trektocht paard Oost Europa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

trektocht paard Oost Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:45

Hallo,

Ik wil graag over 1,5 jaar een trektocht maken richting Oost Europa. Zit zelf te denken duitsland - Oostenrijk - slovenie. Nu zit ik een beetje uit te zoeken hoe en wat.

Mijn plan is om met twee paarden te gaan. Zo hoef ik niet 1 paard zwaar te belasten met mijzelf en bagage. Ik heb een fell pony en een Peruaanse Paso kruising, ze zijn beide veel buiten gereden en heb al meerdere lange en meerdaagse tochten met ze gemaakt door Nederland en duitsland. Nog nooit met 1 als handpaard overigens, dat is een oefenpunt. Ze hebben beide hele sterkte en harde hoeven en lopen dan ook 'op blote voeten'.

Ik vroeg mij af of het slim is met twee paarden te gaan of dat juist lastiger is. Daarnaast vind ik het heel lastig een inschatting te maken wat het zal gaan kosten en hoe lang je doet over ongeveer 1500 km. Ik dacht zelf dat 20 km per dag en dan om de twee dagen rust makkelijk haalbaar moet zijn.
Is het slim om van te voren een route met slaapplaatsen uit te stippelen? Of beter gewoon ergens je tent neerzetten? Hoe zet je je paard dan vast? Zoveel vragen die in me op komen!

Ben vooral heel nieuwschierig naar ervaringen van mensen die al eens zoiets gedaan hebben.

Als laatste, het lijkt mij leuker om dit met nog iemand samen te doen, dus je mag me altijd een bericht sturen als je serieus bent en dit je een geweldig doel lijkt.

Zag net dat er nog een topic liep over een trektocht naar Mongolië maar denk dat dit daar niet helemaal in thuus hoort.

groetjes

Marije_jiplover

Re: trektocht paard Oost Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:24

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:55

Ik volg. Superleuk!
Wil ook ooit nog eens zoiets ondernemen.

Glorieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:27

Superleuk om te doen, ik volg ook!

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:42

Ik volg ook! In deze landen zijn volgens mij redelijk wat stallen. Kun je niet kijken of je een beetje van stal naar stal kan reizen met je paarden? Of dat je aan een boer vraagt of je daar je paarden s’nachts kan stallen en/of op zijn terrein kamperen? Vind het erg stoer dat je het doet! Was je van plan om ook weer het hele stuk terug te rijden of neem je je paarden mee terug in de trailer/vrachtwagen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:50

In een aantal deelstaten in Duitsland hebben ze geloof ik al een soort trekkings routes, waar dus ruiterpaden en stallen aangegeven zijn. Hoe 't allemaal precies zit weet ik niet, wel dat waar wij altijd reden het niet zo goed geregeld is haha.
Ik zou wel met 2 paarden gaan, je neem toch vrij veel bagage mee natuurlijk, en heel veel extra gewicht kan je gewoonweg niet kwijt op je paard (als je er zelf al op zit).

Verder zou ik van stal naar stal reizen (of van boer naar boer).
Hoe wil je het overigens doen met eten? Krijgen je paarden nu krachtvoer?

Verder zou ik als ik jou was nog even hier op bokt rondkijken, zijn een aantal bokkers die flink veel kilometers gemaakt hebben al!