Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn, dit bleek echter bij haar niet zo te zijn
Citaat:Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn
Needje schreef:Citaat:Ik had erbij gezet dat het stofvlekken zijn, dit bleek echter bij haar niet zo te zijn
Dit snap ik niet helemaal. Wat zijn stofvlekken? Letterlijk stof op het dekje wat er dus zo weer af te halen is?
Kalab schreef:In dit geval kan ik me de koper ook goed begrijpen. Als jij in de advertentie zet dat het stofvlekken betreft, dan gaat een koper er ook van uit dat het om stofvlekken gaat. Ik denk dat als je had aangegeven dat het (bijv.) vetvlekken zijn, de koper wellicht niet eens had besloten het dekje over te nemen.
Laat het voor jou een les zijn voor de volgende keer: als je niet precies weet wat voor 'n vlek het is of als er een ander gebrek is wat je niet exact weet te benoemen, dan kun je het beter algemeen houden en is het aan de koper om naar de vlek of het gebrek te vragen. Doordat jij nu hebt aangegeven dat het stofvlekken zijn - die het niet blijken te zijn - ligt in mijn ogen de fout bij jou.
Ik denk dus wel dat het redelijk is om de koper een stukje tegemoet te komen door een deel van het aankoopbedrag terug te geven. Met haar voorstel dat jij de helft van het aankoopbedrag terugbetaalt zou ik als verkoper in deze situatie niet ontevreden zijn.
Azmay schreef:MiraLooks schreef:ik denk dat je geen keus hebt; je zal de koop ongedaan moeten maken. Zij stuurt jouw het dekje terug en jij geeft haar het geld terug.
Als koper zou ik dat alleen doen als ts ook de verzendkosten (×2) zou vergoeden.
Gewoon wat tegemoed komen lijkt mij dan voor iedereen goedkoper.
Brainless schreef:Bij stofvlekken zou ik er ook vanuit zijn gegaan dat het vlekken zijn die "er zo" uit (gewassen) zijn.
Volgende x kun je beter zelf het dekje eerst (professioneel laten) wassen; dan weet je precies wat je verkoopt.
Helemaal bij dingen uit het duurdere segment. Mensen verwachten dan veel meer.
Gooiske schreef:Even vragen of ze de vlekken even aan wil stippen met dreft afwasmiddel en dan in de wasmachine wil doen, groot de kans dat de vlekken er dan wel uit zijn.