Bodyprotector, YAY of NEE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:36

Yay voor mij.
Ik heb een vrij simpele USG maar hij zit heel goed. Ik draag hem op buitenrit met mijn relatief jonge bijrijdpaard en ik voel me een stuk zekerder. Op de onderste foto in mijn profiel heb ik hem aan.

Als ons friesje beleerd is wil ik hem ook op haar aandoen. Ik ben er gelukkig nog niet mee gevallen, maar mijn vriend wel en ook twee keer plat op zijn rug. Hij had verder nergens last van, terwijl de bodyprotector echt een flinke afdruk in het zand had achtergelaten. Dus ja, wij zijn fan!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:41

Ik heb hem sinds ik Tess ging springen in mijn bezit en ook elke keer aan met springen. Mevrouw kon wat 'idioot' over de hindernissen gaan of ineens stoppen maar dan vanuit stilstand toch wel, dus vond m'n moeder het een fijn idee als ik er 1 heb. Ik moet zeggen dat ik nooit echt gevallen ben met springen, wel onvrijwillig afgestapt, maar dan stond ik er ook gewoon echt naast met de teugels nog netjes in mijn handen :+
Maar nu ik Warlock rijd en wat hoger en ook 'harder' ben gaan springen vind ik het toch wel fijn als ik hem aan heb, gewoon een veilig gevoel.

Eerste 5 minuten inderdaad 'irritant' en bewust van het ding, maar daarna vormt hij zich prima en heb ik er geen weet meer van tot ik afstap :')

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:42

Yay, een mooie op maat gemaakte bodyprotector van canter equipment. Vormt naar je lichaam waardoor je een hoog draagcomfort hebt. Aanrader!

Ik draag hem met springen en op buitenrit. Mijn paard is super braaf, springt altijd maar het blijft een dier.
Op buitenrit heb ik geen invloed op het gedrag van andere weggebruikers, je zal net zien...

Ik voel me zelfs een beetje kaal als ik zonder protector even uitstap over de weg. :o

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:48

Alleen bij springen op ander terrein en cross heb ik een bp om. Zit niet altijd lekker maar tijdens het rijden totaal geen last van. Ik ben op een springwedstrijd eens meerdere keren gevallen, waarvan 1 keer heel gemeen met mijn rug op een balk terecht gekomen. Als ik dat ding niet om had gehad was het echt niet leuk afgelopen toen. Behalve dat ik de dagen na die wedstrijd erg stijfjes en blauw was, heb ik er verder niks aan overgehouden. Ik was dus heel erg blij dat ik m'n bp om had

prugelpiet

Berichten: 12580
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:56

Nee voor mij, ik mis de bewegingsvrijheid die soms (vooral bij jonge paarden) erg goed van pas kan komen.

Bij crossen zou ik er dan wel eentje om doen, maar dat spreekt voor zich :+

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:43

Nee voor mij, Ik mis inderdaad ook de bewegingsvrijheid en vind het niet fijn.

Jasmijnjay
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-08-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:57

Ik vind bodyprotectors persoonlijk helemaal niets!

Ik ben hypermobiel en door de bodyprotector ging mijn rug recht staan. Goes zou je denken, niet dus haha :') heb er altijd ontzettend veel last van gehad vind dat je ook niet dijn kan meebewegen met je paard.

Al ben ik wel een voorstander van bodyprotectors maar niet bij mezelf

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:00

Ik heb er afgelopen weekend er 1 gekocht.
Mijn laatste val was heel heftig. Ben hard op mijn rug gevallen, dacht in eerste instantie dat ik mijn rug gebroken had. Dit was gelukkig niet zo, dat wil ik graag zo houden!

Nog geen ervaring met ermee rijden. Ben nog herstellende van een breuk en peesblessure aan mijn vinger. Hij zat wel erg fijn! Even wennen bij mijn armen, maar verder comfortabel!
Ik heb een airowear.

FairysCanFly
Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:18

Ik heb er zelf een voor op buitenrit en tijdens springen. Dan draag ik hem ook altijd. Gelukkig val ik niet zo vaak :o

miekie291

Berichten: 27
Geregistreerd: 28-01-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:00

Ik heb sinds een jaartje een bodyprotector (Sir Lancelot)
Ik heb hem eigenlijk alleen aan tijdens het springen of als ik in het bos rijdt. Paard ziet nog wel eens spoken buiten en dan heb je toch wel een grotere kans om ergens anders tegen/op te vallen dan gewoon in de bak. Heb helaas het asfalt al eens uitgetest en dat was geen aanrader (toen had ik hem nog niet).

Moet zeggen dat op het moment dat ik hem aandoe er heel even aan moet wennen, maar op het moment dat ik op het paard zit en het terrein af ben, voel ik hem niet meer!!

Voor mij dus een dikke YAY!!!!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:23

Ik reed altijd met een Airparka, een airbagvest. Dit verplichtten mijn ouders me omdat ik een nekafwijking heb en ik hierdoor mijn nek sneller zou beschadigen of zelfs breken. Het nadeel van de airparka is dat hij geluid maakt als hij zich opblaast, ik heb twee keer gehad dat het paard hiervan schrok en bovenop me sprong (1 keer op mijn pols - een twijgbreuk, 1 keer op mijn hand - gekneusd - en een trap tegen mijn stuitje - beurs) en een keer dat een pony die een meter of wat naast me langsliep ervandoor ging omdat die schrok van het geluid.

De luchtfles van de airparka heeft me wel een keer heel goed beschermd toen ik achter een pony langsliep en die bokte. :+ haha. Ik geloof niet dat hij me verder wel eens "gered" heeft maar ik heb flinke geheugenproblemen dus het kan maar zo zijn dat het wel eens is gebeurd en ik dat niet meer weet.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:29

Ik vind het een lastige kwestie. Ik heb een aantal val partijen gezien DOOR de bodyprotector (blijven hangen aan staanders, niet kunnen doorrollen of net te weinig flexibiliteit) en ik ken verhalen van mensen die geen BP aan hadden en daardoor het ergere letsel is voorkomen.

Maar ik ken ook de goede verhalen en heb er zelf 1 voor het crossen.

hallotjes123
Berichten: 60
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:45

Een body protector geeft mij een veiliger gevoel tijdens het rijden. Ook heb ik gemerkt dat het veel steun biedt als je valt. Het kost niet/nauwelijks moeite om er een aan te doen maar het kan je wel redden bij een val

irkvanrossum

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:15

Ik heb een tijdje fulltime gereden met een bodyprotector omdat mijn moeder dit fijner vond. ik vind het niet prettig en het is nadelig geweest voor mijn houding wat betreft mijn rug. met springen heb ik hem wel altijd aan.

Dustyshadow
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:38

eclair98 schreef:
Ik vind het een lastige kwestie. Ik heb een aantal val partijen gezien DOOR de bodyprotector (blijven hangen aan staanders, niet kunnen doorrollen of net te weinig flexibiliteit) en ik ken verhalen van mensen die geen BP aan hadden en daardoor het ergere letsel is voorkomen.

Maar ik ken ook de goede verhalen en heb er zelf 1 voor het crossen.


Dat vind ik altijd zo'n vage opmerking. Net zoals die vriendin die met haar auto over de kop sloeg en er redelijk ongedeerd uit kroop. Ze had geen gordel aangehad en toen werd ook gezegd, dat als ze die wel had aangehad, dat ze dan waarschijnlijk meer letsel had gehad. Toch is rijden met gordel nog steeds verplicht, en maar goed ook.

Nu moet ik zeggen dat ik zelf nooit met bodyprotector gereden heb. Mijn dochter moest er wel een aan tijdens een rit op vakantie bij een vreemde manege, maar die keek zo ongelukkig :P . Was natuurlijk ook niet precies haar maat, maar het zat stijf, kon moeilijk draaien. Ik weet dus niet of ik ooit aan de bodyprotector ga...maar wie weet, ooit heb ik ook lang zonder cap gereden...nu ga ik echt niet meer zonder cap het erf af. Maar goed, een cap is ook een kleine moeite en zit niet echt in de weg. van de bodyprotector heb ik dat gevoel weg, dat het met rijden in de weg zit.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:53

En nee voor mij, ik vind het vreselijke ondingen enorm stijf. Een cross vest daarentegen zit wel lekker, flexibel genoeg en gemaakt van motor spul zodat het wel genoeg beschermt.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:07

tegenwoordig heb ik hem eigenlijk nooit meer aan. En ondanks ik hem niet echt super in de weg vond zitten (wel eentje met van die flexi blocks), is het misschien met mijn rug wel verstandiger. Zit al een zooitje metaalwerk in :=

elinedeau95

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:14

Ik heb een Bodyprotector aan bij het springen en crossen. Eerst nooit aan gedaan maar voor crosslessen was het verplicht en toen een aangeschaft. Toen ik er eenmaal een had ook braaf aangedaan bij het springen. Dit kwam door het idee: Waarom niet? Je hebt dat ding en het koste veel geld :')
Een jaar gereden zonder hem hoeven uit te proberen. Tot paardlief niet uitkwam bij een sprong en vol in de ankers ging. Resultaat dat ik op de hindernis landde.... Wat was ik blij dat ik een bodyprotector toen aan had :D

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:02

Op onze manege is het verboden! omdat je haast niet kan bewegen met zo'n ding

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:03

Nee. Ik vind ze niet prettig zitten.

kinel
Berichten: 2191
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:20

Ik rij zowel met als zonder. Ligt eraan of mijn peerd langer heeft stil gestaan. Dan kan ze namelijk nog wel eens maf doen. Ik heb een protectoflex van kerbl.

koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:38

zonder vind ik zelf het fijnst. maar bij springen en in het bos doe ik hem altijd om voor de veiligheid. je kunt hele fijne bij de ej kopen :9

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:00

Ik heb goede ervaringen met een bodyprotector: natuurlijk zit het de eerste paar minuten vervelend ( omdat je je bewust bent van de body ) maar daarna voel je er weinig meer van.
Ik ben ooit eens van een paard gevallen met springen en kwam plat op mijn rug terecht waarna het paard ook nog eens een trap uitdeelde, de hoef raakte mijn borst ( waar dus ook de bodyprotector zat ). Ik denk dat het zonder bodyprotector iets anders afgelopen was.

RomyDW

Berichten: 45
Geregistreerd: 03-01-16
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:38

Nee voor mij, ik vind het niet lekker zitten en mis de bewegings comfort

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:00

Ik heb helaas in het verleden met verzorgpaarden nogal wat ongelukjes gehad. Dus nu met mijn eigen groene paard draag ik de bodyprotector wel langs de weg dus als ik buiten ga rijden. In de bak rij ik zonder , ervaring leert me.. dat je er buiten toch vaak wat harder afvalt omdat je dan te maken hebt met asfalt etc. wij zullen nooit officieel gaan springen maar mocht ik een keer een crosje willen rijden etc dan gaat de body protector ook echt aan !