Mijn paard is de afgelopen weken zo chagrijnig en stout. Hij staat in de zomer 24/7 op het land hij staat nu alweer een paar weken in de paddock. 4 uur per dag met andere paarden.
Ik vraag me af waar dat chagerijnen dan aan ligt. Echt aan het weer?
Of zou hij het koud hebben of misschien honger? Tekorten aan vitaminen? In het verleden is hij rond december wel eens spier bevangen geweest. Ik voer daarom nu ook vitamine E en selenium bij om dit te voorkomen.
Het stomme is wel dat hij gewoon vrolijk is als ik aankom maar dat hij chagrijnig word zodra ik hem vast zet aan de ring om iets te gaan doen. (longeren, rijden of wandelen) Hij probeert zich dan los te trekken door aan het halstertouw te trekken. Als het hem lukt is het een ererondje over het erf
of loopt hij naar zijn stal. Natuurlijk denk ik er ook aan of hij ergens last van heeft maar tijdens het rijden merk ik eigenlijk geen verschil met anders en loopt hij soms juist heel fijn.
meer mensen met dit "probleem"? Of ervaring hiermee?
). Toch bleef het moeilijke gedrag in de winter (niet zo extreem als eerst, maar het is er nog wel). Vorig jaar ook weer, op een bepaald moment besloten bloed te laten trekken en zijn vitamine E was (ondanks supplement) dramatisch laag. Dus dosis verdubbeld, scheut olie erbij en na een paar maanden opnieuw laten testen. Waarde was super, pony was vrolijk maar het was ook al april. 

) en de binnenbak vindt hij niks aan, dus wordt hij daar weer chagrijnig van. Ik weet dus niet wat het is en wat ik moet doen om goed te doen

Heb, tot ik hem kreeg, nooit geweten dat een paard met zo'n dikke wintervacht (want hij is echt een soort afghaanse windhond als hij gewoon zonder dekens staat.) zo koud kan krijgen.