Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
?
Geef je pony meer tijd en natuurlijk wordt hij weer zo koelbloedig. Dat is blijkbaar zijn karakter. Tinkerfans schreef:Ja, volgens de buurvrouw is een paard een gewoontedier. Dus volgens haar is het juist goed om elke dag hetzelfde te doen. Niet te lang, gewoon een half uurtje (trailer in, rustig wat rijden in de manegebak) en weer terug. Ze denkt dat hij na 2 wk dit helemaal niet meer spannend vindt.
Ik vind het moeilijk. De één zegt... het gaat te snel.. De ander zegt, juist niet te lang afwachten.
Het is ook jammer dat wij geen rijbak thuis hebben. Om te rijden moeten we wel weg. We kunnen wel longeren in de voortuin (kleine paddock), maar dan is ze erg gefocusd om de andere pony. Gillen enz. Dat doet ze in de manege minder snel.
Hier thuis is ze erg relaxed. Vanavond komt ze weer zo gezellig naar me toe als ik er aankom. Lijkt alsof ze echt wil knuffelen. Zo was ze bij de oude eigenaar ook. Zo totaal anders als ze iets spannend vindt. Schrikt dan bijna nergens van. Klapdeur die hard dichtgaat bij de stal enz.