Ervaringen Fouganza ruiterspul (decathlon)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen Fouganza ruiterspul (decathlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:48

Ik ben opzoek naar ervaringen van het ruitersport-spul van de decathlon, en dan met name de (kinder-)spullen van het merk fouganza. Capjes, rijlaarsjes, chaps, e.d..

Hoe is de pasvorm? Hoe is de kwaliteit? Is het aan te raden of af te raden?

N_Quirro

Re: Ervaringen Fouganza ruiterspul (decathlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:49

Ik heb nu al een jaar 1 rijbroek vanFouganza van decathlon... bijna alle dagen aan en wekelijks in de was, blijft erg mooi!

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:57

Ik heb zon 3 á 4 jaar met een fougaza cap gereden.
Prima cap maar ik heb m nu als reserve omdat ik een nieuwe kreeg.
Maar prima kwaliteit en een super prijs!

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:00

Ik vind het goede kwaliteit voor die prijs! Heb sokken van stapp die eerder gaten krijgen dan die van fouganza en vind de rijbroeken lekker zitten, heb nu de choco fleece broek en hoewel die niet superwarm is, is hij ideaal voor het tussen seizoen en na krap een jaar ziet hij er nog super uit!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:02

Ik ben heel erg blij met mijn Fouganza-spullen :j Mijn rijschoenen, vergelijkbaar met Ariat maar goedkoper, zijn nu al langer heel gebleven. Broeken zitten heerlijk en blijven lang goed. Ik heb ook springschoenen, ideaal, niet stuk te krijgen.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:11

Ik heb eigenlijk weinig anders gehad dan Fouganza, en ik ben er nog altijd heel enthousiast over. Spullen blijven lang goed en en o.a. de broeken en polo's zitten heerlijk!

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:15

Rijbroeken, chaps en sokken zitten heerlijk en zijn bijna niet kapot te krijgen :D

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:22

Er lopen hier best veel topics over! Misschien even de zoekfunctie gebruiken

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:26

Ik heb al heel lang spullen van Decathlon, maar ja, da's makkelijk. Ik woon in Frankijk. Zij maken eigenlijk voor bijna alle sporten spullen van een heel correcte kwaliteit voor een heel redelijke prijs maar....
wel met name voor sporten die in Frankrijk populair zijn. Geen schaatsen bij voorbeeld en al zeker geen noren ;-) en volgens mij ook geen hockey spullen.

Oh ja en hun letterlijke vertalingen van bordjes en opschriften in de winkel zijn echt verschrikkelijk slecht.

Enne voor de ruiters en amazones, met die idioot hoge prijzen voor bijvoorbeeld rijkleding, is het geod dat Decathlon ook in Nederland is. Toen we vorig jaar zomer met mijn dochter bij Hypo(d)rama in Leidschendam waren viel ze echt stijl achterover van de prijzen.

Nu is dat ook een Epplegek geworden, dus je kunt er niet eens meer een basis zwart halster kopen zonder dat er allerlei blingbling aan zit. Nederland waar gaaaan we naar toen in de paardenwereld?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:30

Zeer goede ervaringen met kleding voor Kids bij decathlon. Chaps en jophurs en rijbroeken blijven erg lang mooi!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:35

Heel goede ervaringen ook. Niet kapot te krijgen bijna, pasvorm voor mij ok. Nagenoeg alle kleding komt inmiddels van decathlon vandaan

Winterpaarden jas gaat nu zijn 6 e seizoen in, is nu ter reparatie voor een defecte rits. Wordt meteen weer gereinigd en waterdicht gemaakt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:37

Ik ben van het decathlon-promotie team haha :D

Dekens, jassen, bodywarmer, caps, handschoenen, rijbroeken, borsttuig. Dik tevreden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:04

Hoe is de pasvorm van de laarsjes van 10 euro? Zijn die wijd/ smal of normaal?
En de caps met elastiek? Zijn die ook goedgekeurd?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:14

Ik heb die jodphurs voor een 10tje gekocht voor als ik ging zwemmen met pony lief. Nu met het natte weer heb ik ze dagelijks aan om door door mijn natte wei te lopen. Ze zijn super waterdicht en ik ga er gerust nog een uur mee wandelen zo fijn zitten ze!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:14

Ik heb al jaaaaren de korte laarsjes van Decathlon en zijn geweldig :) Ik ben zeker niet iemand die zorg draagt voor spullen en deze houden het echt goed vol :) Heb ook een cap van deca die ik bij mijn jong paardje hebt liggen en voor die prijs is hij super. Zelfde voor rijbroeken/sokken en zelfs een hoofdstel etc. Prijs/kwaliteit is het goed spul.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:39

Heb 2 rijbroeken en een stel sokken van fouganza. Vooral die sokken zijn voor het geld echt fantastisch!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:52

De prijs kwaliteit is daar prima!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:25

Caps hebben gewoon een keurmerk. Die ik heb is heerlijk licht en luchtig. Merk haast niet dat ik hem draag. Materiaal is niet meteen heeeeeeel mooi, maar he, wat wil je voor 25 euro

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:28

Ik heb net 4 maanden gewerkt bij de decathlon op die afdeling. Super spullen :) zusje rijd 8 paarden per dag al een half jaar met decathlon spullen en allemaal super.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:38

Ja ik heb hier ook heel veel decathlon spullen .
Halsters winterdekens , vliegendekens , zweepjes handschoenen, truien, antiklit ,

En ze beginnen steeds mooier materiaal toe te voegen zoals de dekjes en beenbescherming. Je zou toch gek zijn om er 100 euro elders meer voor te betalen.

Decathlon zit bij mij om de hoek 300 m verder echt niet goed voor de portemonnee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:51

Heb ook vrij veel spullen, en blijft allemaal lang netjes. SPringschoenen, dekjes, waterdichte jassen en rijbroeken, halsters, sokken...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:59

Prijs kwaliteit is idd prima, dus bedenk ook, lage prijs...
Ik heb kuiten aan de brede kant, maar ik pas geen enkele chaps van daar. Terwijl ze toch flink wat soorten hebben. Jodhpurs ook geprobeerd, maar die hebben een breed voetbed (was wel een standaard maat) dus ik kon mn voet erin wiebelen. Andere zaten beter maar dan kwam ik al in een prijsklasse uit die ik ook bij divoza kan vinden. Rijbroeken vind ik niet stevig in vergelijking met bijv. die van harry's horse, mondoni of imperial riding. Materiaal voelt naar mijn mening niet lekker stevig aan. Ik heb het gehad en het viel me niks tegen, ging een beste tijd mee. Maar toen ik daarna weer een "echte" merk aanhad merkte ik toch een flink verschil. Geen rijbroeken meer van decathlon voor mij voorlopig, al zijn ze nu al wat beter geworden dan ze een paar jaar terug waren.
Maar nogmaals, ze hebben ook wat beter spul maar dan kom je eigenlijk al in vergelijkbare prijsklasse als divoza of epplejeck eigen merk.

Voor beginners of kinderen die 1x in de week echt rijden en evt. de rest van de week een beetje aanmodderen is het zeker prima kwaliteit. Maar voor een beetje gevorderde ruiter zou ik toch voor het iets duurdere gaan.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:06

HAR >> RUI

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:18

De paardenwereld is een rare wereld waar "look's" boven functionaliteit zijn komen te staan en mensen kapitalen uitgeven in ruitershops. Daarom is het wel goed dat er een low-cost no-nonsense zaak zoals Decathlon bestaat.

Vooral op het platteland in Franrijk zijn de inkomens erg laag en Decathlon heeft serieus bijgedragen aan het verlagen van de drempel om met adequate sportkleding van (meestal) eigen merk voor ene zeer redelijke prijs. Het eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, is Decathlon de Franse Sport-HEMA ;-)

Denk ene na hoeveel rijbroeken van de Decathlon je kunt kopen voor de prijs van één Eurostar of Harrys Horse (om niet meteen de duurste merken te nemen)

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:24

Ik heb een martingaal van 15 euro van Decathlon en is echt een goede!