Hoe materiaal vervoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Hoe materiaal vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 21:51

Een beetje een rare titel :+
Maar ik rijd sinds kort op een stalling waar het niet mogelijk is om materiaal op te bergen (en niet veilig genoeg).
Dus ben ik op zoek naar manieren hoe ik alles van thuis naar stal kan verplaatsen op een betere manier...
Want mijn koffer en achterbank worden ingepalmd door materiaal en dan moet mijn hond nog mee :+
Niet echt netjes en ook onhandig als ik onderweg boodschappen wil doen

Ik heb een bak met vliegensprays en ontsmetting ed, een boodschappentas met schoenen, chaps en cap.
Dan nog mijn zadel en hoofdstel ligt los op de achterbank..
Aangezien er wel wat mensen met trailer op wedstrijd gaan, vraag ik me af hoe jullie dit doen en hoe krijg ik het ordelijk :D
Bestaan er ook laarzentassen voor chaps, schoenen en cap?

Rex_Rolfo

Re: Hoe materiaal vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:53

Plastic (opvouw) krat

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:53

Ik kan je niet helpen qua opslag ideeën, maar een laarzentas voor een cap heet een captas. Berg ik zelf ook mijn cap in op :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:55

Das vreselijk onhandig! Kan je niet een afsluitbare zadelkast plaatsen? Al kun je maar je poetstas, zadel en hoofdstel kwijt. Dat scheelt al zoveel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:58

Hond parkeren waar de voeten van je bijrijder horen. Mooi laag en redelijk beschut zodat hond bij plotseling moeten remmen niet door de auto vliegt. Zadel op de achterbank in de gordel (dus op de kamer met zitting tegen de rugleuning. Vouwkrat voor de rest er naast. Boodschappen kunnen dan achterin (kan hond er niet bij als je nog iets moet halen daarna).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:03

Ik heb mijn gewone auto intussen ingeruild voor een jeep in lichte vracht. Alles zit nu in bakken en per soort. Waar vroeger de achterbank zat staan nu de bak met rijlaarzen/stalschoenen, poetsbak met halster en touw in, bak met shampoo/sprays, EHBO-bakje en de voeremmers.
In het koffergedeelte ligt mijn zadel, de bak met zadeldoeken, een zak eten en 3 watervatjes van 25L. Ik heb zo'n balk met een zeil dat je over de koffer inhoud kan uitrollen. Door de andere bakken zo te plaatsen en het zeil dicht te doen zie je oa mijn zadel totaal niet liggen.

Mijn hoofdstel hangt aan een klein vleeshaak omhoog aan dat kapstokje aan de handgreep bij de deuren van de achterbank. De bakken nemen alsnog veel plek in maar je kan ze stapelen en het houdt de boel makkelijk stofvrij. En niemand ziet de inhoud.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:48

Ja het is inderdaad heel lastig :+
Er is ook geen ruimte waar mijn zadelkast (want die heb ik) zou kunnen staan.. of ja er is wel een ruimte maar dat is een heel eind weg van de piste /poetsplaats, en ik wil absoluut niet mijn zadel er laten, daarvoor was het prijskaartje te hoog :D
Dus de meesten werken met bakken, maar dat is nog steeds lastig met hoofdstel enz. Ik kan wel ergens een vleeshaak zoeken en die aan de arm-steun-houder (hoe noemt dat ding in je plafond :+ ) en deze daaraan hangen :)*

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:56

En als je nou de goedkope spullen in die kast opbergt? Je poetsspullen, een dekje etc?
Dan hoeven die vast niet in de auto. Je hoeft dan alleen nog je zadel / hoofdstel mee te sjouwen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:58

Maar de kast kan nergens overdekt staan, er is 1 plaats die iets of wat droog is, maar die ligt tussen de weides en paddock in, en is een eind van de piste gelegen...

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:04

Staan de paarden 24/7 buiten jaarrond of hebben ze een stal?

Anders zou ik toch de plek overwegen die een stuk weg is, of je sleept je spullen altijd mee of je moet een stukje lopen. Ik zou het wel weten haha

Evt een kast met slot plaatsen met daar een verrijdbare zadelkar er in zodat je die er zo uit kan rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:14

Ik heb zo'n bak gekocht waar tuinstoelen in kunnen, en die ingericht als zadelkast in een klein opbergstalletje op de weide. Staat zo uit het zicht, droog en op slot. Je zou kunnen opmeten of jouw kast daar in kan. Je kast op slot met basismateriaal er in, wat dan nog in de auto moet is zadel en hoofdstel.

Of alles in een grote curverbak en je zadel over de ruggesteun van je achterbank. Dan ligt het wel in het zicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:30

Dit is wel prijzig, maar misschien een optie: http://www.stalkist.nl/ weet niet wat voor maat auto je hebt, maar de middelste maat lijkt mij wel te passen in een stationwagen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:48

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:43

Ik heb geen eigen paardje maar ik rij op paarden en pony's op de manege dus neem altijd 2 setjes getten, 2 halsters, poetspullen, rijspullen,... maar geen zadel en hoofdstel. Ik heb een poetsbox waar ik al mijn poetspullen in meeneem en een speciale rugzak met een zak in voor mijn cap. In die rugzak steek ik dan ook mijn chaps, halsters, getten,... Die rugzak is wel handig want die zit op je rug en dan kan je ondertussen nog twee tassen dragen in je armen. Voor je zadel kan je misschien uitkijken naar een zadelzak met een zijzak voor het hoofdstel.

die rugzak is ongeveer iets in deze zin: http://nl.decathlon.be/rugzak-29-liter- ... 53732.html

veel succes er nog mee!