Tips voor een koukleum? :brr:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparklyNerd

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-11-16
Woonplaats: De Lier (zuid Holland)

Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:06

Waarschijnlijk ben ik niet de enigste die enorm veel last heeft van het weer als het koud of juist enorm warm is. Nu we weer de wintertijd in gaan is het zo koud buiten. Helaas heb ik niet de luxe van een binnenbak :brr:

Wat is julie tip om het zelf een beetje warm te houden in de winter?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:12

Bij de Lidl is er nu thermokleding in de aanbieding :)

Ik moet voor mijn winterbenen met deze temperaturen thermobroek onder mijn normale broek aan anders zetten mijn bovenbenen helemaal op en doet het enorm veel pijn. Geen pretje. Maar godzijdank is het lang warm gebleven en bleef het een poos gespaard, maar nu toch weer last ervan ...

Ik draag lekkere warme sokken/fluffy socks als ik thuis ben en verder voor buiten gewoon handschoenen, sjaal en een warme jas haha.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:13

Ik hou van een maillot onder m'n spijkerbroek, een dun paar sokken onder m'n skisokken (in wandelschoenen of thermolaarzen) en heel veel laagjes bovenkleding.

Verder heb ik wat van die handen- en voetenwarmers, maar nog niet gebruikt.

esther_ed
Berichten: 34
Geregistreerd: 03-04-15
Woonplaats: vianen(utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:16

ik herken het en heb ook geen binnenbak.
ik heb een hele fijne winterjas die iig mijn lichaam warm houd en dikke handschoenen. waar ik vaak last van heb zijn koude voeten. daarvoor gebruik ik van die diepvries zakjes om mijn voet. dus eerst sok, dan zakje, dan laars. werkt top voor mij. door dikke sokken kan je juist minder beween met je tenen en krijg je het juist kouder naar mijn ervaring. wat een meisje in mijn les doet is een bivak muts tegen koude oren. ook heel slim
in ieder geval succes met deze winter doorkomen *\o/*

sterrebosman

Berichten: 11
Geregistreerd: 19-03-15

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:42

Ivm reuma heb ik ook vaak last van de kou, en aangezien ik alleenmaar buiten in de bossen rijd al helemaal.

Ik graag gaag thermokleding onder mijn normale rijkleding, ik heb paardrij handschoenen en zelfs handschoenen met verwarming (koppel ik aan een powerbank met usb) deze handschoenen hebben geen vingers en gebruik ik meestal op stal als ik niet rij maar wel last van de kou heb met mijn handen.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:40

Thermo kleding gebruik ik veel. Bij echte echte kou doe ik 2 rijbroeken over elkaar. Als het dan nog koud is kan daar thermokleding onder. Verder veel laagjes. Crafft shirtjes zijn heel warm en dun. En de skikleding van de decathlon vind ik ook fijn en warm.

CandyAdonis

Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:48

Ik heb een rij-overall van het merk Karlslund, wát een uitvinding! Daaronder draag ik alleen een thermo-truitje en thermo-maillot. En verder draag ik verwarmde handschoenen en zooltjes. Ideaal!
Als ik met de verwarmde handschoenen rijd, gebruik ik wel jachtteugels, van die lus-teugels, zeg maar. Dit aangezien de verwarmde teugels best grof zijn, en je daardoor niet veel grip hebt op de teugels.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:54

Bij mij werden m'n bovenbenen altijd extreem koud. Rainlegs helpen hier heel goed tegen. Of nog warmer, zo'n thermo rijbroek voor over je gewone rijbroek. En verder veel laagjes en een goede jas.
Ik ken iemand die een oplaadbare jas heeft met warmte elementen.
En heb laatst muckboots gepast, volgens mij zijn die ook super warm.

En voorkomen dat je gaat zweten! Daarna krijg ik het altijd ijskoud. Of anders een schoon shirtje enzo mee.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:37

Hier hebben we wel een binnenbak maar daar is het zo mogelijk nog kouder dan buiten :brr:
Ik heb het niet zo heel snel koud, maar als het écht koud is (nouja, voor zo ver dat gaat in Nederland) kleed ik me wel goed aan.
Vooral veen laagjes!
Normale sokken met daarover paardrijsokken,
Legging of thermo broek onder m'n rijbroek,
Hemd aan met daarover een shirt en een trui,

En ik heb ergens gelezen dat als je elke keer na het douchen koud zou af douchen, je het minder snel koud hebt? Geen idee of dat werkt hoor. Maar het valt te proberen als je het snel koud hebt :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:41

Als het vriest heb ik 2 paar handschoenen over elkaar aan :+ En je kan heel prima een skibroek over je rijbroek aantrekken!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:47

Twee paar handschoenen over elkaar aan doe ik ook :j

Bij de Action heb je van die hele simpele handschoenen, die passen precies onder dikkere Harry'sHorse winterhandschoenen :D

Twee paar sokken aan en als het heel erg koud is dan een mailliot onder mn rijbroek :-)

Dat soort dingen doe ik trouwens alleen als ik vind dat ik een buitenritje moet maken, als ik in de bak aan het rijden ben krijg ik het vanzelf wel warm :-)

Handwarmers en voetwarmers gebruik ik ook, maar dan alleen als ik lang stil moet staan zoals bij de hoefsmid :))

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:52

Thermo ondergoed, laagjes.
Ik rijd in de winter bij erge kou met kitt chaps aan; neopreen lange chaps, helpen goed tegen de kou.
Er bestaan ook fleece gevoerde softshell rijbroeken. Lijkt me ook wel wat. Ik heb ook dat ik bij erge kou van die pijnlijke bulten op mijn bovenbenen krijg. Au...

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:53

Lange chaps zijn ook erg fijn met guur weer! :)

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:57

Hier ook een koukleum met paarden die buiten staan.
Ik loop in de winter standaard met een panty/maillot of thermobroek onder mijn gewone broek. Op stal heb ik dan ook nog een skibroek liggen die ik over mijn broek kan doen.
Verder vaak een thermoshirt onder mijn kleding, dan gewone trui en op stal gaat daar nog een wintersport vest overheen en dan mijn winterjas.
Handschoenen soms dubbel inderdaad. En goede thermolaarzen. Afgelopen winters had ik wandel laarzen die bedoeld waren voor temperaturen tot -20 . Die waren echt top, maar zijn nu overleden. Deze winter heb ik weer thermolaarzen van de ruitershop, omdat ik die andere niet meer kon vinden

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 01:05

ik heb mijzelf dit jaar beschermd tegen de kou met een shot lucrin in mijn achterste,
maar dat zou ik niet aanraden als oplossing
opvliegers zijn ook niet alles haha..

Ik ben an sich geen grote koukleum en draag zo min mogelijk kleding.. zodat als het kouder wordt ik een laagje her en der kan toevoegen en daarmee de winter warm genoeg doorkom.. ik heb het wel eens fris of zelfs koud, maar niet onoverkomelijk.. waarschijnlijk kan ik het goed negeren.. heb wel eens in de winter na een buitenrit dat ik van mijn pony afspring en ik het gevoel heb dat ik daar juist net al mijn tenen verloren heb omdat die eraf knapten.. Dus ik wordt wel koud, maar registreer het niet of ben in staat het grotendeels te negeren denk ik.. ik heb thermoondergoed, dikkere sokken, dikkere winterjas en gewateerde laarzen voor de winter klaarstaan, maar wandel nu nog rond in een shirtje met daarover een dikke trui (wordt eerst nog vervangen door shirtje met dunne trui en dunne winterjas).. moet zeggen daar moet ik nu wel mee stoppen als ik s avonds laat ga voeren want het wordt toch flink minder aangenaam :')

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 01:21

Ik had last van mijn benen, daarom venoruton gehaald wat de doorbloeding verbetert.
En verrek, ik heb het niet meer koud gehad!
Inmiddels al zeker 1.5 week en als ik het vergeet is t echt :brr: buiten!
Kost iets van 13 euro voor 30 pillen, ik slik er s'morgens een en s'middags. _/-\o_

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 02:04

Ik heb vandaag een nieuwe winterjas gehaald, een vest, fleece truien en een ondertruitje (hoera, het is een Van Cranenbroek :+)

Beste advies: laagjes laagjes laagjes! Een onderlaag die vocht afvoert, een laag die isoleert, maar doorlaat en een ademende buitenlaag die niets van buiten naar binnen laat.

Soft shell jassen zijn fijn, fleece ook.

Souvlaki

Berichten: 54
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:42

Bij de ANWB heb ik elektrisch verwarmde handschoenen gekocht, heerlijk voor op de scooter :o

Verder goed beschermen tegen regen en wind door goede kleding :j

Patries_

Berichten: 37
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: in een dorp

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:40

Ik had altijd ontzettende last van koude bovenbenen bij het rijden. Nu heb ik van rambo de rainlegs tegen wind en regen is echt heerlijk warm tijdens het rijden

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:24

Afbeelding

Rij winter overall met thermo kleding eronder bij de echte kou. Ik als onwijze koukleum heeft het vorig jaar geen moment te warm gehad :D

Anoniem

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:38

Ik ben ook een enorme koukleun, en heb altijd een warm water kruik onder mn trui tegen mn buik. Ja zo eentje die je gebruikt als je ziek bent ;). de trui die ik daar dan weer overheen draag stop ik in mn broek zodat ie blijft zitten..
Met rijden zelf niet heel handig (want klotst), maar van rijden krijg je het toch meestal wel warm.
En verder idd thermo ondergoed en veel lagen.

Manarosao
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-01-16

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:56

Idd thermo ondergoed! En vooral heeeel veel in beweging blijven. Ik heb zelf echt totaal geen dikke laag kleding aan als het koud is buiten, maar ik denk wel dat thermo ondergoed perfect werkt :p

Anoniem

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:10


taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:26

Ik heb vorig jaar voor het eerst met een ski jas gereden, wat een uitkomst! Had er dan ook wel meteen eentje met alles erop en eraan, dus wind en waterdicht, alle naden vanaf de binnenkant dichtgeplakt zodat er echt geen water doorheen kan, thermische vulling en van die mouwen met een duim erin, zodat je daar je handschoenen overheen kan doen en er niet stiekem koude lucht door naar binnen kon.
Verder heb ik altijd last van koude voeten/tenen en handen.
Voor m'n voeten heb ik de thermolaarzen van de welcoop, niet duur maar wel erg warm en je kan er goed mee rijden, alleen voor m'n handen heb ik nog niet dé handschoenen kunnen vinden helaas

En inderdaad laagjes, thermolegging, gewone legging, rijbroek en 2 paar sokken!

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Tips voor een koukleum? :brr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:35

Ik ben enorm fan van mijn thermo legging, thermo trui met kol, en twee paar sokken (één paar gewone en één paar paardrijsokken). Als jas heb ik een Kingsland bomber, dat ding is écht fantastisch (ik zie er uit als een gepofte aardappel maar ik ben warm én droog dus ik neem het maar voor lief). Met dit alles heb ik tot nu toe drie winters zonder binnenbak overleefd :)