Zo ongeduldig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Zo ongeduldig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 20:54

Hi bokkers!

Mijn lease paard is de liefste die er is, maar zo ongeduldig. Met opzadelen kan ik hem niet alleen laten wat dan schraapt hij zo hard dat en strepen in het beton staan.. Ook een groot probleem met pees en kogel bescherming omdoen blijven de voetjes niet op de vloer. Hij tilt ze hoog op en als ik niet uitkijk krijg ik een knietje op mn neus..auw.. Waarom dit gedrag en hoe leer je zoiets af? Al veel gelezen over het gedrag negeren, maar dan blijft er geen vloer en neus over.. -O- Wanneer ik aan het afzadelen ben is er niks aan de hand..

Groetjes xx <3
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-11-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatig letters verwijderd, dit is niet toegestaan

CaptainJS

Re: Zooooooo ongeduldig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:56

Misschien even voordat je gaat rijden haar even in de paddock of stapmolen zetten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:58

mijn merrie is ook super ongeduldig. maar niet in de vorm van schrapen. wat doe je nu dan wel als k vragen mag?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:00

Zitten pees en kogel beschermers goed
Kan zijn dat het paard uit protest schraapt als het niet fijn zit, te strak of misschien te los.
En zijn de beschermers echt nodig?

Schrapen als je de ruimte verlaat is aandacht vragen.
Negeren is het beste en zorg er anders voor dat je alle spullen klaar hebt liggen en je paard niet alleen laat?

En sommige paarden blijven erg fijn staan als je een geveuld hooinet op hangt, hebben ze wat te doen.
Maar niet iedereen wil dat.

Veerle_88

Re: Zooooooo ongeduldig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 21:05

Hij komt altijd uit de wei dus denk dat een stapmolen niet veel zal uithalen.. dat hooinet is nog wel een goed plan! Ga ik proberen! Heb ook altijd de spullen klaar liggen, ik vergeet alleen wel eens wat :+

Ik verzwaar nu mijn stem en zeg 'eeuuh'. Hij heeft de peesjes erg nodig en kunnen niet uit blijven. Hij doet ze al omhoog als ik ze in mn hand heb.. daarna is t klaar.

cissie

Re: Zo ongeduldig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:40

Schraapt ze continue? Of heeft ze tussen door ook momenten dat ze eventjes rustig stilstaat?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:57

Kent het paard wel verschil tussen voet optillen en bescherming om? Misschien kun je het optillen van de voetjes met een duidelijk(er) commando gaan doen en eventueel een ander commando aanleren om ze te laten staan, en kun je zo ook van het schrapen af komen. Succes!