Afstand zadeldragers in zadelkamer trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saden

Afstand zadeldragers in zadelkamer trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 23:03

Wie wil voor mij de afstand meten tussen 2 zadelsteunen in de trailer?

saden

Re: Afstand zadeldragers in zadelkamer trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 13:53

Zou iemand even willen kijken in zijn trailer?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:55

Kan je niet zelf eerst ene plaatsen, zadel opleggen en dan de andere plaatsen? Afstanden kunnen zo afwisselend zijn. De ene kan ze dicht bijeen hebben en de ander ver van elkaar af.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:02

Ik wil best even voor je meten vanmiddag.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:27

Kun je niet zelf even proberen met je zadels en zadelsteunen? Eventueel met iemand die je een handje kan helpen. Dat hij/zij een zadel voor je vasthoud tegen de achterwand van de zadelkamer en dat jij een ander zadel erbij houdt en dan met een potlood/stoft/krijtje een streep je zet waar ongeveer de zadeldragers geplaatst moeten worden? Na het plaatsen van de eerste zou ik wel even checken of het streepje van de tweede nog klopt/voldoet.
Of dat je even kijkt wat jou de beste plek lijkt voor de zadeldragers. Ik kan mijn voorstellen dat je de bovenste het liefst zo hoog mogelijk hangt zodat je nog genoeg ruimte eronder overhoudt. Maar ik weet niet hoe hoog de zadelkamer is ten opzichte van het deurtje want je wilt je zadel er wel makkelijk uit kunnen halen. Dus kijk even wat de beste plek is voor je zadel. Houd die tegen de achterwant zet een streepje. Maak de zadeldrager vast. Leg je zadel erop en kijk dan of je andere zadel eronder past en op welke hoogte die dan moet komen. Ik zou wel altijd wat ruimer nemen dan te krap op elkaar. Maar niet alle zadelkamers van trailers zijn het zelfde dus wat bij een ander zo is zal bij jou misschien niet passen. En ook alle zadels zijn weer anders. Ik zou dus zelf even gaan passen/proberen en het altijd wat ruimer nemen. Succes