zadelkast voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

zadelkast voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 14:49

Ik heb geen zadelkast in mijn 2-paards Fautras trailer en ben er achter dat het toch veel plaats in beslag neemt achter in de auto: 2 zadels/2 hoofdstellen/ 2 zweetdekens/ emmer en tonnetje water/enz enz.
Nu wilde ik eigenlijk geen zadelkamer, omdat die in de weg hangt.
Ik laad de paarden nl. voren uit...deur open en spring er maar uit :). Als daar dan een zadelkast hangt dan is dat lastig, oftewel niet te doen. Maar goed, ze kunnen ook achteruit van de trailer af stappen, al is dat iets lastiger omdat er niet echt een grote laadklep aan een Fautras trailer zit en ze achteruit dan iets omlaag moeten stappen.

Dus nu zit ik in dubio, wel of geen zadelkast. Nu liggen de zadels, weliswaar met hoes erom heen, maar toch eigenlijk op "een hoop" achter in de landrover en als de hond dan ook nog mee moet, dan wordt het toch krap.

Ik heb ook wel eens van die kleine leuk gekleurde bokjes gezien , maar vraag me af of die ook niet te veel plaats innemen, of er eventueel 2 zadels op passen (op elkaar gestapeld) of dat het daar weer te fragiel voor is, want dat zijn volgens mij kunststof bokjes.

Maar goed, zou ik een zadelkast in mijn trailer willen, waar kun je zoiets dan los kopen? Ik heb al wat gegoogled, maar kom alleen op normale zadelkasten uit, voor bij de stallen.
Ik wil dus iets wat ik aan de deur kan monteren, wat mee naar buiten komt als ik de deur open doe.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:51

Die heb ik toevallig vorige week bij iemand gezien. Hing aan het deurtje van de trailer. Zij was er erg enthousiast over. Hoe het dan heet als je googlet weet ik ook niet, maar ik weet dus wel dat het bestaat !

edit: zie bijvoorbeeld www.kraay-aanhangwagens.nl

Anoniem

Re: zadelkast voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:33

Zadelkast in de neus kan altijd wel. Maar zet hier aub niet alles in wat je nu opnoemt en al helemaal geen jerrycans met water. Dan ga je problemen krijgen met je kogeldruk en balans van de trailer.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 22:51

Gloa schreef:
Zadelkast in de neus kan altijd wel. Maar zet hier aub niet alles in wat je nu opnoemt en al helemaal geen jerrycans met water. Dan ga je problemen krijgen met je kogeldruk en balans van de trailer.

Nee, die kannen gaan gewoon achter in de auto, maar het is nu en en en achter in de auto. En hoewel ik er veel plek heb, is het wat veel als we met de hele fam. + hond weggaan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 22:53