Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mizora schreef:Als je hem nu scheert kan het zo maar zijn dat je over 6 weken toch geen deken nodig hebt omdat de vacht hard aangroeit, zeker als het geen hele natte koude winter wordt.
Stof in de stal zou niet moeten zijn. Maar als alleen jij je bodembedekking aanpast kan het stof van de andere stallen al te veel zijn.
Ik snap alleen niet wat het stof met zijn huid te maken heeft. Stof is namelijk typisch een longprobleem.
Mizora schreef:Ik zou dan beginnen met hem te wassen met een huidverzorgende shampoo. Het is warm geweest, dus hij zal ook gezweet hebben en dat kan weer voor extra broei en huidirritatie zorgen. Scheren kan de huid ook irriteren, maar mocht je toch kiezen om te scheren zou ik met de haarrichting mee scheren en daarna alsnog wassen zodat alle losse haartjes weg zijn en de toch geïrriteerde huid van het scheren direct gekalmeerd en verzorgt wordt.
Danique schreef:Kan hij niet gewoon lekker naar buiten of een meer geventileerde stal? Je kan hem scheren wat je wilt maar maakt continue in het stof staan ook niet beter...
Hij heeft hiervoor wel altijd 24-7 weidegang gehad