Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
No_No schreef:Mijn grootste ergenis...
Ik zou ze gewoon op stal laten, hooi er bij en toch gaan rijden. Verder het complete gedrag negeren. Als ze een veilige stal hebben kan er ook niet veel gebeuren.
Succes! Ik ben wel benieuwd wat anderen voor tips geven
Tabaluga12 schreef:No_No schreef:Mijn grootste ergenis...
Ik zou ze gewoon op stal laten, hooi er bij en toch gaan rijden. Verder het complete gedrag negeren. Als ze een veilige stal hebben kan er ook niet veel gebeuren.
Succes! Ik ben wel benieuwd wat anderen voor tips geven
Niet bepaald paardvriendelijk. Ik denk dat ze niet eens van het hooi eten dan. En in de stal kunnen ze zichzelf ook lelijk verwonden.
Trainen hiermee dus. Bijv. met de clicker
Hier een ruin die erg aan mijn merrie hangt. Gewoon niet te veel van aantrekken, ik laat hem maar rennen en gek doen. Na een tijd wordt hij meestal vanzelf rustiger en tegen dan ben ik al weer terug met de merrie. Verlatingsangst is een 'probleem' dat wel vaker voorkomt met paarden die in kuddeverband leven. Het is een logische reactie dat het paard angstig wordt. Gewoon lekker op de wei laten, goede stroom en schrikdraad voorzien en dan zie ik geen probleem.