Ik heb een probleempje met mijn paard Guusje (13 jarige Friezen merrie) waar ik graag jullie advies voor zou willen vragen. Ze staat dag en nacht heerlijk alleen op het land het enige probleem is dat ze daar ook het liefst voor altijd zou willen blijven staan, het is voor mij dan ook letterlijk onmogelijk om haar daar zonder hulp weg te krijgen. Ze maakt er een spelletje van door redelijk dreigend op mij af te komen rennen, een schijnbeweging te maken en vrolijk weer weg te rennen
.Wat het allemaal nog iets lastiger maakt is dat ze niet zo van eten en aandacht houdt en daar dus ook niet voor naar mij toe komt.
Dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb:
-De ezel eten/aandacht geven zodat ze misschien jaloers zou worden.
-Zonder touwtje de wei in zodat ze niet meteen zou denken dat ik haar mee zou willen nemen.
-Mest van het land halen en haar geen aandacht geven.
Over een join-up heb ik ook nagedacht maar de wei is erg groot met een aantal obstakels waardoor het lastig wordt. In de bak heb ik het wel geprobeerd maar daar luistert ze prima en komt ze gelijk als ik me wegdraai.
Ik weet dat er op het internet/Bokt al redelijk veel te vinden is over dit onderwerp maar de oplossing heb ik helaas nog niet gevonden. Mocht er een clinic zijn die jullie aanbevelen dan sta ik daar ook zeker voor open!
Alvast bedankt voor jullie hulp!