Hoe intensief is zwemmen / aqualongeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Hoe intensief is zwemmen / aqualongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:38

Hallo!

Met dit mooie weer gaan wij vaak zwemmen met Xander. Een shetlanders van 1.03 met een dikke pens.

Her is in de rivier de regge en hij kan daar staan. Het water komt tot z'n hals. Sommige stukken moet hij echt zwemmen maar dat doen we niet heel veel.

Meestal zwem ik 45 minuten met soms wat stilstaan en dobberen etc. Ik laat hem soms ook gewoon draven en galopperen zo goed als dat gaat. De pony vind het geweldig en gaat als een idioot rennen! :D

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe intensief het eigenlijk is! Wat denken jullie bokkers?

Slachtoffer:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 24-08-16 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

laura1987

Re: Hoe intensief is zwemmen / aqualongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:41

45 minuten longeren in het water is veel te veel. Ren zelf maar een stukje in water, dit is vele malen zwaarder dan op gewone grond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:43

laura1987 schreef:
45 minuten longeren in het water is veel te veel. Ren zelf maar een stukje in water, dit is vele malen zwaarder dan op gewone grond.

Ik formuleer het verkeerd. Ik ben vaak 45 min in het water. En hij loopt aan een longeerlijn en mag doen wat hij wil. Meestal scharrelt hij wat rond en soms spelen we wat! Als hij er uit wil kan dat. :P

Moet wel zeggen dat de pony verder een prima conditie heeft en beleert en betuigt is.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 24-08-16 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:43

Och meid, 45 minuten is echt te lang :=
ik zou 15 minuten al meer dan zat vinden. En daarbij longeren in een rivier?? Ik hoop voor je dat de grond daar vlak is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:46

De grond is zand, er is wit zand gestort. Het is niet dat ik hem 45 min laat rennen. Ik laat hem gewoon z'n gangetje gaan. Beetje kano's begluren en stukjes heen en weer wandelen. En soms laat ik hem even rennen! :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:47

Ik weet dat het niet de vraag is, maar pas jij nog wel op Xander? Het ziet er wat apart uit.
45 minuten spelen in het water kan in principe, als het niet te intensief is. Ik zou het zelf houden bij 20 minuten ofzo, lang genoeg. Boven het wateroppervlak kan het erg warm worden ivm weerspiegeling van de zon

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:48

Yentaah schreef:
Ik weet dat het niet de vraag is, maar pas jij nog wel op Xander? Het ziet er wat apart uit.
45 minuten spelen in het water kan in principe, als het niet te intensief is. Ik zou het zelf houden bij 20 minuten ofzo, lang genoeg. Boven het wateroppervlak kan het erg warm worden ivm weerspiegeling van de zon

Nee met m'n 1.83 niet meer. :')

Dat meisje past er nog prima op. De foto is van bovenaf genomen.

Maar heb er een zwemfoto bij gedaan. Het water stond vorig jaar echt hoger! :oo

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:53

45 minuten in rivierwater zou ik mij eerder druk maken over eventuele onderkoeling dan over de intensiteit.. net als met aquajogging voor mensen is bewegen in water minder belastend dan op het land.. daarentegen gebruikt hij wel meer spieren in het water, plus heeft waden meer weerstand in het water..

45 minuten 'doen' wat hij wil, zal niet zo heel intensief zijn, want daarmee drukt hij niet tegen de grenzen aan van zijn fysieke uithoudingsvermogen natuurlijk..

als je het echt wilt gebruiken om hem te laten afvallen, dan zou ik 45 minuten doen wat hij wil.. vervangen door, 15-20 minuten stevig wandelen door het water in een rechte lijn. waarbij je m af en toe een stukje kunt laten zwemmen.. De beheersing van 1 tempo is intensiever dan lekker gek doen..

na die 'training' kun je m dan altijd nog even een kwartiertje los gooien om m gek te laten zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:55

Het water is erg warm! Omdat het zo ondiep is!

Dan ga ik vanmiddag eens wat heen en weer stappen.

En gek doen doet meneer bijna niet in de bak. :+ Met z'n hoofd schudden is al heel wild!!! Maar in het water gaat hij enorme galopsprongen maken Etc.

Hij is dus zwart en heeft eczeem dus ik denk dat hij daarom zwemmen extra heerlijk vindt.

Zijn er medisch onderlegde mensen die mij uit kunnen leggen wat voor spieren hij gebruikt?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:58

Geweldig zo lekker in het water te kunnen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:41

gewoon alle marlinde, gelijk aan normaal leven en bewegen alleen gebruik je ze extra, omdat je aan moet spannen om te drijven, weerstand is hoger dan in lucht en balans is minder dan op vaste ondergrond.