Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
yvetjes schreef:Zo heb ik ook mijn allereerste pony gekocht. Geen paniek hoor.
Alleen de regel dat ze bij verkoop een deel van de winst willen is wat ongebruikelijk. Ik zou daar eventueel een maximum aan plakken van de misgelopen opbrengst van de waarde van het veulen nu (wat jou dus nu gegund is).
Undefined schreef:yvetjes schreef:Zo heb ik ook mijn allereerste pony gekocht. Geen paniek hoor.
Alleen de regel dat ze bij verkoop een deel van de winst willen is wat ongebruikelijk. Ik zou daar eventueel een maximum aan plakken van de misgelopen opbrengst van de waarde van het veulen nu (wat jou dus nu gegund is).
Dat is een goede! Ik heb er zelf ook wat twijfels bij hoor, opleiding van het paard is natuurlijk niet gratis. Hier wil ik nog wel even mee om tafel, maar dit is de reden dat ik er een max van 5 jaar op gezet heb. Overigens wil ik gewoon een leuk maatje voor het leven en heb ik 0 intentie om het paard te verkopen.
Edit: een vriendin van mij is overigens werkzaam bij een advocatenkantoor en afgestudeerd in rechten dus zij kan het altijd overkijken.
Ik koop het veulen omdat ik per ce deze wil, niet om er uiteindelijk winst op te maken. Ik begrijp hun beweegredenen wel, ze hebben al eens een paard voor dekgeld verkocht aan familie die daar uiteindelijk dik winst op gemaakt heeft door het vroeg door te verkopen.anjali schreef:Jij,jonge vrouw,gaat een half jaar naar het buitenland? Dan ga je heel erg veranderen,je zult daar wel verkering krijgen en daar willen blijven etc.Of het wel verstandig is om hier je nu te gaan vastleggen met contracten? Straks wil je het niet meer misschien.