Ervaring Samshield Shadowmatt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Ervaring Samshield Shadowmatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 17:51

Beste Bokkers,

Zo als de titel aan aangeeft: Wie heeft er ervaring met deze cap?
Vooral pasvorm en comfort...

Ik heb zelf een BR Zenith in 61 en vraag me dus af of ik dan ook voor deze cap een 61 moet hebben...
Passen is even een dingetje omdat we geen winkel in de buurt hebben met deze cap en die maat :+

Laurievc

Re: Ervaring Samshield Shadowmatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:55

Ik zou toch zoiezo passen. Heb hem zelf ook opgehad (kwam van ook van BR) en hij paste gewoon écht niet lekker op mijn hoofd... Ik loop nu met een GPA Speedair en een Antares.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:59

Ik vind hem heeeeerlijk! Al bijna drie jaar dagelijks heel blij mee.

De Viper is echter verstelbaar met een draaisysteem toch? De Samshield heeft de verschillende schalen met liners in verschillende maten, dus ik zou je toch echt aanraden om ergens te kunnen passen. Zijn ook nog een aantal verschillende modellen in de liners... Je komt sowieso uit op een L schaal, alleen de liner kan nog verschillen. En dan natuurlijk nog of je 'm überhaupt prettig vindt zitten

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:04

_Roxanne schreef:
Ik vind hem heeeeerlijk! Al bijna drie jaar dagelijks heel blij mee.

De Viper is echter verstelbaar met een draaisysteem toch? De Samshield heeft de verschillende schalen met liners in verschillende maten, dus ik zou je toch echt aanraden om ergens te kunnen passen. Zijn ook nog een aantal verschillende modellen in de liners... Je komt sowieso uit op een L schaal, alleen de liner kan nog verschillen. En dan natuurlijk nog of je 'm überhaupt prettig vindt zitten

dankje! Nee de Zenith :P die is niet verstelbaar

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:05

Ik zou inderdaad ook even passen. Ik wou eerst ook voor Samshield gaan, maar uiteindelijk toch voor KEP gekozen omdat Samshield heel erg op mijn hoofd drukt en hij zat ook echt niet lekker. Overigens heb ik ook een heel groot hoofd (61). :+

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 20:08

mcjv schreef:
Ik zou inderdaad ook even passen. Ik wou eerst ook voor Samshield gaan, maar uiteindelijk toch voor KEP gekozen omdat Samshield heel erg op mijn hoofd drukt en hij zat ook echt niet lekker. Overigens heb ik ook een heel groot hoofd (61). :+

Vind KEP aan de erg dure kant tenminste de gene die ik leuk vind :+ deze is 260,95 dus vandaar de keuze.
Had ook charles owen in mijn hoofd maar hoor veel dat die slecht ventileren.

Had ruitersportzaak gecontact kan hem eventueel gewoon bestellen en indien hij niet past gelijk contact met hun opnemen en terrug sturen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:11

Met CO heb ik zelf geen ervaring. De KEP die ik destijds had genomen was een model van <€300, precieze prijs weet ik niet meer. Maar ik vond inderdaad de duurdere modellen toch wat mooier. :+

Dat is wel een mooie optie die zij aanbieden. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 20:24

Dat is denk ik de smart. Heb je toevallig een foto van in normaal licht ipv zon verkoop foto? Hun hebben die cap ook. Dus als de samshield niks is zou ik die nog kunnen overwegen

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:25

Ik ben er super blij mee. Was altijd blij met de vorm van mijn kavalkade. Die zou ik laatst op doen in het bos want wil geen krassen op mijn samshield en nooit echt negatief over de pasvorm geweest. nou geen minuut volgehouden. Verwend door de pasvorm van samshield. Had maat 58 en nu weer maat 58 in de L schaal. Zit top, maar zou het wel gaan passen. Heb toen ook de goekope van KEP opgehad maar die zat mij stuk minder lekker.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:52

HindaFree schreef:
Dat is denk ik de smart. Heb je toevallig een foto van in normaal licht ipv zon verkoop foto? Hun hebben die cap ook. Dus als de samshield niks is zou ik die nog kunnen overwegen

Ik stuur je even een paar foto's in pb! Momentje :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:35

Had hem besteld en vandaag binnen gekregen! Erg blij mee! Zondag voor t eerst er mee te paard en gelijk op wedstrijd

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:00

Ben ook van Zenith naar Samshield gegaan, heb dezelfde maat gehouden. Caps pasten mij beide goed omdat ik een smal hoofd heb, ovaal ipv rond. :') Klinkt altijd een beetje kansloos, maar ik kan er ook niks aan doen :D Fijne cap, blijft erg netjes en de pasvorm is prima.