Kan de kofferbak van een Suzuki Vitara nog open met trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Kan de kofferbak van een Suzuki Vitara nog open met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:23

De titel zegt het eigenlijk al.
Als je achter een Suzuki Vitara een trailer hangt (oud type uit '99), kan die deur dan nog wel fatsoenlijk open?

vladimir1979

Re: Kan de kofferbak van een Suzuki Vitara nog open met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:41

Ja hoor, ik heb er ook een en met mijn trailer (Wesco), en als je de arm van het wiel naar achter draait kan de achterklep helemaal open, geen enkel probleem. Ik denk wel dat t afhankelijk is van het model van je trailer, maar ook met een ander trailer kan de achterklep voldoende ver open om nog makkelijk spullen zoals zadel eruit te halen. Fijne autos, mogen veel trekken en erg stabiel.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:47

Bij die van ons ging de achter klep niet helemaal Open maar ver genoeg om bij de spullen te kunnen.
Vanwege ruimte gebrek en te weinig trekkracht /gewicht voor twee paarden verkocht. Was wel fijne auto. Had een knal roze ;) haha

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:13

Klinkt goed. Super bedankt voor jullie reacties!

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:20

Ik had een grand vitara voor een oud model trailer. De deur kon niet helemaal open
Het zadel hing ik over de achterbank (hoofdsteun eraf gehaald)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:41

Een vriendin van mij heeft een Grand Vitara, 10 jaar oud, en die kon niet open met een ouder type 1,5 paards erachter. Achterop de deur/klep zat ook een reservewiel. Trailer had geen zadelkamer, dus alles op de achterbank

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:53

Een grand vitara is wel echt een andere auto dan een 'gewone' vitara: de oude modellen hebben een balkenchassis en mogen meer trekken dan hun opvolgers (mijne bijv ruim 2000 kg), ook is t model achterklep iets anders. Maar goed, het hangt ook van je trailer af, hoe ver t opdraaiwiel naar voren is geplaatst. Met mijn klassieke vitara gaat t meestal wel goed.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:15

Bij ons kon de deur niet helemaal open met de trailer er achter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:23

Bij ons kon de deur niet helemaal open, niet handig als je je zadel bijvoorbeeld wilt pakken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:28

Mijn deur kan half open.
Ik kan gewoon makkelijk bij alle spullen en zadel past ook met gemak door de opening.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:30

Bedankt voor de reacties allemaal. Het ligt volgens mij echt aan de combinatie.
Inmiddels een trailer op het oog waarbij het neuswiel naar achteren geplaatst kan worden.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:33

Fijne trekauto!
Achterdeur kan indd niet helemaal los maar ver genoeg voor je spullen. Zadel ligt bij mijn ook op de achterbank. Hoofdstromen eraf gehaald en het kan mooi hangen . Ideaal!
Met deze auto is het ook mogelijk om een B combinatie ervan te maken

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 17:03

JNY024 schreef:
Fijne trekauto!
Achterdeur kan indd niet helemaal los maar ver genoeg voor je spullen. Zadel ligt bij mijn ook op de achterbank. Hoofdstromen eraf gehaald en het kan mooi hangen . Ideaal!
Met deze auto is het ook mogelijk om een B combinatie ervan te maken

Denk dat jij dan de grand vitara bedoeld?
Want in de gewone Vitara is er niet eens een echte kofferbak, tenminste niet in de types van 1995-2000 bj. Als je de achterbank stoelen weghaalt heb je wel erg veel ruimte, maar dus geen stoel om iets overheen te hangen.

Ben vrijdag bij een auto geweest maar helaas verkocht de volgende dag aan een ander.
Dus als iemand nog een leuke Suziki Vitara weet van max 3000 euro (mag dus wat ouder zijn) dan hoor ik het graag.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:24

Er zijn van de oude vitara (dus de serie die voor de grand vitara komt) minstens 2 uitvoeringen. Ik denk dat TS de driedeurs bedoeld met haar opmerking over bijna geen kofferbak, want mijn vijfdeurs vitara heeft een ruime kofferbak waar met gemak 3 boodschappenkratten naast elkaar in kunnen. Als je de hoofdsteunen van de achterbanken afhaalt kun je je zadel eroverheen hangen, maar dat doe ik meestal niet omdat alles wat ik wil meenemen gewoon makkelijk in de kofferbak past. Tip voor de TS, zoek een vijfdeurs benzine model type 'villager' met min. 6 cilinders en 2 liter motor, met ruim 138 Pk is dat een stevige trekker.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 13:29

Ik bedoelde inderdaad de 3 deurs een 5 deurs had ik nog niet voorbij zien komen. Ga eens zoeken. Bedankt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:36

Heb een 5-deurs Grand Vitara (2005, mag 1950kg trekken). Achterdeur kan niet helemaal vol open, ongeacht welke trailer ik erachter hang. Overal komt de deur tegen het vliegwiel aan.
Deur kan echter wél ver genoeg open om mijn spullen eruit te halen (westernzadel, dus groter dan Engels zadel)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:07

Ik ben gek op de vitara's! Rijd ze al jaren! Super fijn en betrouwbaar.

Het ligt een beetje aan de trailer en het model vitara... Maar bij mij gaat hij nu wel helemaal open, bij de vorige vitara niet en bij mijn vorige trailer met deze vitara ook weer niet. Kortom, het is een beetje en puzzel. Wel kon hij altijd ver genoeg open zodat ik ruim bij mijn spullen kon dus ik heb het nooit als een probleem ervaren.

Het is alleen onhandig dat de deur aan de linkerkant open gaat en het deurtje van de trailer normaal gezien rechts zit. Je moet dus steeds klimmen of omlopen.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:23

Bij de oude grand vitara (5 deurs) van mijn ouders kon de deur half open, voordat hij tegen het neuswiel aankwam. Dit bij een oud type Wesco trailer. We hadden wel voldoende ruimte om de spullen eruit te halen.
Inmiddels hebben ze een andere grand vitara (ook 5 deurs), hierbij heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Maar verwacht dat deze net zo ver open kan. Vind het zelf geen probleem. Het zijn namelijk echt hele fijne auto's voor de trailer.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 15:50

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over de Vitara!
Ik heb zaterdag een proefrit bij met Vitara, erg benieuwd.
Inmiddels staat de trailer voor de deur, hiervan kan eventueel het neuswiel verplaatst worden naar achteren, dus dat moet goedkomen.

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:42

Ik heb dit probleem met de Landrover. Krijg ik ook niet helemaal de deur van open, want dan zit het neuswiel voor de deur. Krijg dan met moeite de zadels eruit geprutst.