vraag over laarzen met spoorhouders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijdert

vraag over laarzen met spoorhouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:14

hey,

Ik ben laarzen tegengekomen die ik graag zou willen, maar er zitten spoorhouders aan. Nu ben ik zeker niet van plan om te rijden met sporen... Ik vraag me af voelen de paarden ook niet die spoorhoudernopjes?

Ik heb jaren gereden met van die goedkope rubberen paardrijlaarzen en weinig kennis over sporen :') Maar nu ben ik toch wel opzoek naar een mooiere laars :j

de laarzen:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5261.html

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:22

met dat deel van je voet hoor je volgens mij niet aan het lichaam van je paard te komen?
immers 'tenen naar binnen' is dat deel dus licht van het dier afgedraaid en aansporen doe je met je kuit..

dus hooguit streel je ermee, wat 'prikkelend' werkt en alleen maar de buikspier zou 'activeren' waardoor ze de buikspier netjes aanspannen, wat goed is voor het ruggebruik..

ik zie er niet zo'n issue in.. maar ben geen expert lol.. misschien dat iemand anders er een licht op kan schijnen?

Verwijdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:25

elenaMM77 schreef:
met dat deel van je voet hoor je volgens mij niet aan het lichaam van je paard te komen?

Nee inderdaad, maar ik vroeg het me toch af of je ze dan toch niet op de een of andere manier tegen het paard aan doet...
thanks voor de reactie :)

Fair

Re: vraag over laarzen met spoorhouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:30

ik heb deze laars ook :D

Maar inderdaad, dat gedeelte raakt je paard niet. :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:31

Ik verplaats dit topic naar RUI omdat het daar hoort.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:32

Ikzelf heb rijlaarzen met zulke spoorblokjes maar rijd niet met sporen. Wat hierboven al is gezegd: je rijd met je kuit. Stel dat je met het blokje tegen de buik aankomt zal het denk ik meevallen. Ik merk iig geen verschil bij het paard of ik met die laarzen rijd of andere laarzen zonder zo'n blokje.

Verwijdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:41

oke thankyou *D