Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Free2 schreef:Kun je niet de betreffende dierenarts opbellen en navragen of hij de rekening voor het chippen + paspoort in zijn administratie wil opzoeken? De betreffende rekening vervolgens uitprinten en het bedrag inclusief de print aan de boer overhandigen. Dan hebben jullie uiteindelijk gewoon eerlijk betaald, geen cent te veel, en kan hij ook geen kant meer op. Het lijkt me dat hij dan wel overstag gaat. Uiteindelijk heeft hij meer aan het geld wat jullie hem willen bieden dan aan een paspoort waar hij verder niks mee doet.
Brainless schreef:Ik zou gewoon betalen; dat had je moeder anders ook gedaan (voordat hij dat deed).
Dus dat is geen extra kostenpost.
Je mag ook geen pony kopen zonder chip... dus beide fout.
Daarnaast heeft je moeder de chip geregeld; dus eigenlijk had zij moeten betalen.
Je kunt altijd de DA bellen om te vragen wat de rekening was.
Prosecco schreef:Beetje warrig verhaal maar hoe kun je nu geloven dat het een veulen is? dit zie je toch echt wel duidelijk aan de hand van het gebit en bouw. Jullie hebben de fout gemaakt als koper(s) om een ongechipte pony te kopen en iemand op z'n woord te geloven.. ook al wist je dit niet, dan vraag je om een paspoort.Het spreekt ook voor zich dat jullie als eigenaar(s) de castratie kosten betalen vanaf het moment dat de dierenarts afrekent, bij jullie en niet bij de boer waar jullie stonden op dat moment. Met andere woorden: jullie zijn de eigenaren en hebben hiervoor zelf gekozen, zonder verder na gedacht te hebben... hoe jammer het ook is.
Dennis schreef:Duplicaat kost snel rond de 200 euro. Dus ik denk dat gewoon betalen goedkoper is.
zorro schreef:Toch heb ik heel sterk het idee dat dit verhaal twee kanten heeft..