B klasse springen te zwaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

B klasse springen te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 15:13

Ik ben benieuwd wat andere bokkers hiervan vinden.
Met B springen moet je minimaal 64 stijlpunten hebben voor een winstpunt en mag je geen foutje maken. Terwijl je de klasses hierna foutloos wel 2 wp krijgt en met 1 foutnog 1 wp.
Zelf vind ik dus best wel zwaar, zeker voor jonge dieren. B is toch voor beginnend en als beginneling mag je je geen fout maken.
75 stijlpunten worden niet veel weggegeven.
Wat is jullie mening, brand los.

MarleenM

Re: B klasse springen te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:58

Als je dusdanige fouten maakt dat je niet aan die scores vdoet ben je simpelweg gewoon nog niet klaar voor een hogere klasse.

Je moet niet vergeten dat lijnen en parcoursen vaak gecompliceerde worden als het niveau ook hoger wordt..
Dus als je al niet foutloos door de B komt wordt het in de L alleen maar lastiger.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:00

Ik vind het eigenlijk wel meevallen... Ik heb ook een keer in NL op stijl gereden (ben een Belg) en ik ben absoluut niet de ruiter met de mooiste stijl. Idem voor paard en ik haalde toch de hoge punten voor stijl, helaas toen niet foutloos maar anders had ik bovenaan gestaan _O-

Maar zoals hierboven gezegd, als je de B niet foutloos rondraakt kan je het in het L wel schudden :=
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 20-11-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:01

Volgens mij was het probleem dat combinaties te snel stegen qua niveau terwijl bijvoorbeeld hun houding nog helemaal niet goed was. Dit wordt nu dus voorkomen.
Maar ik ben niet zo thuis in het springen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:12

Ben het in theorie wel eens met de mensen hierboven.

In de praktijk merk dat ze de lat van vrij laag wel flink omhoog hebben gelegd. In iets kleinere stapjes was misschien wel praktischer geweest. Maar we moeten het helaas er mee doen totdat ze weer iets anders besluiten bij de KNHS.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:17

Ligt er aan waarmee je het vergelijkt. Als je een wp ziet als een signaal dat je klaar bent voor de volgende klasse lijkt dit me een prima regeling. Als je het echter vergelijkt met de haalbaarheid van een wp in de B-dressuur ligt de lat idd een beetje hoog...

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:24

Citaat:
Als je het echter vergelijkt met de haalbaarheid van een wp in de B-dressuur ligt de lat idd een beetje hoog...

Dit inderdaad, springen en dressuur zijn echt niet te vergelijken wat dat betreft. Bij springen zijn natuurlijk ook veel minder klasse met winstpunten. Er is natuurlijk ook nog de BB klasse.

In de praktijk vind ik het meevallen hoor in het B springen. Het is prima goed te doen.
Laatst bijgewerkt door liespr op 20-11-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:24

shirleyp schreef:
Ligt er aan waarmee je het vergelijkt. Als je een wp ziet als een signaal dat je klaar bent voor de volgende klasse lijkt dit me een prima regeling. Als je het echter vergelijkt met de haalbaarheid van een wp in de B-dressuur ligt de lat idd een beetje hoog...

Ja.. maar.. met springen kan je jezelf in de L minder fouten perrimiteren als in de L dressuur.

Als je afstanden niet kloppen, wordt het in de L al heel moeilijk.. daarom ligt de lat in de B wellicht zo 'hoog'..
Als je in de B niet een stabiel rondje kan rijden, dus met een mooi gecontroleerd tempo en zonder missers qua afstanden, heb je in de L niks te zoeken.. :n

TS.. jonge paarden doen juist hun ervaring op in de BB en de B.. dáár maken ze hun kilometers en doen ze ervaring op.. ;)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:45

Bonnelover schreef:
Ik ben benieuwd wat andere bokkers hiervan vinden.
Met B springen moet je minimaal 64 stijlpunten hebben voor een winstpunt en mag je geen foutje maken. Terwijl je de klasses hierna foutloos wel 2 wp krijgt en met 1 foutnog 1 wp.
Zelf vind ik dus best wel zwaar, zeker voor jonge dieren. B is toch voor beginnend en als beginneling mag je je geen fout maken.
75 stijlpunten worden niet veel weggegeven.
Wat is jullie mening, brand los.

Geen 64 maar 60 rijstijlpunten voor 1 WP. Als dat niet, minimaal 10 keer, lukt dan zou ik niet in de L willen starten. Helaas is een (ingebouwde) barrage zeldzaam, dit is vanaf 55 punten. Dit is niet voor WP.