Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:01

SJP schreef:
Heeft er iemand foto's van de Petrie Padova of Verona te paard? Ik twijfel tussen deze twee modellen.


Ik zal morgen eens kijken. Heb er zat, maar nog niet op deze telefoon. Padova

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:01

Wat leuk een topic over petrie laarzen! Ik ben de gelukkig eigenaar van Petrie Coventrys.
Helaas nog niet veel gebruikt (verzorgpaard is nog iets te jong om bereden te worden). Maar ze zijn nog wat stug en kreeg wel blaren de eerste x :') . Nou krijg ik echt super snel blaren dus kijk daar niet van op.

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:04

xIrlijn schreef:
Heb ik helaas niet SJP...

Dat doe ik zeker Marie72! Jij ook he? Ik heb even teruggekregen, ik neem aan dat jij wacht op je Sublimes?
Het is inderdaad rustig, hopelijk komen er snel weer mooie foto's voorbij.


Yep, ik wacht op mijn blauwe brushed Sublimes met stardust top. Het klinkt erg decadent en dat is het eigenlijk ook wel, maar ach... soms moet dat gewoon!

Jij de bruine Superiors, toch? Wat voor kleur bruin, donker of meer cognac? Als wedstrijdlaars of training?
Anders bel je toch gewoon even naar Van Huet hoe de bestelstatus is? dan weet je hoe of wat.

@Whild_West: oei blaren is nooit leuk. Heb ik niet supersnel last van, al had ik wel enigszins blauwe plek van de ritssluiting schuinvoor op mijn nieuwe MH-laarzen en drukte de spoor aan de binnenkant ook pijnlijk via de rits in mijn voet. Je moet er wat voor over hebben ;-)

SJP

Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:41

MyWishMax schreef:
SJP schreef:
Heeft er iemand foto's van de Petrie Padova of Verona te paard? Ik twijfel tussen deze twee modellen.


Ik zal morgen eens kijken. Heb er zat, maar nog niet op deze telefoon. Padova


Ben benieuwd! Bedankt alvast!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 01:00

Marie72 schreef:
Yep, ik wacht op mijn blauwe brushed Sublimes met stardust top. Het klinkt erg decadent en dat is het eigenlijk ook wel, maar ach... soms moet dat gewoon!

Jij de bruine Superiors, toch? Wat voor kleur bruin, donker of meer cognac? Als wedstrijdlaars of training?
Anders bel je toch gewoon even naar Van Huet hoe de bestelstatus is? dan weet je hoe of wat.

@Whild_West: oei blaren is nooit leuk. Heb ik niet supersnel last van, al had ik wel enigszins blauwe plek van de ritssluiting schuinvoor op mijn nieuwe MH-laarzen en drukte de spoor aan de binnenkant ook pijnlijk via de rits in mijn voet. Je moet er wat voor over hebben ;-)

Haha heerlijk! Ik vind zelf dat áls je iets duurs aanschaft, dan moet je het dan ook goed doen :)) Ben er heel benieuwd naar, het klinkt heel mooi.

En ik had inderdaad de bruine Superiors laten aanmeten. Maar om bovenstaande reden ben ik uiteindelijk toch voor de Sublime Cow in 'normaal' bruin gegaan. Die vind ik zo mooi. Ik ga ze voor zowel trainingals wedstrijden gebruiken (en er zo zuinig mogelijk op zijn haha). En ik bel zeker Van Huet gewoon op als ik het echt niet meer kan houden!

Whild_West: ook een mooie laars! Leuk vooruitzicht dat je ze over een tijdje op je verzorgpaard kan gaan gebruiken. Tot die tijd zuinig op zijn en eelt kweken :))

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 05:39

xIrlijn schreef:
Marie72 schreef:
Yep, ik wacht op mijn blauwe brushed Sublimes met stardust top. Het klinkt erg decadent en dat is het eigenlijk ook wel, maar ach... soms moet dat gewoon!

Jij de bruine Superiors, toch? Wat voor kleur bruin, donker of meer cognac? Als wedstrijdlaars of training?
Anders bel je toch gewoon even naar Van Huet hoe de bestelstatus is? dan weet je hoe of wat.

@Whild_West: oei blaren is nooit leuk. Heb ik niet supersnel last van, al had ik wel enigszins blauwe plek van de ritssluiting schuinvoor op mijn nieuwe MH-laarzen en drukte de spoor aan de binnenkant ook pijnlijk via de rits in mijn voet. Je moet er wat voor over hebben ;-)

Haha heerlijk! Ik vind zelf dat áls je iets duurs aanschaft, dan moet je het dan ook goed doen :)) Ben er heel benieuwd naar, het klinkt heel mooi.

En ik had inderdaad de bruine Superiors laten aanmeten. Maar om bovenstaande reden ben ik uiteindelijk toch voor de Sublime Cow in 'normaal' bruin gegaan. Die vind ik zo mooi. Ik ga ze voor zowel trainingals wedstrijden gebruiken (en er zo zuinig mogelijk op zijn haha). En ik bel zeker Van Huet gewoon op als ik het echt niet meer kan houden!

Whild_West: ook een mooie laars! Leuk vooruitzicht dat je ze over een tijdje op je verzorgpaard kan gaan gebruiken. Tot die tijd zuinig op zijn en eelt kweken :))


Bedankt haha ze staan netjes opgeborgen op een veilige plek.
Kan niet wachten om ze te gebruiken *\o/*

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:33

Ik heb wel een paar foto’s met de petrie Padova

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet degene die ik bedoelde, maar mijn bruine padova

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:17

Ik vind die Padova's in het bruin heel mooi! Als ik dat eerder had geweten had ik die misschien wel voor thuis gekocht. Maar nu goed voorzien want -retteketet - vandaag mijn laarzen opgehaald!! Ze zijn echt heel mooi geworden, zo blij mee!!

Afbeelding

Afbeelding

En het stardustrandje:
Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:01

Echt prachtig! De houten zool maakt het helemaal af! Zitten ze (al) lekker?
Mijn coventrys zijn inmiddels ingereden. Ook nog steeds heel blij mee.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:22

urosa schreef:
Ik ben hier met mijn gloednieuwe Petrie's langs de bakrand geschuurd tijdens het rijden, gesp met strass aan de zijkant afgescheurd ;( heb Petrie een e-mail gestuurd en hoop er het beste van.
[ [url=m/Bf66Tk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb mijn Superiors weer terug, hoefde maar 25 euro te betalen dus dat vind ik heel netjes :D

Marie72, wauw! Super chique, heel mooi!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:01

Wauw Marie72, prachtig! Het randje en de houten zool maken het een hele mooie, chique laars. Heb je ze al aangehad? Hoe zitten ze?

Only2bianca: hoe lang duurde het bij jou voor de laarzen lekker zaten?

Urosa: dat is geen geld! Hoe heb je het uiteindelijk gedaan? Via de winkel waar je ze gekocht had naar petrie laten opsturen?

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:12

Bedankt iedereen! De laarzen zitten goed, maar niet fijn ;-). Tjonge, echt kachelpijpen hoor, toch nog weer veel harder dan mijn oude polo's. Zal wel afzien worden maar dat heb ik ervoor over.

Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het duurt om zulke laarzen in te rijden!

Urosa: wat fijn dat ze gemaakt konden worden!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:04

xIrlijn schreef:
Urosa: dat is geen geld! Hoe heb je het uiteindelijk gedaan? Via de winkel waar je ze gekocht had naar petrie laten opsturen?

Ja dat is het uiteindelijk geworden inderdaad! Maandje kwijt geweest dus dat vond ik ook netjes.

Marie72, herkenbaar :+ bij mij duurde het toch wel snel 1,5 maand denk ik voor ze met rijden goed zaten. Het was best een martelgang :') zal ze dit jaar weinig aan hebben vrees ik, bewaar ze voor wedstrijden ;(

Met de nieuwe Padova's reed ik direct weg :D

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:21

xIrlijn schreef:
Only2bianca: hoe lang duurde het bij jou voor de laarzen lekker zaten?

Ik denk na 3/4x een uurtje rijden. Veter door de rits werkte erg goed om zo min mogelijk te “haperen” en nu gaan ze vloeiend dicht en rijden ze heel fijn.

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:26

Hoe hebben jullie de maten bepaald? Laten opmeten in een ruitersportzaak of zelf gedaan? Ik vrees dat het nu niet kan en ben bang om zelf toch anders te meten en dan straks met een niet passende laars te zitten...

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:17

Luna02 schreef:
Hoe hebben jullie de maten bepaald? Laten opmeten in een ruitersportzaak of zelf gedaan? Ik vrees dat het nu niet kan en ben bang om zelf toch anders te meten en dan straks met een niet passende laars te zitten...



Ik heb ze aan laten meten bij van Huet. Heb lastige maten en ook nog eens vocht problemen waardoor oa mijn kuitmaat behoorlijk wisselend was met bijvoorbeeld warm weer. Ik ben blij dat ik het heb laten opmeten. Ik heb nu goed passende laarzen. Heb nu ook ervaren hoeveel fijner dat is. Mijn oude laarzen waren een te grote voetmaat om de kuitmaat wat te compenseren. Waardoor ik altijd liep te schuiven in mijn laarzen en geen steun bij mijn enkels had. Ik zou echt laten meten. Je wilt niet met laarzen komen te zitten die niet passen.

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:01

Yep, in de ruitersportzaak. Ze zijn te duur om het zelf te doen met het risico dat het verkeerd gaat. Aanmeten mag nu idd niet, in de winkel zeiden ze dat ik één van de laatsten was geweest voor maatlaarzen (dat was op 1 november). Zal Petrie het ook wel rustiger hebben in de fabriek nu...

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:32

Ik ben net gebeld dat mijn laarzen zijn geleverd *\o/*

Uiteindelijk dus een levertijd van 12 in plaats van 8 weken. Aan de telefoon werd mij verteld dat door corona de levering van laarzen niet altijd logisch was (mensen die na mij laarzen hebben besteld kregen ze eerder), maar ach, ik had geen haast en heb ze nu! Dit weekend ga ik ze ophalen, dan zal ik ze hier showen :D

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:37

Oeh spannend xIrlijn!! Ben heel benieuwd!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:30

Ik ben gelukkig <3

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik heb nog geen idee hoe ik ooit ga opstappen, mijn knieën buigen is nog niet echt een optie :')

LaDonna75

Berichten: 2177
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:32

Heel mooi! Kun je er geen zooltjes tijdelijk in doen, van die halve, zodat je hak iets hoger zit en je wel je knie kunt buigen?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:00

xIrlijn schreef:
Ik ben gelukkig <3

[ [url=m/1RqLsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6hz5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb nog geen idee hoe ik ooit ga opstappen, mijn knieën buigen is nog niet echt een optie :')



Wat zijn ze mooi <3 en je behoort tot de rode veter brigade zie ik :D
Neem aan dat je opstapt met een krukje? Dat is wel zo handig was mijn ervaring :+

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:06

xIrlijn schreef:
Ik ben gelukkig <3

[ [url=m/1RqLsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6hz5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb nog geen idee hoe ik ooit ga opstappen, mijn knieën buigen is nog niet echt een optie :')


P r a c h t i g!
Vind dit zo’n mooie kleur! Ik spaar voor Olympics in deze kleur :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:49

Heel chique, prachtige kleur!