Ik rijd al 10 jaar bij mensen op hun paarden. Dit is altijd duidelijk 'op eigen risico' geweest. Dus we hebben afgesproken dat als er iets gebeurt, de eigenaren niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Leuk en aardig die afspraak, maar blijkbaar denkt de wetgeving er anders over? Als ik van hun paard val (waar dan ook) en ik breek mijn been, dan zijn de eigenaren verantwoordelijk puur omdat zij de eigenaar zijn van het paard.
Een mondelinge afspraak (en zelfs een onderling contract) zou geen zin hebben?
Klopt tot dusverre?
Dan nu mijn vraag

Desbetreffende mensen zijn vorig jaar een pensionstal begonnen. Ze hebben ook vergunningen om de paarden te "verhuren" en met klanten in het bos buitenritten te gaan maken.
Aangezien het nu dus niet per se particulier is, maar een bedrijf, vroeg ik me af of een contract opstellen nu wel zinvol kan zijn?
Ik wil namelijk gewoon geregeld hebben dat als ik daar van een paard val en in het ziekenhuis terecht kom met een gebroken been of erger, dat hun daar niet verantwoordelijk voor gehouden worden.
Heeft iemand het verlossende antwoord? Is dit mogelijk? Of hoe kan dit geregeld worden?

.