Waterdichte zadelkist?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jipruis

Waterdichte zadelkist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 22:17

Hoi allemaal,

Ik zit niet in de paardensport maar wil graag jullie advies... Wij hebben een nieuwe grote waterdichte kist gemaakt die voor veel doeleinden gebruikt wordt. Nu is mijn vraag of dit formaat groot genoeg en handig genoeg is om een zadel in te vervoeren...

Tips zijn welkom om de kist nog beter te maken!

BINNENMAAT: 75 x 48 x 40 CM

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:26

Nee; leuk idee maar te klein.
Denk aan een maat van 75x60x50.

Westernzadel is iets platter, maar heeft wel meer ruimte nodig om de stijgbeugels kwijt te kunnen.

ClauH

Re: Waterdichte zadelkist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:32

Ik weet ook even niet waarom ik mijn zadel in zo'n kist zou willen doen.... Sorry

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:58

Je wilt je zadel graag laten hangen, dus met een stang oid er in en meer hoogste wordt het al interessanter.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 06:25

Je zou dan beter een combi van deze kist en zadelkast kunnen maken. Dat hij rechtop kan staan. Maar compleet afgesloten is ook niet fijn. Er zit altijd vocht in de kist/kast van beschermers en zweet bijvoorbeeld.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 06:56

Op zich is het een goed idee. Het lijkt mij een mooie kist om al je kleine spullen in te stoppen voor bijvoorbeeld als je op pad gaat met je paard. Alles in de kist en je hebt alles binnen handbereik.
Om er een zadel in te stoppen is het niet groot genoeg. Als mensen een kist willen gebruiken voor hun zadel dan willen ze denk ik ook meer spullen in kwijt (ik wel) ik betwijfel of dat gaat lukken.
Verder lijken deze wieltjes mij niet heel handig, paardenmensen lopen veel over gras en hooi/strooisel.
Ook moet er rekening gehouden worden met het gewicht wat op de (sleep)stang komt te hangen. Een zadel weegt wel een aantal kg.

jipruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 12:13

Hartelijk dank voor jullie tips! Ik schrijf hem af als zadelkist... Jullie adviezen zijn duidelijk. Ik denk dat het feit dat het zadel vochtig is al het grootste probleem gaat worden. Het zadel droogt dan niet en zal gaan stinken of zelfs beschadigen...

Dit is het grootste model dat wij hebben. Het kleinste is een telefoon formaat. In totaal hebben we 18 verschillende formaten. Zijn er wellicht andere producten waar nog geen optimale opslag kist voor is? Of zou het dan echt alleen om een 'diversen' kist gaan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:20

Ja als zadelkist niet aanbevelenswaardig. Te klein en nergens ondersteuning voor het zadel. Maar voor andere dingen mss wel handig. BV op wedstrijden voor poetsspul oid.
Ik ben wel benieuwd naar de prijzen. En hebben jullie een website waar die kisten opstaan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:52

Voor dekenopslag is het wel weer ideaal.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:12

Handig en waarschijnlijk onverwoestbaar maar erg aan de prijs voor de gemiddelde bokker, helemaal als je met gevoerde binnenkant wilt (eigenlijk onmisbaar als je breekbaar spul wilt vervoeren). Ook met de flinke korting voor velen niet weggelegd vrees ik.
Het stikt hier van de topics waarin een volledige zadelkast gezocht wordt voor 50 euro, dan vrees ik dat weinig 418 euro willen uitgeven voor een (wel reuze handige) vervoerskoffer of dekenopslag koffer.

Misschien dat mensen in het professionele wedstrijdcircuit wel interesse zouden hebben. Die gebruiken ook erg duur tuig natuurlijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:15

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:28

troi schreef:
Handig en waarschijnlijk onverwoestbaar maar erg aan de prijs voor de gemiddelde bokker, helemaal als je met gevoerde binnenkant wilt (eigenlijk onmisbaar als je breekbaar spul wilt vervoeren). Ook met de flinke korting voor velen niet weggelegd vrees ik.
Het stikt hier van de topics waarin een volledige zadelkast gezocht wordt voor 50 euro, dan vrees ik dat weinig 418 euro willen uitgeven voor een (wel reuze handige) vervoerskoffer of dekenopslag koffer.

Misschien dat mensen in het professionele wedstrijdcircuit wel interesse zouden hebben. Die gebruiken ook erg duur tuig natuurlijk.

Ik weet niet.....
Ik ken dit soort produkten vrij goed en ik vind de prijzen van TS wel de moeite waard om in de gaten te houden, inderdaad voor professioneel gebruik.