Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:55

Hier ook een petrie drager.
Heb 2 paar: Petrie Hampshire al 6/7 jaar oud, alleen de ritsen vervangen en de Petrie olympic 3/4 jaar oud en ook de risten laten vervangen.
Zelf vind ik de Olympics het fijnste <3 tijdje terug vroeg iemand of ik nieuwe laarzen had?? Zeg nee, gepoetst en ze zagen weer als nieuw uit (op de krasjes na dan).
van de Hampshire krijg ik wiebel benen :') gelukkig gebruik ik deze alleen nog voor het springen en buitenrijden. :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:59

Ik heb goede ervaringen met petrie!

Dat mensen ze te stug vinden etc en daarom geen petrie zouden willen vind ik onzin heb toch altijd het idee dat die soepelere laarzen geen 10 jaar mee zullen gaan..

4 jaar geleden nieuwe laarzen laten opmeten de vorige maand vroeg iemand mij nog of ik nieuwe laarzen had *\o/*

xEvaFay

Berichten: 115
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:03

Ik draag ook Petrie's :) volgens mij de coventry.

In het begin wat kleine probleempjes mee gehad. Kreeg de drukknoop op mijn hak lastig dicht omdat het leertje te kort was, dit hebben ze voor me opgerekt. En het P'tje is er bij mij af geweest, maar ook deze hebben ze er weer op gemaakt. Kostte ook nog wel wat tijd voordat ze ingelopen waren, maar ze zien er nog steeds netjes uit en ik vind ze heerlijk rijden. Lopen vind ik minder, dus dan trek ik jodhpurs aan.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:34

Ik vind de stugheid juist zo fijn om m'n benen netjes stil te kunnen houden. Rond de enkel moet het wel soepel genoeg zijn ivm beweeglijkheid en het gedeelte aan de binnenkant van de kuit is ook zacht leder. En het zijn rij-laarzen geen loop-laarzen he :+

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:58

Ik ben er ook erg gek mee. Heb een paar Olympics en een paar Melbourns, ik merk wel dat de laatste wat soepeler zijn en ook wat sneller slijten en krijg er wiebelbenen mee. Maar zal zeker de volgende keer weer petries uitzoeken, alleen dan met een mooi kleurtjeee <3

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:03

Hier een petrie drager, vind het heerlijke laarzen. Heb de superior (van kalfsleer) en waren dus meteen al lekker soepel. Zijn denk ik max 0,5 cm ingezakt. Geen blaren gehad met de eerste keren rijden en nog steeds erg tevreden. Toevallig laatst een paar bruine erbij gekocht van een ander merk (Loesdau) echt een minder soepele laars en hier dus ook zeker blaren van gehad toen ik er mee ging rijden.

Edit: Ik rijd er ook alleen mee, lopen alleen het stukje tot ik opstijg en zodra ik eraf kom en ik paard het hoofdstel uitheb gedaan doe ik mijn laarzen ook uit en wissel ik ze voor Ariat Jodphurs. Die overigens ook heel fijn rijden :)

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:50

Ik heb mij Petries nu denk ik een jaar of twee, bruine petrie Athene. Mij bevallen ze erg goed. In het begin waren ze wat stug maar dat was na 2 of 3 keer rijden weg. Ze blijven bij mij mooi stijf, beginnen nu pas wat verder in te zakken en ik vermoed dat dit komt doordat ik ben afgevallen en de laars niet meer zo mooi strak om mijn been aansluit. Het leer blijft ook netjes. Ik ben er in elk geval erg blij mee!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:04

Afbeelding

Ik heb zelf de Petrie Anky. Vind het echt een heerlijke laars. En ze waren zeker niet goedkoop, maar als je bedenkt dat ik er nu al bijna 10 jaar mee doe, is het het geld meer dan waard geweest.

Met inlopen zaten ze nog niet zo lekker, maar nadat ze goed ingelopen waren zaten ze heerlijk. En nu nog steeds na al die jaren en ze zien er nog prima uit! Een beschadiging aan de voorkant. Maar dat kwam omdat ik een bochtje te krap nam dus tegen het hek aan kwam. :=

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:09

Ik heb nu 3 jaar bruine Petrie Coventry's en ben er erg blij mee. Ze zijn nog steeds mooi en ik ga er niet altijd even zuinig mee om (zeewater, zand, modder etc.). Heb aan het begin even moeten doorbijten op het gebied van blaren en inlopen maar ze zaten al vrij snel heel comfortabel.
Heb een paar maanden terug wel de rits van één laars moeten vervangen omdat deze kapot was.

Mijn zusje heeft vorige maand de cognac kleurige Petrie Coventry's gekocht en die zijn ook echt om van te kwijlen :~ : http://www.heeja.nl/wp-content/uploads/2016/02/Petrie-Rijlaarzen-cognac-coventry.jpg

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:23

Hier Tobacco kleurige polo laarzen en zwarte olympics. Ik wil nooit meer anders <3 Heb ze wel tweede hands gekocht, omdat ze dan al ingelopen zijn :o Maar echt super goede kwaliteit en ze gaan jaaaren mee!

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:32

Ik heb een paar zwarte Leeds laarzen! Heeft lang geduurd voor ik ze echt fijn van, de overstap van mijn Ariat chaps naar laarzen was me wat groot haha. Nu wil ik echt niks anders meer!

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:34

Iemand ervaring met coventries op maat laten maken?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:05

Ik heb eind augustus een paar Coventry's in het cognac volledig op laten meten (van voet tot aan de kuit zeg maar, want je kon ook deels op laat laten maken), dus nu aan het wachten op een telefoontje :D

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:29

De Petrie Athene en de Polo zijn hele fijne laarzen!

Ravel13

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:55

Ik heb Petrie Olympic. Ze gaan al 8 jaar mee. Een paar keer een rits vervangen en verder heel weinig slijtage. Fijne laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:01

Ik ben ook helemaal weg van mijn petrie's, het type weet ik niet meer maar ik geloof gewoon het basis-model met rits aan de achterkant. Heb ze inmiddels al zo'n 10 jaar en nog zien ze er super uit! Ik moet zeggen dat ik ze ook enkel bij het rijden aan heb, veel mee lopen vind ik ze dan weer niet zo fijn voor.
Voor jodhpurs ben ik ook bij Petrie uit gekomen, zit me toch het lekkerst en ik weet dat de kwaliteit super is.

Inlopen heb ik zowel met de laars als schoen geen problemen mee gehad. Ik ken mezelf, als ik ergens niet op kan lopen of blaren van krijg dan draag ik het gewoon niet, dus ik moest er in de winkel al goed op kunnen lopen. Enkel bij de Petrie's was dit het geval, zowel voor schoen als laars!

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:19

Ik heb nu sinds een weekje de Petrie coventry in het bruin, nog niet mee gereden maar ze voelen heel soepel aan!

Gelukkig zijn ze er ook in hoge en smalle kuit echt ideaal en ben er super blij mee
Afbeelding

QUUS
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-10-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:41

Petries zijn erg fijne laarzen! Misschien wat prijzig maar dit haal je er zeker uit, de laarzen hebben namelijk een lange levensduur! Erg aan te raden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:59

Ik rij nu al een jaar of 6 met Petrie Leeds. Net afgelopen maand de rits laten vervangen en verder nog geen reparaties gehad. Ik vind het heerlijke laarzen, meteen vanaf het begin soepel en comfortabel :j

Afbeelding

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:36

Vroeger had ik altijd de lichtbruine kalfsleren laars van Petrie.
Uiteindelijk overgegaan op Lipica vanwege de prijs.
Na 10 jaar weer terug naar Petrie.Mijn 1ste paar cognac Athene helaas al versleten,maar ik rij ook een paar paarden per dag.
Heb 2de hands nieuwe Anky's gekocht en ben er super blij mee.
Ik laat ze de 1ste dag vollopen met lauw water en trek ze dan de hele dag aan.
Dan heb ik ze in 2 dagen ingereden.
Bij de Athene of Olympic is dat niet eens nodig,dat wat vroeger wel anders!

Dit zijn de bruine Olympics

Afbeelding

De cognac Athene
Afbeelding

De zwarte Anky
Afbeelding

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:13

Fijne reactie.
Wil je mij de theorie van het vollopen vertellen ambre?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:26

mn eerste rijlaarzen waren petrie glasgow, die werden te krap bij de kuiten en heb toen flink doorgespaard en heb nu inmiddels de petrie athene alweer 6 jaar.

ben er dik tevreden over.

ook ik hoor iig dat ze heel stijf zijn, maar ik vind het nog aardig meevallen.

misschien is het een kwestie van dat iedereen de laarzen anders ervaart.

ik weet iig wat ik in huis haal, als ik deze koop, bij de andere moet ik dat nog maar net weten :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:30

Ik heb mijn Petrie Anky's nu al dik 11 jaar! Ik rijd er nog steeds bijna elke dag mee. Ze zien er nog super uit voor de leeftijd! Ik merk wel wat slijtage, maar ze hebben hun geld dubbel en dwars opgebracht!
Nog nooit een hak of iets laten vervangen, ze doen het nog prima!

Ik ben nu wel aan het sparen voor nieuwe, wil nu echt mooi aangemeten laarzen die mooi slank op het been zitten. En hopelijk worden dat weer Petrie's! Ik vind de Sublime en de Superior supergaaf! Ik wil ze dan in het bruin aangezien al mijn tuig bruin is en het dan een mooi geheel is ;)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:07

Mo_mootje schreef:
Fijne reactie.
Wil je mij de theorie van het vollopen vertellen ambre?


Het leer wordt zacht en plooit dus makkelijker.
Ik rij er dan ook gelijk een stuk of 7 paarden mee en loop er heel de dag op.
Dan heb ik wel zere voeten en enkels en de volgende dag is ff auw maar einde vd week is het voor elkaar.
De Petrie's van vroeger waren echt een stuk harder hoor.En er zijn zat modellen waar je zo mee wegrijdt.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:45

Ik heb al 21 jaar hetzelfde paar Perfects. Stiksel bij de balijn laten fixen 1 keer, 3 keer nieuwe zolen en hakken. Nu zie je dat de laars wat lelijker wordt, maar is nog steeds niet versleten. Gemiddeld 3 keer per week gebruikt en ook mee in de modder gelopen.
De Standaard ging beduidend minder lang mee. Leer ging scheuren.