Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sjouk_L schreef:Ik zou toch sealskinz aanraden. Bij de paardendrogist kan je deze eenvoudig bestellen. Ik rijdt er nu 4 jaar mee. Per 2 jaar koop ik een nieuw paar voor de zekerheid, maar mijn 4 jaar oude zijn nog net zo waterdicht, wel ietsje minder warm omdat de voering iets verslijt, maar nog super voor herfst en lente.
Als ik net nieuwe gekocht heb dan kan ik ze zelfs bijna niet aan als het boven de 0-5 graden is buiten omdat ze dan haast te warm zijn en ik zweethandjes krijg.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn handen als jij, weinig kracht en heel snel koud, sealskinz zijn echt mijn redding en ze geven goed grip.
Het enige nadeel is dat ze ze niet echt kan wassen en het uittrekken met beleid moet om de voering goed te houden.
sjouk_L schreef:Ik zou toch sealskinz aanraden. Bij de paardendrogist kan je deze eenvoudig bestellen. Ik rijdt er nu 4 jaar mee. Per 2 jaar koop ik een nieuw paar voor de zekerheid, maar mijn 4 jaar oude zijn nog net zo waterdicht, wel ietsje minder warm omdat de voering iets verslijt, maar nog super voor herfst en lente.
Als ik net nieuwe gekocht heb dan kan ik ze zelfs bijna niet aan als het boven de 0-5 graden is buiten omdat ze dan haast te warm zijn en ik zweethandjes krijg.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn handen als jij, weinig kracht en heel snel koud, sealskinz zijn echt mijn redding en ze geven goed grip.
Het enige nadeel is dat ze ze niet echt kan wassen en het uittrekken met beleid moet om de voering goed te houden.
Ik haal ze altijd bij de scapino voor een tientje ofzo.
.
Grainey schreef:Ik heb de roeckl polartech en een suede paar met bontvulling van de liddl (gewone handschoenen dus) dat zijn de enige waarbij ik ook nog leidsels voel en ook nog dressuurmatig kan rijden.
Wij hebben kleine pony's, dus kleine leidselhulpen en ik wil wel voelen wat ik doe.
Die handschoenen waar verwarming in zit heb ik ook aangehad, maar die zijn zo dik daar kan ik niets
mee.
Heb hier nog een aantal paren men/rijhandschoenen liggen, zijn warm genoeg, maar kan er niet dressuurmatig mee rijden, ik heb ze wel aan als ik de hond uitlaat, dat steekt niet zo nauw.
Skihandschoenen zijn natuurlijk helemaal kansloos, veel te dik.
Als het echt heel koud is, heb ik nog van die handenwarmertjes met zo'n ijzertje er in, als je die omklikt wordt het warm, die kan ik nog in de handschoenen doen, daarna even in kokend water en ze zijn als nieuw.
Merinowollen handschoenen word ik helemaal gek van, jeukt bij mij als de hel, ik kan sowieso niet tegen wol en als het dan ook nog onderhandschoenen zijn, moet er niet aan denken.
sanne1992 schreef:bryce27 schreef:Ik ga nu winterhandschoenen van back on track proberen, hoor er goede ervaringen over. Heb hetzelfde probleem waardoor ik met rijden verkrampte handen ga krijgen.
Hier hoor ik ook heel veel over. Zou jij mij kunnen laten weten of ze ook echt werken?