[GZ] echt warme men/rij handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

[GZ] echt warme men/rij handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 17:03

Ik weet dat er al heel veel topics van zijn, en heb er al een hoop door gespit opzoek naar DE handschoen. Maar toch niet de handschoen kunnen vinden bij mijn probleem.

Mijn vingers verkrampen namelijk enorm snel met de kou. Aangezien ik elke maandag avond menles heb, loop ik tegen het probleem aan dat ik toch een aantal keer stil moet gaan staan, mijn leidsels aan mijn groom moet geven. En vervolgens met mijn handen onder mijn kont moet gaan wachten totdat ze weer iets doen.
Ik heb daarnaast al weinig kracht in mijn vingers, samen met de kou loop ik tegen het probleem aan dat mijn teugel/leidsels mij ontglippen. En krijg ik vervolgens mijn handen niet meer open. Zelfde probleem heb ik ook met rijden (western).

Ik heb al meerdere handschoenen van Roeckl geprobeerd, deze zijn prima voor even naar buiten. Maar een uurtje les of trainen helpen ze niet voldoende. Ik heb de goedkopere handschoenen van EJ geprobeerd, zelfde probleem mee.
Momenteel heb ik thermo handschoenen. Hier hou ik het iets langer mee vol, maar naar een half uurtje moet ik toch echt eerst stoppen.

Aangezien ik al tich handschoenen heb gekocht, wil ik niet zomaar een dure handschoen kopen met risico dat het niet werkt. En ik zie zelf door de handschoenen het bos niet meer. Wie heeft er voor mij de gouden tip. Heb zelf al een aantal gevonden, misschien dat iemand kan zeggen of dat iets is.

https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/w ... -8_1179933 Zijn helaas alleen in maat 8 (heb maat 6 a 7 nodig)

https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/w ... -8_1163798 Deze, helaas ook alleen in maat 8

http://westernstore.nl/index.php?dispat ... ct_id=1020

http://westernstore.nl/index.php?dispat ... oduct_id=7 Gaan ook tot maat 8

http://www.worldofhorses.nl/product/han ... attlemans/ Hier ben ik benieuwd naar

Mochten er nog bokkers zijn die 1 van deze handschoenen wel in maat 7 of 8 kan vinden (en dan helemaal de 1e 2), dan hoor ik dat ook graag.

Ow ja, van Sealskinz ook al het een en ander gehoord. Maar vraag me af of deze wel genoeg helpen bij mij. En ervaringen met elektrisch verwarmde handschoenen ben ik ook benieuwd naar.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:08

onpaard

Re: [GZ] echt warme men/rij handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:15

Ik heb zelf fleece paardrijhandschoenen. Deze zijn de warmste die ik kon vinden tot nu toe.
Maar als het heel koud is krijg je ook daarin koude handen.

Die van mij zijn van BR thinsulate.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:18

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:20

Mijn ervaring is dat je beter geen paardrijhandschoenen kan nemen, maar gewone handschoenen. Om grip te hebben rijd ik graag met handschoenen zonder vingers, maar wellicht dat je dat toch te koud vindt.
Handschoenen van de decathlon vind ik ook een goede tip. Evt niet voor paardrijden bedoeld dus.

Nb: de handschoenen die xxVon adviseert hierboven van de decathlon zijn NIET waterdicht.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 29-11-16 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:20

Waarom ga je op de bok niet voor de NoCold-handschoenen met accu?
Die verwarmen je handen gewoon lekker tijdens het mennen. Bij EMS zag ik pas een aanbieding voor deze handschoenen dacht ik.

Andere tip die bij mij goed werkt: 2 paar dunnere handschoenen werken beter dan 1 dikke.
En... misschien ten overvloede: zet een muts op (onder je cap evt). Hoe warmer je hoofd, hoe warmer je tenen en handen.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:22

Ik heb sinds kort vrij goedkope handschoentjes van Mondoni, maar met thinsulate, en die zijn geweldig! Ik heb ook áltijd koude, witte, gevoelloze handen zodra ik ook maar even buiten ben, en hiermee heb ik dat nog totaal niet gehad.
https://www.divoza.com/nl/mondoni-cruz- ... oen-winter

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:33

Ik zou toch sealskinz aanraden. Bij de paardendrogist kan je deze eenvoudig bestellen. Ik rijdt er nu 4 jaar mee. Per 2 jaar koop ik een nieuw paar voor de zekerheid, maar mijn 4 jaar oude zijn nog net zo waterdicht, wel ietsje minder warm omdat de voering iets verslijt, maar nog super voor herfst en lente.

Als ik net nieuwe gekocht heb dan kan ik ze zelfs bijna niet aan als het boven de 0-5 graden is buiten omdat ze dan haast te warm zijn en ik zweethandjes krijg.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn handen als jij, weinig kracht en heel snel koud, sealskinz zijn echt mijn redding en ze geven goed grip.

Het enige nadeel is dat ze ze niet echt kan wassen en het uittrekken met beleid moet om de voering goed te houden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 17:39

@xxVon, klopt de bovenste 2 heb ik van mijn trainer aangehad. Ik weet dat die warm zijn, maar dus niet in mijn maat. Die 2 heb ik dan ook erin gezet in de hoop dat er een bokker is die wel weet waar ze te vinden zijn. De andere 3 zijn western handschoenen. Maar zullen vast voor mennen ook wel het werk doen (mits ze warm genoeg zijn). De tip van Decathlon vindt ik een goeie, ga ik zeker even naar kijken.

@onpaard, die heb ik inderdaad wel eens in de winkel aan gehad. Maar had toen niet echt het idee dat ze zoveel beter zouden zijn.

@Bagheera_206, dat topic had ik inderdaad ook gevonden. Vandaar ook hierin mijn vraag over de Sealskinz. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

@Nikass, ik zit ook zeker niet vast aan de rijhandschoenen. Maar ook bij de "niet" rijhandschoenen heb ik mijn handschoen nog niet gevonden.

@assie, die ken ik niet, ga ik even naar kijken. Meerdere handschoenen over elkaar heen. Dun-dik dik-dik dun-dun dik-dun alles geprobeerd, maar werkt toch niet helemaal. De tip van de muts ken ik niet, ga ik uitproberen (mutsen heb ik dan wel op voorraad)

@happypaardje, ga ik ook even naar kijken.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 17:40

sjouk_L schreef:
Ik zou toch sealskinz aanraden. Bij de paardendrogist kan je deze eenvoudig bestellen. Ik rijdt er nu 4 jaar mee. Per 2 jaar koop ik een nieuw paar voor de zekerheid, maar mijn 4 jaar oude zijn nog net zo waterdicht, wel ietsje minder warm omdat de voering iets verslijt, maar nog super voor herfst en lente.

Als ik net nieuwe gekocht heb dan kan ik ze zelfs bijna niet aan als het boven de 0-5 graden is buiten omdat ze dan haast te warm zijn en ik zweethandjes krijg.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn handen als jij, weinig kracht en heel snel koud, sealskinz zijn echt mijn redding en ze geven goed grip.

Het enige nadeel is dat ze ze niet echt kan wassen en het uittrekken met beleid moet om de voering goed te houden.

Welke van de Sealskinz heb jij? er zijn zoveel verschillende types van.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:52

Ik ga nu winterhandschoenen van back on track proberen, hoor er goede ervaringen over. Heb hetzelfde probleem waardoor ik met rijden verkrampte handen ga krijgen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:58

sjouk_L schreef:

Heb jij mss een linkje, want ik kan ze niet vinden vanaf mijn mobiel. :=

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 09:05

bryce27 schreef:
Ik ga nu winterhandschoenen van back on track proberen, hoor er goede ervaringen over. Heb hetzelfde probleem waardoor ik met rijden verkrampte handen ga krijgen.

Hier hoor ik ook heel veel over. Zou jij mij kunnen laten weten of ze ook echt werken?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:14

Ik heb sealskinz al jaren. Waren de eerste paar jaar goed waterdicht, nu minder. Heel warm vind ik ze niet, bijvoorbeeld als het stevig vriest. Je zou merinowollen onderhandschoenen kunnen overwegen, dat schijnt echt goed te werken.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:30

Ik rij altijd met skihandschoenen. Genoeg grip mee en lekker warm :) Ik haal ze altijd bij de scapino voor een tientje ofzo.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:43

Ik heb de roeckl polartech en een suede paar met bontvulling van de liddl (gewone handschoenen dus) dat zijn de enige waarbij ik ook nog leidsels voel en ook nog dressuurmatig kan rijden.
Wij hebben kleine pony's, dus kleine leidselhulpen en ik wil wel voelen wat ik doe.
Die handschoenen waar verwarming in zit heb ik ook aangehad, maar die zijn zo dik daar kan ik niets
mee.
Heb hier nog een aantal paren men/rijhandschoenen liggen, zijn warm genoeg, maar kan er niet dressuurmatig mee rijden, ik heb ze wel aan als ik de hond uitlaat, dat steekt niet zo nauw.
Skihandschoenen zijn natuurlijk helemaal kansloos, veel te dik.
Als het echt heel koud is, heb ik nog van die handenwarmertjes met zo'n ijzertje er in, als je die omklikt wordt het warm, die kan ik nog in de handschoenen doen, daarna even in kokend water en ze zijn als nieuw :).
Merinowollen handschoenen word ik helemaal gek van, jeukt bij mij als de hel, ik kan sowieso niet tegen wol en als het dan ook nog onderhandschoenen zijn, moet er niet aan denken.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:37

@mysa, welke heb jij van de Sealskinz?

@xSetjeslover, ik ben daarmee bang dat ze te lomp zijn

@Grainey, Dat is ook mijn twijfel bij de verwarmde handschoenen. Die handwarmertjes heb ik ook, maar komen niet bij mijn vingers. En dat is toch wel een beetje het probleem gebied.

Ik kwam deze ook nog tegen op een duitse site, had ze al eens eerder op mijn lijstje staan omdat ik ze tof vindt. Maar ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.

http://www.loesdau.de/NoLeaf-Winter-Rei ... handschuhe

http://www.loesdau.de/NoLeaf-Handschuhe ... handschuhe

http://www.loesdau.de/Western-Handschuh ... handschuhe Twijfel of deze niet te glad zullen zijn

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:44

Haal bij Decathlon dunne satijnen of katoenen 'onderhandschoenen" (wordt vaak gebruikt voor de wintersport. Daarna bij Tiger (Deense winkel, tegenwoordig in Nederland in opkomst) de lederen handschoenen met een gebreide zijkant (voor het ademen) en je hebt een super setje. Hier heb ik jaren achtereen lange dagen mee gewerkt op de koets. Eventueel voor de heel extreme dagen kun je bij ANWB electrisch verwarmde handschoenen kopen. Je laadt thuis de kleine accu's op (net als je telefoon) en hebt er meerdere uren plezier van. Deze draag je onder je gewone handschoenen, zoals bijvoorbeeld die van Tiger (rekken mee, waardoor je door knellen niet alsnog koude handen hebt).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:20

Ik ga een dezer dagen ook maar een paar Sealskinz bestellen. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:42

Grainey schreef:
Ik heb de roeckl polartech en een suede paar met bontvulling van de liddl (gewone handschoenen dus) dat zijn de enige waarbij ik ook nog leidsels voel en ook nog dressuurmatig kan rijden.
Wij hebben kleine pony's, dus kleine leidselhulpen en ik wil wel voelen wat ik doe.
Die handschoenen waar verwarming in zit heb ik ook aangehad, maar die zijn zo dik daar kan ik niets
mee.

Heb hier nog een aantal paren men/rijhandschoenen liggen, zijn warm genoeg, maar kan er niet dressuurmatig mee rijden, ik heb ze wel aan als ik de hond uitlaat, dat steekt niet zo nauw.
Skihandschoenen zijn natuurlijk helemaal kansloos, veel te dik.
Als het echt heel koud is, heb ik nog van die handenwarmertjes met zo'n ijzertje er in, als je die omklikt wordt het warm, die kan ik nog in de handschoenen doen, daarna even in kokend water en ze zijn als nieuw :).
Merinowollen handschoenen word ik helemaal gek van, jeukt bij mij als de hel, ik kan sowieso niet tegen wol en als het dan ook nog onderhandschoenen zijn, moet er niet aan denken.

Die van ANWB zijn flinterdun en kun je als 'onderhandschoenen' onder je gewone handschoenen dragen. Ik heb tijdens de meest extreem koude dagen daarmee gemend en dat ging prima! Skihandschoenen zijn inderdaad absoluut not-done, veel te dik.

Mevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:35

sanne1992 schreef:
bryce27 schreef:

Hier hoor ik ook heel veel over. Zou jij mij kunnen laten weten of ze ook echt werken?

En, hoe is de back on track? Met de kou van de afgelopen tijd heb je ze goed kunnen testen...

Heb je die van 35 euro of van 70 euro?
https://www.paardendrogist.nl/zoek?cati ... umaan&sn=1

NB. bij paardendrogist kun je geen sealskinz meer kopen. wel kun je via Horze sealskinz bestellen. Iemand ervaring met de Sealskinz Chester?

Ik ben dringend op zoek naar warme handschoenen!

inmiddels weet ik dat de tip latexhandschoenen + vaseline ook niet helpt. je krijgt er vieze zweethanden van en had nog koude vingers.
heb mountainbike handschoenen geprobeerd, maar mis helaas grip tussen de vingers.

Iemand nog de goude tip??

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:28

Ik heb die van 67,50 ben er erg tevreden over.
Het scheelt echt heel veel vind ik zelf, ik heb nu ook wat zooltjes besteld voor in de schoenen om deze warm te houden. Dagelijks 30 minuten fietsen en de hele avond buiten bezig zijn met de paarden is voor mijn handen en voeten toch vaak koud.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:45