Ik heb me net opgegeven en denk dat ik graag de zondag doe.
Citaat:We zijn weer begonnen met de 5e editie van de Autumn desert trail! Dit evenement zal plaatsvinden in het weekeind van 17/18 oktober. Opgeven kan via http://www.startlijsten.nl
Kosten voor deelname zijn €15 voor de inschrijving als er via de bank betaald word en €17.50 op de dag zelf.
Van iedereen verwachten wij over dit bedrag heen 2.50 borg voor het capbandje. Dit kan alleen op de dag zelf betaald worden bij de secretariaat.
Wat houd het in?
Al voor het 5e jaar op rij organiseert Stichting L.I.F.E. (valt onder Terra MBO meppel) in samenwerking met het Staatsbosbeheer in Appelscha een mooie rit over de kale duinen.
Normaal gesproken mag je niet met je paard over dit mooie gebied rijden, maar tijdens dit evenement word het gebied opengesteld voor Ruiters van alle leeftijden.
Doelstelling:
Het doel van dit jaarlijkse evenement is om de mos groei in de duinen tegen te gaan en het zand weer te laten stuiven. Door de vele paarden die door het gebied lopen zal de mos en hierbij ook het zand goed los getrapt worden. Hierdoor kan het zand blijven stuiven en zal het zo genaamde stuifzand gebied behouden worden.
Anders dan afgelopen jaren:
Door vele aanmeldingen van het afgelopen jaar word het lastig om alle starts te verwerken en een goed tijdschema te behouden. Daarom kijken wij naar de mogelijkheden om zowel op zaterdag 17 oktober als zondag 18 oktober groepen ruiters te laten starten. Als blijkt dat wij onvoldoende aanmeldingen krijgen beperken wij het evenement tot de zondag.
Ook gaan wij kijken of er een alternatieve route bepaald kan worden voor de menners. afgelopen jaren hebben wij namelijk gemerkt dat het voor hen lastig kan zijn om overal in het gebied te kunnen komen.