Tips voor handschoenen met extreem goede grip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Tips voor handschoenen met extreem goede grip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:07

Ik ben op zoek naar rij handschoenen met extra goede grip.
Laat mij nou geen dure spullen vasthouden; ik laat ze gegarandeerd vallen.
Mijn grip is niet bepaald goed dus ik laat de teugels nogal makkelijk uit mijn handen glijden. Soms verlies ik ze zelf.
Gewone standaard rij handschoenen maken weinig tot geen verschil dus
Dus ik vroeg mij af of jullie nog een aanrader hebben voor deze super kluns -O-

Lian00

Re: Tips voor handschoenen met extreem goede grip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:35

Roeckl handschoenen zijn erg fijn en hebben een goede grip!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:53

Lian00 schreef:
Roeckl handschoenen zijn erg fijn en hebben een goede grip!

:j Ik vond deze echter wel best snel slijten.
Ik heb nu de ariat tek grip, ook fijne handschoentjes!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 00:20

Ik ken roeckl en dacht al in die richting maar ga zeker even naar de ariat kijken. Bedankt!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:55

Ander soort teugels ook al geprobeerd?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 13:28

Aan wat voor soort denk je dan? Ik rij met spring teugels

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:30

rubber teugels (zonder leer in het rubber) dan is de grip echt top

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 17:46

Oh dat is ook wel een idee! Bedankt voor de tip!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:53

Ik denk dat de kern van het "probleem" niet op te lossen valt met andere handschoenen of teugels. Zal een tijdelijke hulpmiddel zijn.
Ik denk dat je meer moet focussen op het rijden zelf, en dan natuurlijk naar je handhouding.

Waarom ik dit zeg, ik zweer bij roeckl, maar genoeg mensen met hetzelfde "probleem" die ik ken, afschuwen het. Omdat het voor hun niet werkt.

Mooi voorbeeld, mijn roeckls gingen jaren mee, op mijn gevorderd paard. Toen ik aan mijn jonkie begon waren ze binnen een half jaar helemaal versleten, waarom?? Omdat dit paard totaal niet stabiel in de aanleuning was. En ook de teugels uit m'n handen 'trok'
En ja ik had de zelfde handschoenen en de zelfde teugels! :)

Succes met je zoektocht ik hoop dat je iets passend zal vinden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:03

Ik denk niet dat een handschoen met zeer goede anti slip je gaat helpen. Probleem zit hem waarschijnlijk in jouw handen en de manier waarop je ze wel (of niet) aanspant en dit kunt vasthouden. De vraag is of dat een kwestie is van inslijpen (dus iemand die jou daar constant aan herinnert dat je je handen goed moet houden) of iets lichamelijks dat bij jou niet naar wens functioneert.
Heb je last van je handen? Heb je een bepaalde spierzwakte in je handen? Kan je je gewoon niet herinneren tijdens het rijden dat je de teugels stevig vast moet houden? daar liggen denk ik interessantere vragen voor je probleem.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:19

Sommige ruiters hebben geen goede fijne motoriek.
Voor dat soort ruiters is een anti slip teugel van rubber heel fijn.

Heb je alleen last van het vast houden van je teugel of heb je bvb ook moeite met het vasthouden van een potlood of pen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:53

zodiacje schreef:
Dus ik vroeg mij af of jullie nog een aanrader hebben voor deze super kluns -O-

Nietjes

Spijkertje kan ook maar geeft zo'n jezus indruk :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 01:25

Vooropgesteld dat ik niets duurs mag vasthouden van mijn vriend omdat ik dus echt alles uit m'n handen laat vallen...
Er is idd nog wel winst te behalen in m'n hand houding en kracht.
Ik heb te paard begeleiding van een houding therapeut dus in de toekomst zeker een punt om mee te nemen
Maar een beetje simpele snelle hulp van buitenaf door een goede handschoen is wel handig... :o

Ik rij sinds kort een paard wat heel zwaar is op de hand. En ja die moet dus meer over z'n lijf gereden worden maar aangezien het een zware rugklachten patiënt is heb ik niet de illusie dat ik dat binnen een maand voor elkaar heb.
Die 600 kilo is dus aan m'n handen aan het hangen en hoeveel ik m er ook vanaf probeer te rijden ik vind het moeilijk om m'n teugels op dezelfde lengte te houden. (En nee sorry bokt maar ik zoek geen rijkundige tips op dit vlak. Niet mijn privé paard maar wel 2 a 3 x per week les op m dus komt goed).

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:08

zodiacje schreef:
Maar een beetje simpele snelle hulp van buitenaf door een goede handschoen is wel handig... :o

Maar zoals ik dus zeg, is dat geen echte oplossing.
Ja miss voor 10 min ;)

zodiacje schreef:
Die 600 kilo is dus aan m'n handen aan het hangen en hoeveel ik m er ook vanaf probeer te rijden ik vind het moeilijk om m'n teugels op dezelfde lengte te houden. (En nee sorry bokt maar ik zoek geen rijkundige tips op dit vlak. Niet mijn privé paard maar wel 2 a 3 x per week les op m dus komt goed).

Zo jammer die onderste zin...
Ik weet dat er veel "brabbel" vertelt wordt, maar sommige mensen hebben wel echt goede tips.
Mijn trainer vroeger zei altijd, "Voor te veel, is achter te weinig" maar ben dan dat je niks wil met verdere uitleg. :n

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:13

Een stroeve of een gladde handschoen maakt echt veel verschil. Toen ik pas met wedstrijden begon had ik een paar witte handschoenen die nog ergens in een kast lagen. Ramp om mee te rijden. Nu een paar van Roeckl, rij gewoon de hele proef zonder verkrampt aan mijn handen te denken en zonder tussendoor de teugels weer korter te maken.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:48

Rex_Rolfo schreef:
Een stroeve of een gladde handschoen maakt echt veel verschil. Toen ik pas met wedstrijden begon had ik een paar witte handschoenen die nog ergens in een kast lagen. Ramp om mee te rijden. Nu een paar van Roeckl, rij gewoon de hele proef zonder verkrampt aan mijn handen te denken en zonder tussendoor de teugels weer korter te maken.

Met de situatie die Ts schetst gaan andere handschoenen, het probleem niet oplossen.

Je hoort mij nergens zeggen dat er geen verschil is tussen gladde en 'stugge' handschoenen zijn. Die zijn er wel degelijk.
Alleen een probleem moet je bij de kern oplossen. In dit geval heeft het paard ook een 'medisch' verleden. En is nu niet voor elkaar, dat valt alleen rijtechnisch op te lossen (of eventueel een fysio etc..) Niet met handschoenen van een paar tientjes meer.
Dan dat probeer ik duidelijk te maken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:57

Ze geeft aan meerdere keren per week les te geven. Ze heeft nu even tips nodig welk gereedschap (handschoenen in dit geval) kan helpen om de instructies van haar lesgever zo goed mogelijk te benutten.

Een leerling timmerman zet je ook niet aan het werk met een botte schaaf. Goed gereedschap is het halve werk. Voor de andere helft heeft ts al instructie.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:11

Dank je wel Rex rolfo

Anneke. Ik ben het met je eens daarom heb ik al les. Komt goed ook zonder dat jij je punt over en over blijft maken.

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:16

Ik heb lederen handschoentjes van divoza, dat vind ik fijner en geeft voldoende grip. Ik rijd er ook een die zijn balans probeert te vinden op mijn hand (en ik werk er hard aan om dat te verminderen)

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:53

Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Maar daar heb ik sinds een tijdje geen last meer van want ik heb de juiste handschoenen gevonden.

https://123ruitersport.nl/rijhandschoen ... -long.html

Deze handschoenen zorgen voor de perfecte grip. ze zijn licht in gewicht en gemakkelijk te dragen.
Nadat ik deze handschoenen heb gevonden, wil ik nooit meer iets anders.

Ik denk dat deze jou ook wel zullen bevallen aangezien je het zelfde probleem hebt.

Heel veel succes met zoeken verder!
Mariska

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:14

Ik zie weleens mensen rijden met grip-handschoenen van de bouwmarkt. Ik rijd zelf met Roeckls maar heb deze bouwmarkthandschoenen wel gehad toen mijn paard zich aan de hand weleens los wilde trekken. Véél meer grip dan Roeckl en veel goedkoper.
bijvoorbeeld:
https://www.macrovet.nl/werkhandschoen-active-grip.html