Ergens tussen vrijdag 26 augustus 23:00 uur en zaterdag 27 augustus 7:00 uur is mijn paard Jolly (19 jaar) verdwenen van een landje aan de Dwarsweg in Graft (Noord-Holland). Het gaat om een bruine KWPN merrie, stokmaat is +/- 1.67m. Op haar hoofd zit een onregelmatig kolletje en rechtsachter heeft ze een sokje. Ook is ze gebrandmerkt.
Ik vrees dat ze meegenomen is. Gelijk vanmorgen de sloten gecontroleerd, daar zat ze niet in - ook geen glijsporen (oid) te zien. Tussen het koppel koeien van de buurman stond ze ook niet. Verder leek het erop dat er in de berm stapsporen waren (het betreft een doodlopende weg met alleen bestemmingsverkeer, er lopen ook geen andere dieren op dat stuk van de weg).
Als ze ontsnapt zou zijn, dan zou ze naar ons huis lopen en naar de kruiwagen met bix zijn gelopen. Of in ieder geval bij ons op het erf dwalen, dat durf ik wel met grote zekerheid te zeggen.
Ze heeft al een keer in de sloot gezeten. Toen zat ze er tot haar borst in. De sloten bij ons zijn +/- 30 cm water en dan blubber.
Jet
Geplaatst: 27-08-16 20:30
Ik heb de link naar je topic ook bij de sticky bovenaan bij Opsporing Verzocht gezet, dat blijft altijd bovenaan staan. Hopelijk komt ze ongedeerd terug!
Ik heb het gedeeld op facebook, en kijk overal waar ik ben en rij of ik haar zie. Ik woon vlakbij je en vind het vreselijk wat er gebeurd is. Sterkte en ik hoop dat je haar snel terugvindt.
Dank jullie wel en ook alle andere bokkers die ongetwijfeld het bericht hebben gedeeld. Ze is nog niet gevonden, maar het vele delen geeft in ieder geval hoop.
UPDATE PAARD IS WEER TERECHT! * Allereerst: iedereen super bedankt voor het delen van het bericht! Heel fijn om te merken hoe iedereen bereid is te helpen. Sommigen hadden het al genoemd, en ik had ook wel gekeken, maar ze was tòch in de sloot beland. Ze is door de sloot ongeveer 120 meter verder gebaggerd, een hoek omgegaan naar een zijsloot in het land van de buren. De buurjongen heeft haar gelukkig gezien toen hij de koeien op ging halen! We hebben haar weer op het land kunnen krijgen en met wat kuilgras en schoon water, een paar dekens over haar heen ligt ze nu bij te komen (ze ligt gelukkig alweer half rechtop, oortjes naar voren). Nogmaals: iedereen ontzettend bedankt voor het delen en het medeleven!