Goede waterdichte winter laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laars 1 of laars 2?

Laars 1
1 (3%)
Laars 2
25 (96%)

Totaal aantal stemmen: 26


samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:58

@ Bruintje123, Ze lijken een beetje op de muck boots die ik heb. Geen ervaring met dit specifieke model. Maar zou me afvragen bij deze of je als het echt koud is ook warme voeten blijft hebben.

Zoek je specifiek iets voor rondom stalwerkzaamheden. Of meer voor het rijden?

Voor het laatste heb ik de Flims winterlaars van Felix buehler. Zelfs afgelopen week geen koude voeten gehad.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:15

Lous schreef:
Ik zeg ook de Outdoor laarzen van de ANWB.
Zeer betaalbaar, niet kapot te krijgen ( iig mijn ervaring). Vet ze zelden in, stamp ermee door de modder,sneeuw en mest en heb ze zeker al vijf jaar.



Welke dan?
Zelf heb ik er ook eentje van de ANWB en mijn ervaring is dat de binnenvoering snel kapot gaan en dus niet heel blijven en het is een beetje van de slappe kwaliteit. Ik heb er nu eentje van Ariat.....en wow wat een groot verschil en na bijna anderhalf jaar nog steeds niets kapot en ze zitten heerlijk...........en dat is niet het geval bij die van de ANWB.

Het is in ieder geval voor mij niet voor herhaling vatbaar als het gaan om die van de ANWB.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:19

Samirah. Voor stal werkzaamheden .
Rijden doe ik in de winter met bergschoenen en dan valt de kou ook wel mee.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:22

Ragdollcat schreef:
Lous schreef:
Ik zeg ook de Outdoor laarzen van de ANWB.
Zeer betaalbaar, niet kapot te krijgen ( iig mijn ervaring). Vet ze zelden in, stamp ermee door de modder,sneeuw en mest en heb ze zeker al vijf jaar.



Welke dan?
Zelf heb ik er ook eentje van de ANWB en mijn ervaring is dat de binnenvoering snel kapot gaan en dus niet heel blijven en het is een beetje van de slappe kwaliteit. Ik heb er nu eentje van Ariat.....en wow wat een groot verschil en na bijna anderhalf jaar nog steeds niets kapot en ze zitten heerlijk...........en dat is niet het geval bij die van de ANWB.

Het is in ieder geval voor mij niet voor herhaling vatbaar als het gaan om die van de ANWB.


Ik heb deze:

Afbeelding

Ariats (laarzen) vallen voor mij persoonlijk definitief al af, die zijn allemaal veel te hoog :=

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:32

bruintje123 schreef:
Samirah. Voor stal werkzaamheden .
Rijden doe ik in de winter met bergschoenen en dan valt de kou ook wel mee.


Heel eerlijk? Dan zou ik toch kijken of er ergens een leuke aanbieding is van Muck boots. Er zijn verschillende modellen. Ik heb de mijne nu 4 jaar, en banjer er overal mee doorheen. Gebruik ze voor stalwerkzaamheden vanaf ong 10/15 graden tot zo koud als het in de winter wordt. Ik heb een model wat wat hoger is. En je zou ermee kunnen rijden. Maar vooral omdat ik in de winterdag wat hogere laarzen fijn comfortabel vindt. Ze hebben een robuuste zool met veel grip. Maar ieder zn smaak. Ze hebben ook enkel laarzen etc.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:38

Dan moet ik inderdaad kijken voor een echte aanbieding. Want zo vind ik ze echt te duur.
En deze van steeds hebben wel een leuke prijs :)

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:06

ik heb ook outdoorlaarzen van de anwb gehad. hebben het 1 seizoen uitgehouden. zoals ongeveer alle outdoorlaarzen of andere schoenen. heb dit jaar bouwersschoenen gekocht. gevoerde halfhoge laarzen die veel gebruikt worden door loonwerkers, bloemkoolsnijders, tulpenbouwers enz. zijn waterdicht en warm maar wel wat zwaar door de veiligheidsneuzen en hielen . heb ook muckboots gehad die zate super lekker en waren warm

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:23

Lous@, deze heb ik ook maar dan die bruine randen net ff anders maar verder precies zelfde. De hogere laarzen van Ariat vind ik juist fijn, lekker warm! En ze zijn zeer stevig van kwaliteit en ziet er nog als nieuw uit na bijna anderhalf jaar terwijl die van de ANWB erg gedragen uit ziet.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:38

Ariats passen mij niet (te korte beentjes).
Het gaat ook niet alleen om hoe ze eruit zien (persoonlijk) maar vooral om de functie. En bij mij voldoen de Human Nature laarzen meer dan voldoende :)
Maar goed iedereen blijft ongeacht welk merk toch altijd wel verschillende ervaringen hebben.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:53

Ik heb 2 maal je het paar gehad op de eerste foto. Inlopen was drama maar daarna heerlijke laarzen. Helaas ging de waterdichtheid er snel af en ook liet ook bij allebij de zool los. Wel na echt intensief dragen, had ze dan ook echt altijd aan op stal en reed er af en toe buiten ook mee.
Heb nu dezen voor op stal:
https://escdn.nl/images/upload/bebade66 ... 8e502.jpeg

Wat een uitvinding, stale neuzen, warm en absoluut waterdicht! Misschien niet de meest mooie laars om te zien, maar super comfortabel en voor mij echt perfect voor in het land/ op stal.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:04

Ja, de ervaringen verschillen per persoon.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:31

Punk die heb ik ook en echt wat een verademing zijn die dingen!