Paard wil zee niet in

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jejeamber

Paard wil zee niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 08:41

Hallo, gister was ik met mijn paard naar het strand gegaan. Ze vond het heerlijk. Maar toen ik het water in wou lopen bleef ze stil staan ze wou het water niet in.... Terwel ze in het bos de meertjes wel in gaat. We hebben er alles aan gedaan maar niks hielp..... Wat moet ik doen

MilesNF

Re: Paard wil zee niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:43

De zee is best eng voor veel paarden, het water is veel groter, golven en toch wel anders dan een meertje. Je kan proberen achter een ander paard aan te gaan, dat wil bij die van mij nog wel eens helpen. Of beginnen met de ondiepe poeltjes op het stand (als die er zijn), dat vind mijn pony iig een stuk minder eng.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:51

RT-V --> BRT

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:59

Naast een paard blijven (desnoods even vast laten houden) die er wel makkelijk in loopt?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:14

Mijn paard heeft het probleem andersom. Een meertje, of grote plas, gaat hij no-way in. Hij wil er niet eens in de buurt van komen. Maar op het strand krijg ik hem wel in die vennetjes en de branding ben ik ook al een paar keer (hetzij niet vanzelf en niet ver) in geweest. Wel als een ander paard er ook in liep. Ik werk eraan... kwestie van vaak gaan, en zou proberen met als de zee het rustigs is. Geen grote golven.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:19

Doe het met rustig weer en rustige zee, bij voorkeur als het warm weer is!
wat mij erg hielp bij ons trekpaard achterwaarts gaan eerst de achter benen, de volgende keer weer de achterbenen tot hij zo 4 kant in het water stond.
Daarna tussen de paalhoofden in stilstaand water oefenen en uiteindelijk zo doorlopen naar de zee , de zee in. met een vertrouwd paard wat het dus wel durft