Wat is een wilde boom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Wat is een wilde boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 12:07

Ik ga een zadel kopen voor mijn pony, omdat het zadel de ik leen eigenlijk iets te groot is en hij er niet lekker mee rijd. Dus ik vroeg hoeveel inch hij had en boommaat. En toen zij ze 17,5 inch en wilde boom, wat is een wilde boom? Is dat een maat? helpppp
Laatst bijgewerkt door stoerebanaan op 25-08-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Wat is een wilde boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:08

Ik denk dat er wijde boom bedoelt wordt. Smal. Medium. Wijd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:11

Dat is een typfout /ongewenste auto correct die wijd naar wild corrigeert.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:15

Ik denk inderdaad ook een wijde boom. Maar wat is wijd? 32, 33, 34?
Zomaar een zadel kopen is meestal geen goed idee. Haal er iemand met verstand van zadels bij ( liefst een zadelmaker, maar een goede instructeur of manegehouder met verstand van zaken kan ook).

Als het paard niet al te veel schoft heeft kan je ook kiezen voor een boomlooszadel.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 12:18

jorretje schreef:
Ik denk inderdaad ook een wijde boom. Maar wat is wijd? 32, 33, 34?
Zomaar een zadel kopen is meestal geen goed idee. Haal er iemand met verstand van zadels bij ( liefst een zadelmaker, maar een goede instructeur of manegehouder met verstand van zaken kan ook).

Als het paard niet al te veel schoft heeft kan je ook kiezen voor een boomlooszadel.

Ik wil het zadel wel eerst passen en dan kopen :), en er zijn regelmatig mensen die me kunnen helpen met passen dan. Maar vind het idd wel spannend om een zadel te kopen met weinig zadel ervaring !!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 12:21

En ik rij te vaak zonder zadel nu en dat is best slecht voor n rug...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:23

Als je zelf niet kan zien of het past niet zo gaan kopen, dan kan je beter iemand met zadels laten komen, anders heb je er straks 3 gekocht en ligt er nog geen 1 goed.
Op je avatar staat een fjord? Is het zadel daarvoor? Dan kan wijd ook nog veel wijder dan 34 zijn en hou er rekening mee dat er veel fjorden zijn met korte rug, dus dat terug gesneden kussens handig kan zijn en weet niet hoe groot jouw zitvlak is en hoe lang je benen zijn ivm de inchmaat van het zadel voor jezelf.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:56

Sjolvir schreef:
Als je zelf niet kan zien of het past niet zo gaan kopen, dan kan je beter iemand met zadels laten komen, anders heb je er straks 3 gekocht en ligt er nog geen 1 goed.
Op je avatar staat een fjord? Is het zadel daarvoor? Dan kan wijd ook nog veel wijder dan 34 zijn en hou er rekening mee dat er veel fjorden zijn met korte rug, dus dat terug gesneden kussens handig kan zijn en weet niet hoe groot jouw zitvlak is en hoe lang je benen zijn ivm de inchmaat van het zadel voor jezelf.

ja :). en ik ga met wei eigenaar passen