wel knap van je om er zo open over te zijn hier op het forum. Gelukkig laten de mensen je hier wel in je waar de. Mijn respect naar jou toe
Shirley
Geplaatst: 20-12-16 13:16
Die pony went er wel aan, hoor! Gaat toch geleidelijk, is niet dat ineens een zware bromstem hebt
Je laarzen kun je droogblazen met een föhn of ondersteboven op een niet warme radiator zetten. Of volproppen met kranten en die het vocht laten absorberen.
Poiuytrewq
Geplaatst: 20-12-16 13:19
Of selicagel of andere vochtvreters. Denk niet dat je paard jou ineens een vreemde gaat vinden hoor.
BulletjeBeer
Geplaatst: 20-12-16 13:21
Paard zal er niets van merken hoor!
Kranten of vochtvreters erin.. of droogföhnen
Dax
Geplaatst: 20-12-16 13:21
Ik heb geen persoonlijke ervaring hiermee maar ken wel iemand die ook aan de testosteron is gegaan en heb het dus 'van een afstandje' meegemaakt. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om je stem - die zal ongetwijfeld veranderen, maar dat gaat heel geleidelijk (als je graag wil horen hoe je stem verandert raad ik je dan ook aan om om de zoveel tijd een opname te maken van je stem, dan pas horen mensen vaak ineens hoe erg het veranderd is) en ik denk dat dat geen invloed gaat hebben op je verzorgpony. Daarnaast herkent je pony jou natuurlijk niet alleen je stem maar aan veel meer
Wat betreft je laarzen: föhn erin houden? Wel opletten dat het niet te heet wordt haha.
Selka
Geplaatst: 20-12-16 13:22
Paarden (net zoals andere dieren) discrimineren niet. Je verzorgpony zal je vast net zo lief vinden als nu.
Mijn paarden zijn ook gek op alle mensen, man of vrouw
JasmijnJoy
Ik ken meerdere transgenders, dieren hebben hier totaal geen problemen mee hoor! Je blijft toch jezelf en je blijft hetzelfde met de dieren ingaan. Ze merken daar dus geen verschil in, zo wel dan wennen ze wel weer aan je nieuwe stem!
succes met het vertellen etc! Komt allemaal goed
Celiien
Super dat je er zo open over bent! Ik heb/had een vriendin, precies het tegenovergestelde als jou. Meeste mensen zijn er echter niet zo open in. Je pony gaat er gewoon aan wennen hoor, je hebt nog steeds dezelfde geus bij je toch (Tenzij testosteron/hormonen dit laten veranderen? ) enne, even met een fohn, of bij de verwarming zetten. zijn het rubberen of leren laarzen?
_lautje_
Geplaatst: 20-12-16 13:23
Mijn broertje is een transgender man. De paarden en honden hebben hier nooit hinder van ondervonden. Het gaat zo gelijdelijk.
IrisjeDrost
Geplaatst: 20-12-16 13:28
Je verzorgpony zal niet hoeven wennen. Het veranderen van je stem gaat heel geleidelijk
Ik snap dat het spannend is om uit te komen, maar als je relaxte familie hebt dan zal het geen probleem zijn denk ik. Misschien kan je het vertellen alsof het over een vriend/vriendin gaat? En dan pas even later zeggen dat het over jezelf ging?
Over je rijlaarzen; krantenpapier zal vast helpen. Wat voor laarzen zijn het? Leren of rubberen? het kan zijn dat er een ''lek'' in je laarzen zit. Als je leren laarzen hebt kun je beter effe naar de schoenmaker gaan. Als je rubberen laarzen hebt is er niet veel aan te doen, misschien uitvinden of er een lek zit en waar die dan zit, en die dan ergens mee dichtplakken.
Groetjes en heel veel succes met alles!!!
Dancyy
Geplaatst: 20-12-16 13:33
Selka schreef:
Paarden (net zoals andere dieren) discrimineren niet. Je verzorgpony zal je vast net zo lief vinden als nu.
Mijn paarden zijn ook gek op alle mensen, man of vrouw
Je verzorgpaard zal uiteindelijk wel merken dat je anders klinkt en gaat ruiken (tenzij je nu al sterke luchtjes gebruikt natuurlijk) maar zal er niets om geven. Mensen zijn de enige die moeilijk doen om zulke dingen
Avis
Geplaatst: 20-12-16 13:40
Eén van mijn beste vrienden is transgender en het veranderen van zijn stem ging zo geleidelijk dat ik het helemaal niet zo direct hoorde. Als ik nu zijn spraakopnames van voor zijn testosteron terugluister, is het wel een gigantisch verschil .
Ik ga er helemaal vanuit dat dat goed gaat komen. Dieren zijn wat dat betreft de moeilijkste niet, over het algemeen. Ik denk dat je heel goed bezig bent dat je er zo open over bent. Jij komt er wel
Als je laarzen van leer zijn is fohnen of bij de verwarming zetten een slecht idee. Inderdaad kranten er in of iets anders wat vocht opneemt.
Je pony zal zich echt nergens druk over maken, het is niet dat je van het een op andere moment heel anders klinkt en ruikt. Vergelijk het als een jongen die de baard in de keel krijgt, daar heb ik ook nog nooit een pony over horen klagen.
Mijn ex is een transgender(MTF) en ik volg vele op youtube. VInd het altijd heel interessant om te zien.
Ik denk idd niet dat je je druk hoeft te maken over je verzorgpony. Je stem zal langzaamaan veranderen, dus het is niet van de een op de andere dag. Sommige dieren doen wel anders tegen mannen(of vrouwen met veel testosteron) en andersom, maar ik denk, zeker omdat het met T (of vrouwelijk hormoon verminderen for that matter) heel geleidelijk aan gaat.
Mocht je nog een maatje nodig hebben om mee te kletsen, mijn inbox staat altijd open. ik ben heel open minded en zal de laatste persoon zijn om te judgen. Heel veel succes met je wedergeboorte, hihi!
Sokken erin gevuld met vochtvreter navulling of kattengrit
Shadow0
Geplaatst: 20-12-16 13:59
Paarden staan altijd behoorlijk in het nu, ze kennen je wel, maar ze reageren in hoofdzaak op wat je dan en daar doet en uitstraalt. Dus ik verwacht er weinig geks mee. Al die lastige verwachtingen en herinneringen die wij als mens meenemen (hoe een jongen / man hoort te klinken, of hoe je de vorige week klonk, of hoe het zou moeten verlopen over zoveel tijd), daar hebben paarden gelukkig weinig last van. Nu is nu, dat houdt het leven simpel
Ken je het youtube-kanaal van TheRealAlexBertie? Erg leuk, en een mooi overzicht hoe zijn stem verandert. (Wat trouwens toch best snel gaat, echt al binnen een paar weken hoor je al duidelijk verandering. Maar tegelijkertijd - het is niet iets abrupts, de kern blijft wel echt hetzelfde.)
Dublinlove8
Geplaatst: 20-12-16 13:59
Zoals meerdere mensen al zeiden, paarden neme je zoals je bent!
Ailill
Geplaatst: 20-12-16 14:01
Tof dat je hier open over bent, petje af. Zeker op zo'n groot forum, wat helaas soms nogal (ver)oordelend kan zijn, al verwacht ik dat hier niet.
Een van mijn beste vrienden (FTM) (vanaf de basisschool, toen al een stoere chick) is tegenwoordig ook 'one of the guys' zoals wij dat voor de grap zeggen. Een bijzonder intens, verrassend en soms pijnlijk proces. Niet alleen voor hem, ook zeker voor zijn familie en vrienden.
Tegenwoordig duiken we af en toe een gay-kroeg in, hippe mensen en toffe muziek
Keep up the good work!
Rex_Rolfo
Geplaatst: 20-12-16 14:07
Ik ken ook een transgender. Voordeel van de paardenwereld is dat deze gemengd is zodat je bij dezelfde groep kunt blijven rijden. De persoon die ik ken bleef na het vertellen ervan even goed geaccepteerd als daarvoor. En wat stem betreft, zoals Nies_ opmerkt zijn paarden al honderden generaties gewend aan jongens die de baard in de keel krijgen. Niets vreemds aan dus.
Wat betreft de laarzen is het van belang of ze van rubber of leer zijn. Met name leer moet je wat voorzichtiger mee zijn en rustig laten drogen. Dus niet direct bij een warme radiator zetten of föhn erin.
Je laarzen rustig late drogen, anders wordt het leer hard.
En verder succes
Birdie60
Geplaatst: 24-12-16 18:53
Petje af dat je er voor uit durft te komen. Misschien heb ik er overheen gelezen, ga je van man naar vrouw of andersom? Ik denk niet dat het paard er iets van mee krijgt.
Anoniem
Geplaatst: 24-12-16 19:06
vrouwke schreef:
Petje af dat je er voor uit durft te komen. Misschien heb ik er overheen gelezen, ga je van man naar vrouw of andersom? Ik denk niet dat het paard er iets van mee krijgt.
Transgender jongen betekent iemand die van vrouwelijk lichaam naar man gaat.
Ik heb niet echt wat toe te voegen, maar ik ben ook transgender (FTM) en ook nog niet uit de kast bij familie. Mocht jij (of eventuele stille meelezers in hetzelfde schuitje) behoefte hebben aan een gesprek staat mijn inbox open