Keuzes trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafpower

Keuzes trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 15:23

Hoi ik ga deze week bij 2 trailers kijken.

1 trailer heeft uizetramen maar daar moet binnen nu en 2 jaar de wanden vervangen worden,heeft wel een zadelkamer,bodem is goed,ledig gewicht 700 kg
De ander heeft goede bodem en wanden,geen uitzet ramen,geen zadelkamer.

Nu twijfel ik enorm uiklapramen lijkt me veel fijner voor het paard en een zadelkamer lijkt me wel handig.
Prijsverschil tussen beide is bijna 100 euro.

Kunnen jullie mij helpen?
Het zijn beide 2 paards.

EllyC

Re: Keuzes trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:30

Ik zou nooit meer een trailer willen zonder zadelkamer.
De keuze zou voor mij dus snel gemaakt zijn.
Ook het open kunnen doen van de raampjes is erg fijn als je bv ergens moet wachten met de paarden nog in de trailer

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:34

Ik zou voor degene met de zadelkamer en raampjes gaan, zo handig! Wanden zou ik wel direct vervangen.
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 04-12-16 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:37

Zadelkamer is luxe, goede bodem en wanden essentieel voor een veilig vervoer. Ik zou alleen daarom al kiezen voor de 2e, dan kun je altijd nog beslissen of je er raampjes in zet. Dat zal goedkoper zijn dan nieuwe wanden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:45

Ik vind een zadelkamer echt niet handig. Mss komt dat omdat die van mij verschrikkelijk is, maar ik krijg er niet eens een zadel in :=
Ik gebruik het voor hooinetten enz, alle vuile dingen die ik niet graag in de auto leg :') Ik vind ook dat het vrij veel ruimte vooraan inneemt... Dus ik denk dat mijn volgende trailer zonder zadelkamer wordt. Uitzetraampjes vind ik wel handig, maar het zeiltje is bij mij zo goed als altijd open dus dat gaat gewoon ook :)

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 15:48

fjordnina schreef:
Zadelkamer is luxe, goede bodem en wanden essentieel voor een veilig vervoer. Ik zou alleen daarom al kiezen voor de 2e, dan kun je altijd nog beslissen of je er raampjes in zet. Dat zal goedkoper zijn dan nieuwe wanden.

Kan je dus gewoon de raampjes erin laten zetten?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:49

xAnthea schreef:
Ik vind een zadelkamer echt niet handig. Mss komt dat omdat die van mij verschrikkelijk is, maar ik krijg er niet eens een zadel in :=
Ik gebruik het voor hooinetten enz, alle vuile dingen die ik niet graag in de auto leg :') Ik vind ook dat het vrij veel ruimte vooraan inneemt... Dus ik denk dat mijn volgende trailer zonder zadelkamer wordt. Uitzetraampjes vind ik wel handig, maar het zeiltje is bij mij zo goed als altijd open dus dat gaat gewoon ook :)

Ik pak altijd onze trailer met een grote zadelkamer, past makkelijk een zadel in en heel veel andere spullen, we hebben ook een trailer staan met zo'n zielig zadelkamertje, waar echt niks in past :') die vind ik idd niet fijn.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:31

Ik heb een grote auto met veel ruimte achterin. Heb dan ook geen zadelkamer in de trailer, maar mis het ook niet.
Ik vind het juist fijn dat ik voorin de trailer alle ruimte heb, vooral als ik 2 paarden erin heb.
de trailer die geen uitzetramen heeft, heeft die wel een dakluik?

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:11

De trailer zonder uitzetramen net bezichtigd maar was een oudje en had wat mankementen met het dak en het dakluik.
Woensdag gaan we naar de andere kijken.

Bedankt voor het mee denken!

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:11

De trailer zonder uitzetramen net bezichtigd maar was een oudje en had wat mankementen met het dak en het dakluik.
Woensdag gaan we naar de andere kijken.

Bedankt voor het mee denken!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:13

Wert niet wat voor auto je hebt en wat die mag trekken maar een 2 paards trailer met een zadelkamer zal ik nog wel even na wegen. Heb zeg
Een brenderup met zadelkamer. Ook tweepaards en die staat op papier voor 700 en werkelijk 960

Ben wel erg blij met deze trailer en heb zelf ook nieuwe wanden en vloer erin gekregen. Komt aardig wat kosten overheen, maar ik dacht maar voor dat geld heb ik geen nieuwe en ook als ie oud model, hij is technisch nieuw. Zijn ook nieuwe banden, remmen en koppeling opgekomen. Dit wel in drie jaar tijd hoor en niet in 1x

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:38

Ik heb uitzetraampjes die ik nog nooit open heb gedaan. En bewust voor mij geen zadelkamer, de mijne staat daar alleen maar tegenaan te timmeren voor elk stoplicht. Ik mis het niet, mik alles in de kofferbak van de auto, ook best!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:45

Wanden vervangen kost al snel 300 - 500 euro en dan alleen als je het (deels) zelf doet. Voor die 100 euro prijsverschil zou ik het werk niet willen hebben.
Over zadelkamers versus kogeldruk gaan we het dan nog niet eens hebben.......

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:05

Zou gaan voor de veiligheid en niet de trailer nemen waar alles binnenkort vervangen moet worden.

ik heb ook geen zadelkamer, en ook echt totaal geen behoefte aan, doe alles lekker in de kofferbak, auto's die trailers mogen trekken hebben daar meestal zat ruimte voor.

Als ik vragen mag, waarom heb je alleen maar de optie tussen deze 2 trailers? Is er niet meer 2e hands op de markt? Of anders even geduld als er geen haast achter zit tot er iets op de markt komt wat dit beide gewoon heeft, Zadelkamer, raampjes en gewoon in goeie staat.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:28

hafpower schreef:
fjordnina schreef:

Kan je dus gewoon de raampjes erin laten zetten?

Ondanks dat je niet voor de dichte trailer gaat, toch even een antwoord op je vraag.

Je kunt inderdaad de raampjes erin laten zetten of het zelf doen. Beetje klusser kan dat met 2 vingers in de neus.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 10:35

Ben al een tijdje aan het kijken naar een trailer maar wil volgend jaar op wedstrijd dus heb hem dan nodig.
Voor mijn prijsklassen is er niet heel veel te vinden.
De trailer met dichte ramen was het dak niet goed,was wat lekkage te zien.
Vloer bolde een beetje.
De trailer met zadelkamer komt van een trailer bedrijf en dus zijn ze heel eerlijk over de informatie.
De prijs voor deze is voor de trailer merk niet verkeerd.
Heb 2 pony's dus 2paards is wel handig.

Ik denk ook al moet ik de wanden vervangen dan nog ben ik goedkoper uit.
Het is een branderup.
De trekauto is een Volvo v70 2.4

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:52

hafpower schreef:
Ben al een tijdje aan het kijken naar een trailer maar wil volgend jaar op wedstrijd dus heb hem dan nodig.
Vloer bolde een beetje.
De trailer met zadelkamer komt van een trailer bedrijf en dus zijn ze heel eerlijk over de informatie.

Het is een branderup.

Welke versie 2.4? Let erop dat er versies zijn die maar 1600kg mogen hebben en versies die 1800kg mogen hebben.

Als je een goed bod doet, heb ik nog een fatsoenlijke Westfalia staan. 2-paards uit 84, 2004 volledig opnieuw opgebouwd. Vloer is hard, wanden zijn goed, moet alleen een nieuwe mat in. Heeft gietvloer in gezeten en die is gaan scheuren. Vloer niet rot, wel kleine beschadigingen. Met enige zelfwerkzaamheid prima op te lossen. Ik hoef geen fantasiebod.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 11:00

Het bedrijf die de trailer aanbied geeft aan dat de wandjes binnen 3 jaar vervangen moeten worden.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:02

Dan zou ik gaan voor de trailer van dat bedrijf die lijken me eerlijker met informatie en als de wanden nog 3 jaar mee kunnen dan heb je nog wel effen

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:27

Als de wanden vervangen moeten worden heb je een zeer grote kans dat de bodem dan ook aan de beurt is. Als je een andere trailer kunt vinden waar niks aan hoeft te gebeuren (met een prijsverschil van 100 euro) zou ik die nemen. Je hebt voor het trekken van een trailer zowiso een grote auto nodig en daar past een zadel ook wel in. Ik zou kijken of je iemand in de buurt kan vinden die al eens een trailer opgeknapt heeft en die met je mee kan gaan. Als alternatief zou je kunnen vragen of je de trailer BOVAG mag laten keuren vóór aankoop.

Ramen kun je overal in laten zetten en dat hoeft je de kop niet te kosten.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 12:07

Bodem was helemaal goed volgend het bedrijf.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:13

er staan honderden trailers te koop,waarom niet nog doorzoeken naar iets wat je helemaal bevalt?

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:16

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:32

hafpower schreef:
Vloer bolde een beetje.

Het is een branderup.

Die 700 kilo klopt dan niet qua gewicht. Weet niet wat auto mag trekken en wat de pony's samen wegen maar trailer is in werkelijkheid dus zwaarder. De mijne met 960 met reservewiel (weet niet of die bij je aan eraan zit) maar qua verdere inhoud zal ie het zelfde zijn. Ik vind het zelf wel een erg prettige trailer.
Dit model??

Afbeelding

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 16:12

Afbeelding
Door mijn budget is er niet heel veel keus in trailers.
Deze moet het worden.