Wanneer raampje in de trailer open?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Wanneer raampje in de trailer open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 00:24

Ik hoop dat het hier goedstaat :')

Ik heb een wat oudere Wesco trailer met een dakraampje (op t dak dan, haha). Nu weet ik nooit wanneer ik t raampje open moet klappen, of niet.

Ik ben wel benieuwd wanneer jullie t raampje open doen!
En wat voor raampje je dan hebt (aan de zijkanten of ook op het dak), met welke temperaturen en of je paard geschoren is of niet (in de winter)

Mijne is nu namelijk geschoren, en vind t lastig inschatten of ik op de heen/terug weg t dakraampje open moet doen, haha :D

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:30

Wij hebben een 2 paardtrailer, aan elke paard zijde een raam. Ik heb ze altijd beide het hele jaar door open, puur voor de ventilatie.. Het wordt ( bij mij iig ) heel snel een klein broeierig hok met heel weinig frisse lucht. Als het koud is doe ik ze liever een extra deken op, dan dat ik de raampjes dicht doe..

Edit: beide paarden zijn trouwens geschoren :j
Laatst bijgewerkt door punk143 op 03-12-16 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Re: Wanneer raampje in de trailer open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:32

Ik heb hem altijd open. Mn paarden zijn niet geschoren. Waarom.. wordt zo snel warm en wat frisse lucht lijkt me wel fijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:35

Ik heb ze eigenlijk nooit open. Lijkt me zo veel lawaai geven tijdens het rijden met de trailer. Vind het zelf ook niet fijn om in een auto te rijden met een raam open, dus ik doe het dus niet: de raampjes
Zomers als de boel stil staat op CC doe ik ze wel open, als het heel heet is dan bij het rijden met de trailer ook ( maar dit is dus echt een uitzondering), maar verder niet.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:42

Bij mij staan de raampjes altijd open en het zeil is ook altijd omhoog.
Paard zweet altijd heel snel op de trailer dus voor de frisse lucht vind ik open fijner.
Liever een (zweet)deken dan de boel potdicht.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:44

Ik heb de raampjes eigenlijk altijd wel open, tenzij het echt enorm waait vriest of regent. Mijn paard is geschoren en heeft vaak wel een deken op, op de trailer.Ik heb het zeil achter vaak open omdat mijn paard het snel warm heeft op de trailer. Als het zeil wel dicht zit heb ik eigenlijk altijd een raampje open voor de frisse lucht. Zomers heb ik alles open en een vliegendeken op.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 00:46

Jah, zo zit ik ook inderdaad, haha!
Maar word t met een raampje op t dak niet snel te fris? Want ik neem aan dat de lucht over zn rug etc gaat.
Nu heb k wel 2 zweetdekens, dus die kan ik morgen wel opdoen tijdens 't rijden met 't raampje open. Heb stiekem nooit 't raampje open namelijk.. Zijltje wel altijd open :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:47

Hier dus zeil omhoog, zijraampjes dicht, en een dunnere (swinters) of geen ( zomers) deken.
Bij echt hitte zomers raampjes ook open

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:48

Hangt ook wat van je paard af.
Die van mij voelt zich prettiger met een deken en alles open.
Doe ik het zeiltje dicht dan wordt ze echt heel onrustig, met alles open staat ze juist heel rustig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:54

Zeiltje dicht heb ik nog nooit geprobeerd. Maar met raampjes open duidelijk onrustiger ( terwijl ze beiden eigenlijk heel makkelijk laden en reizen).
Dus inderdaad, zoals je het zegt: Het hangt ook erg van het paard af!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 02:51

Ik heb ze bijna nooit open.
Het moet wel erg warm zijn wil het wel doen.
De tocht die het creëert lijkt me niet verantwoord.

Het zeil heb ik ook nooit dicht muv als het heel hard regent maar dan nog op de open stand.
Het betreft zo'n automatisch oprolzeiltje waar ik bovenaan de klep ook van die haakjes/dopjes heb gemonteerd. Zo blijft er altijd nog een gat van 15/20 cm maar regent het minder in.

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:30

Zelf laten we de ramen dicht, achter is wel altijd open. Maar voor-opzij en boven, geeft veel herrie en tocht. Vergis je niet wat er doorheen waait als je op de snelweg rijdt.
Moet ook eerlijk bekennen dat een verhaal uit mijn jeugd meespeelt, een kennis van mijn ouders reed met een trailer met open raampjes en tijdens het rijden is er vanuit een andere auto een sigaret weggegooid en in de trailer gekomen...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:32

Bij mij hetzelfde als EllyC, alles open lijkt me nogal tochten, zeiltje is wel bijna alrijd open. Als het warm is zet ik soms het raampje open aan de kant waar hij niet staat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:00

Wij vervoeren nog wel eens jonge dieren en dan gaat het zeiltje dicht en de ramen open.
Indien het zeiltje open blijft, laat ik meestal de ramen dicht, tenzij het heel warm is in de zomer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:07

Nooit open. Het maakt een verschrikkelijke paasei.

Zeiltje/klep heb ik ook liever dicht.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 17:02

Koper schreef:

Pfoe. Is t dan niet heel benauwd? Vooral als ze bezweet in de trailer staan?

Ik heb t zeiltje altijd open. Ook omdat die niet automatisch oprolt. En zelf oprollen is echt 'n prutwerk :').
Raampje heb k laatst schuin opengehad. Dus achterkant open. Paard stond er niet anders door, haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:08

Dakraam heb ik altijd dicht tijdens het rijden.
Zijn hem ooit eens verloren omdat wij hem open hadden hgelaten (hopen dat hij niets geraakt heeft..).

Het was wel zo'n simpele 4kanten (dus niet gestroomlijnd) en deze moeten dus eigenlijk dicht tijdens het rijden omdat ze veel wind vangen; wat vervelend geluid in de trailer geeft en ze toch (als ze wat zwakker worden) eraf kunnen vliegen/breken.
Wel kun je evt alleen de achterzijde openzetten (dus dat je de voorzijde dicht hebt en schuin open hebt staan).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:11

xPearl schreef:
Koper schreef:

Pfoe. Is t dan niet heel benauwd? Vooral als ze bezweet in de trailer staan?

Ik heb t zeiltje altijd open. Ook omdat die niet automatisch oprolt. En zelf oprollen is echt 'n prutwerk :').
Raampje heb k laatst schuin opengehad. Dus achterkant open. Paard stond er niet anders door, haha

Hoe lang staat je paard er op dan? Neem niet aan dat je uren onderweg bent?

Uurtje houden die van mij het prima uit hoor met z'n tweetjes. Ook midden op een mooie, zonnige dag.

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:17

Wij hebben van die zij raampjes deze staan altijd open als er een paard instaat voor de ventilatie :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:27

Ik moet zeggen dat ik best wel schrik van de reacties. Mensen die alles open zetten in de winter en arme paard alleen een dun fleece deken op terwijl ze geschoren zijn.

Dus lekker vol in de tocht en dan ook nog alle bescherming weg. Dat ze niet ziek worden!

Mijne staat gewoon in zijn winterdeken op de trailer, en in de winter hou ik alles zoveel mogelijk dicht. DWZ mijn trailer kon achter niet dicht, en de bus heeft een ventilatie stand op het dakluik (dan laat ie wel lucht door alleen geen rijwind). Tocht is funest.

Swinters is hij geschoren en is hij altijd na 5 min stappen droog, dus nooit bezweet vervoeren.

Zomers gaat ie gewoon bloot op de trailer/bus tenzij die nog heel erg bezweet is van het rijden, dan doe ik er een zweetdeken omheen om te snel afkoelen met rijwind etc te voorkomen. In de trailer had ik dan nog steeds alles dicht (een trailer is zo open dat het echt niet nodig is daar nog dingen open te zetten), bus zal ik echt wel alle ventilatie mogelijkheden open moeten doen om het dan wel prettig te houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:31

In de winter altijd dicht, bij zomer dag half open of bij veel warmte helemaal.
Waarom dicht? Boven de klep kan de warmte er wel uit. Als je motor hebt gereden weet je dat met snelheid (en dan is 90 al hard genoeg om het koud te krijgen) je echt niet bepaald warm wordt... Ook al heb je je pak aan.

Je paard staat wel stil op de trailer. Geen mogelijkheid om te bewegen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:33

Punz schreef:
Ik heb ze eigenlijk nooit open. Lijkt me zo veel lawaai geven tijdens het rijden met de trailer. Vind het zelf ook niet fijn om in een auto te rijden met een raam open, dus ik doe het dus niet: de raampjes
Zomers als de boel stil staat op CC doe ik ze wel open, als het heel heet is dan bij het rijden met de trailer ook ( maar dit is dus echt een uitzondering), maar verder niet.

Hier net hetzelfde.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:39

Mijn zeiltje is altijd omhoog de raampjes bij + 10 ongeveer doe ik 1 open en bij +15 ongeveer allebei. Paard is niet geschoren wel een deken.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:47

Zeiltje altijd open.
In de zomer de zijraampjes open, maar nooit helemaal, altijd zo dat ze schuin naar achteren open staan, dus voorkant van het raampje is dicht, de achterkant is open. Zo vangt het geen wind en is minder herrie.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:49

Ik heb t dakraam dicht en zijraampjes open ( net zoals Clau H). Niet geschoren en n zweetdeken op. Achter heb ik ook t zeil omhoog.