Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:08

Ik heb Olympics, vooral vanwege de smalle pasvorm en hoge dressuurboog:

Afbeelding

Afbeelding

Net als iedereen hier helemaal tevreden :)

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:30

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe petries gereden! Ben er echt super blij mee, hoog en fijn smal zijn ze.. ben wel eens benieuwd als ik mijn jonkie met zijn springzadel moet rijden haha, kreeg de beugels nog niet korter dan dit..

Hier mijn trotse oudje van 24, dacht maar eerst op haar stappen met de laarzen voordat ik ze ga gebruiken bij mijn stuiterballetje haha
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:43

Ik had de petrie perfect als eerste paar. Na een jaar of 6 elke dag gebruik worden ze nu wel slechter. Anderhalf jaar geleden nauwelijks gebruikte petrie anky's kunnen scoren op marktplaats voor nog geen 50 euro, precies in mijn maat. Ze zitten perfect en rijden ook prima.

Mijn droom is de petrie sportive, maar de prijs is nogal boven budget. Als ik nou elke week op wedstrijd ging zou ik erover denken, maar ik ben maar een recreatie ruiter.

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:56

Ik heb Petrie Olympics, na een jaar was de rits van mijn ene laars stuk gegaan. Die heb ik gerepareerd maar na een maand ging de rits van mijn andere laars ook stuk. Ik weet niet hoe het kan, elke keer na het rijden poetste ik met een oude tandenborstel de rits schoon. De rits zat in ieder geval vast op een bepaald punt en als ik de rits wel verder kreeg dan ging hij daaronder weer open dus hij ritste totaal niet.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:12

Ik heb ook Petrie Olympics. In het begin vond ik ze heel erg stug (eerste keer leren rijlaarzen, na altijd schoenen en chaps) maar nu zitten ze zo fijn. Mijn beenligging is er ook door verbeterd en stiller.
Helaas is de rits kapot, bij beide laarzen, dus ik moet er binnenkort maar even een nieuwe in laten zetten.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:31

Movement schreef:
Ik heb Petrie Olympics, na een jaar was de rits van mijn ene laars stuk gegaan. Die heb ik gerepareerd maar na een maand ging de rits van mijn andere laars ook stuk. Ik weet niet hoe het kan, elke keer na het rijden poetste ik met een oude tandenborstel de rits schoon. De rits zat in ieder geval vast op een bepaald punt en als ik de rits wel verder kreeg dan ging hij daaronder weer open dus hij ritste totaal niet.


Dit kan komen doordat je laars net te wijd is rond de kuiten, hierdoor gaat de laars zakken en beschadig je de rits sneller.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:01

Ik heb Petries volledig op maat gemaakt. Duur geintje, was een examen kado van mijn oma.
Ben toen uitgenodig in de fabriek, rondleiding gekregen en opgemeten. Binnen 1,5 maand de laarzen binnen. Heb ze nu al bijna 12 jaar en ben er nog steeds erg happy mee. Natuurlijk een keer nieuwe zolen eronder en ritsen erin maar dat is allemaal logisch. Maar ik draag ze niet zo. Alleen met rijden, dus voor het rijden stalschoenen aan en na het afstappen ook gelijk weer aan. Wel beginnen ze slijtage te vertonen maar aangezien ik geen wedstrijden start op het moment is het geen drama. Op het moment dat ik weer wil gaan starten ga ik weer voor een volledig op maat gemaakte laars.

Kleine notie op waarom volledig op maat gemaakt;
Ik heb een hoge wreef die uitzakt naar mate ik er meer sta en loop duurde de dag.
Daarnaast smalle enkels en dikke kuiten en lange onderbenen. Ben echt 3 jaar aan het zoeken geweest in half NL om "normale" laarzen te vinden. Ook deels maatwerk ging elke keer mis.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:11

In 2003 had ik de petrie perfect gekocht. Fijne laars, 2 keer de zool laten vervangen en in 2014 waren ze echt op. Daarna laarzen van Ariat gekocht. Als deze op zijn zal ik denk ik weer Petrie kopen, alhoewel de laarzen van Ariat ook ontzettend fijn, warm en mooi zijn.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:55

Mjoor schreef:
Movement schreef:
Ik heb Petrie Olympics, na een jaar was de rits van mijn ene laars stuk gegaan. Die heb ik gerepareerd maar na een maand ging de rits van mijn andere laars ook stuk. Ik weet niet hoe het kan, elke keer na het rijden poetste ik met een oude tandenborstel de rits schoon. De rits zat in ieder geval vast op een bepaald punt en als ik de rits wel verder kreeg dan ging hij daaronder weer open dus hij ritste totaal niet.


Dit kan komen doordat je laars net te wijd is rond de kuiten, hierdoor gaat de laars zakken en beschadig je de rits sneller.


Laarzen waren op maat gemaakt maar zou kunnen. Bij de plek waar mijn voet zit zat wel een boogje in de rits.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 01:47

Hoe is jullie ervaring met een extra harde buitenkant?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:25

Mo_mootje schreef:
Hoe is jullie ervaring met een extra harde buitenkant?

ik vind juist, dat ik daardor een stillere beenligging heb, dus ik vind het alleen maar fijn :j :j :j

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:40

Ik ben na 10 jaar nog steeds helemaal weg van mijn petrie laarzen!
Ze zijn nu dus 10 jaar oud en zien er eigenlijk nog heel goed uit! Zeker niet alsof ze al 10 jaar oud zijn.

Toen ik ze nieuw kocht ook geen problemen met inrijden gehad ofzo.
Ik heb overigens de Hampshire <3 :D

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:42

Nu alleen thuis nog even overtuigen en bestellen dan heb ik ze met kerst!!
Dan worden het coventry *\o/*

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:12

Coventry is een erg fijne laars heb ze ook sinds kort

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:37

Jarenlang petrie's gehad, ze gaan zo ontzettend lang mee. Ik heb ze altijd heerlijk vinden zitten en heb ze weg moeten doen omdat ze niet meer paste. En konden toen na ik denk, bijna tien jaar echt nog een ronde mee! Over kwaliteit dus zeker niets te klagen.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:34

Vandaag coventries laten aanmeten.
Het aftellen is begonnen!!!

H_teun
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:15

Nee over de kwaliteit van petrie's valt niet te twisten

kimmie636
Berichten: 102
Geregistreerd: 06-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:43

Ik heb zelf Petrie Coventry laarzen & Petrie athene. Allebei super blij mee! De Coventry is wel soepeler, en daar spring ik ook graag mee. De athene is wat stugger
maar is weer perfect voor de dressuur. Beide ook geen problemen mee gehad met inlopen!
Heb ze ook allebei in het bruin echt prachtig!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jamiro

Berichten: 178
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:22

Zijn hier ook mensen die Petries hebben met (accenten van) het 'honeycomb' leer?
Liefst met foto? :D

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:14

Echt super mooi dat bruin! ik heb wat details in het bruin

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:20

Ik ben vandaag naar van Huet geweest om laarzen aan te laten meten. Ik twijfelde heel erg tussen de Rome, Sublime En superior. Maar de Sublime zit mij het mooiste dus toch voor die gegaan! In het bruin met de schacht in honeycomb bruin. Vind het heel spannend want vind het suuuupergaaf!! Maar twijfelde heel erg welk leer ik zou nemen. Wilde bruin maar ja er is zoveel! Denk wel dat ze heel apart en gaaf worden!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:51

Mijn laarzen waren vorige week klaar!!! Vrijdag ging ik ze ophalen, maar bij het passen bleek helaas dat ze toch iets te hoog waren dus ze zijn nu met spoed terug naar Petrie en zijn ze binnen nu en een week als het goed is weer terug! Als troost word er nog een riem bij gemaakt dus dat is wel heel lief! Het gebeurd hem ook eigenlijk nooit dat ze te hoog zijn, dus ik ben net de pechvogel :P De maten klopten gewoon en heeft alles nog nagemeten en zo, maar op de een of andere manier heb ik gewoon moeilijk benen :P

Maar ze zijn echt prachtig geworden!!!! Kan ook niet wachten tot ik ze heb! :D

Afbeelding

Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:53

Wauwww, schitterend!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:55

Dankjewel! :D Ik vind ze ook echt prachtig!! Was behoorlijk zenuwachtig toen ik ze wilde gaan halen, was bang dat ze te opzichtig waren of heel lelijk, maar vind ze zo mooi! <3