Gezocht, warme winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Gezocht, warme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:06

nog even een toevoeging: echt dikke jassen zijn vaak niet waterdicht en waterdichte jassen zijn vaak niet dik. Ik beland altijd in een waterdichte jas in een maat groter, en tig lagen daaronder, volgens mij nog altijd de fijnste oplossing.

Manarosao
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:06

Kingsland :)

Rinkex

Berichten: 1501
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Gezocht, warme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:10

ik heb geen idee wat je budget is, maar ik heb een 3 in 1 jas van jack wolfskin, echt een onwijs fijne jas! Water dicht en heel warm!

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:15

Maar een 3 in 1 jas zal waarschijnlijk niet zo lang zijn ? Ik zoek echt een jas tot aan mijn knieƫn of halverwege mijn bovenbenen.

Hebben ze van kingsland zulke lange jassen en dan waterdicht ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-11-16 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:16

Ik heb 2 jaar terug een ski jas aangeschaft, volledig wind en waterdicht, ventilatie ritsjes mocht je het warm krijgen. Heerlijk om mee te rijden!

Ski jassen heb je ook in lange versies, wie weet iets om naar te kijken? Succes met het zoeken naar de geschikte jas :D

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:17

taartjee schreef:
Ik heb 2 jaar terug een ski jas aangeschaft, volledig wind en waterdicht, ventilatie ritsjes mocht je het warm krijgen. Heerlijk om mee te rijden!

Ski jassen heb je ook in lange versies, wie weet iets om naar te kijken? Succes met het zoeken naar de geschikte jas :D


Ski jassen in een lange versie ?? Maar wat bedoel je dan met lang ?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:17

Maris schreef:
Ja jammer dat ze niet waterdicht zijn !!! Voor het mennen lijkt me zo'n lange jas heerlijk warm !

Ja dat is wel jammer. Het is wel zo dat je niet direct doorweekt bent met een buitje, maar langdurig in de regen blijf je niet helemaal droog nee.
Maar hij is zooooooooo warm <3 (had ik dat al gezegd O:) ). Nooit eerder zo'n lekker warme jas gehad (ik moet me er ook echt niet te dik onder kleden, dat is dan veel te warm haha).

Hij komt trouwens tot halverwege mijn kuiten, heerlijk.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:19

Ja, dat lekkere warme komt helemaal goed uit, zeker met mennen. Maar ja, dan zit je ook best wel eens in een regenbui en dan nat regenen en stil zitten. Geen goede combi....

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:19


Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:21

taartjee schreef:
Er zijn ski jassen die over je kont vallen, deze bijvoorbeeld:
https://www.brunotti.com/nl/winter/dame ... 24922.html


Dank je. Maar ik zoek dus eigenlijk een nog langere jas zodat mijn bovenbenen warm ( en droog ) blijven. Anders is een ski jas zeker een optie, zeker omdat die vaak wel waterdicht zijn.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:24

Voor droge bovenbenen kun je rainlegs kopen. Of een waxjas, die valt daar ook wel overheen. Met veel warme lagen kleding eronder.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:27

Maris schreef:
taartjee schreef:
Er zijn ski jassen die over je kont vallen, deze bijvoorbeeld:
https://www.brunotti.com/nl/winter/dame ... 24922.html


Dank je. Maar ik zoek dus eigenlijk een nog langere jas zodat mijn bovenbenen warm ( en droog ) blijven. Anders is een ski jas zeker een optie, zeker omdat die vaak wel waterdicht zijn.


Ah, ik heb dat soort jassen inderdaad wel eens voorbij zien komen, maar daar hangt dan volgens mij ook wel echt een flink prijskaartje aan.
Ik zal eens voor je rondkijken :)

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:30

Rainlegs heb ik inderdaad ook al, dus droog blijven mijn benen dan wel. Nu nog warme benen tijdens het mennen ( want ik ben een echte koukleum ). Skibroek heb ik inmiddels ook, dus dat zou voor warme benen kunnen zorgen + rainlegs erbij voor droge benen.

Waxjas vind ik echt helemaal niets, wat heb ik het koud gehad in die jas ( en ja, ook met 2 of 3 truien eronder ). Maar dank je voor het meedenken !

Dus in principe zou een kortere jas ook moeten kunnen in combi met skibroek en rainlegs. Alleen het michelin-mannetjes effect is dan wel mega aanwezig vrees ik. :+

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Gezocht, warme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:32

Is een menschort dan niet een idee? die zouden er ook in een waterdichte versie moeten zijn als ik me niet vergis

LovesSam

Berichten: 655
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Gezocht, warme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:33


Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:36

Ik vind het helemaal super hoe jullie allemaal meedenken ! Dank jullie wel hoor.

Menschort hadden we al op van het weekend, maar was zelfs nu al aan de koude kant . En ik had aan :
witte thermo-lange onderbroek- softshell rijbroek- rainlegs + dan nog een menschort. en het was iets van 7 graden ( in de regen + meer wind vast nog wel wat kouder )
En t-shirt- 2 truien ( een fleece en een dikke wollen trui)- herfstjas en bodywarmer.

Dat was nog te doen met die 7 graden , zowel aan benen als lichaam. Maar wat als het kouder wordt ?!


:+ :+ :D
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-11-16 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:37

LovesSam schreef:
http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... 11001.html

deze heb ik voor normaal gebruik, niet goedkoop maar heerlijk warm en goede kwaliteit!


Link doet het niet, maar ik begrijp Horze Alexandra ? Ik ga googlen !

edit, al gekeken. Weer een wat korter model en niet waterdicht. Jammer.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:38

Voor mennen heb ik een menschort.
Onderkant wol. Bovenkant skaileer. Waterdicht en warm

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:38

Je zou trouwens ook een jas kunnen behandelen met een waterafstotend middel, mocht je een jas tegenkomen die niet water dicht is zou je dat ook nog kunnen overwegen

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:39


Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:40

taartjee schreef:
Je zou trouwens ook een jas kunnen behandelen met een waterafstotend middel, mocht je een jas tegenkomen die niet water dicht is zou je dat ook nog kunnen overwegen


Ja zeker. Al die jassen die zijn doorgestikt zijn gewoon niet waterdicht denk ik. Maar zo'n bui als we van het weekend hadden, dat houdt zo'n jas dan niet. Mijn bodywarmer ( doorgestikt ) was ook aardig doorweekt.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:42


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:42

Maris schreef:
taartjee schreef:
Je zou trouwens ook een jas kunnen behandelen met een waterafstotend middel, mocht je een jas tegenkomen die niet water dicht is zou je dat ook nog kunnen overwegen


Ja zeker. Al die jassen die zijn doorgestikt zijn gewoon niet waterdicht denk ik. Maar zo'n bui als we van het weekend hadden, dat houdt zo'n jas dan niet. Mijn bodywarmer ( doorgestikt ) was ook aardig doorweekt.

Niet echt perfect, maar voor zulke momenten er een poncho overheen doen (die heb je ook in goede kwaliteit)? Mooier is natuurlijk een heerlijk warme, lange waterdichte jas...

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:49

Jij snapt hem ! ;)

Wat ik wel een beetje vrees is dat zo'n heerlijke lange jas wel te warm is om mee te rijden ?! Of valt dat mee ?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:01

Maris schreef:
Jij snapt hem ! ;)

Wat ik wel een beetje vrees is dat zo'n heerlijke lange jas wel te warm is om mee te rijden ?! Of valt dat mee ?

Op je benen zeker niet, maar je moet wel opletten wat je verder onder je jas aantrekt. Ik heb meestal verschillende lagen aan en doe er daar een paar van uit voordat ik iets ga doen waar ik van opwarm (rijden/klussen). De jas houdt onwijs goed je eigen warmte vast, dus je moet er inderdaad goed opletten dat je je niet te warm gekleed hebt eronder :P .